Gå til innhold

Tilbud på telebutikken, men uten diskettstasjon

NesQuick

Anbefalte innlegg

Broren min skal kjøpe ny pc.

Fant en som var ganske rimelig på telebutikken.no:

ECS DeskNote 1,1GHz/DVD/256MB/20GB

1,1GHz Intel Celeron

14,1" TFT 1024x768

256MB

...

Kr. 7.990,00

Men bare ett problem.. den har ingen diskettstasjon... :o og det vil han gjerne ha... uten at det er en stor og klumpete ekstern...

Noen som har noe(n) forslag til annen pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg synes er rart, er at man ikke har funnet en erstatning for den gode gamle floppyen. Problemet er jo at den er så utbredt, men det kan da ikke være så vanskelig å lage en ny type stasjon som er bedre enn floppyen, samtidig som den bruke gamle floppyer.

De begynte å produsere disse LS120-stasjonene eller noe (husker ikke helt) for noen år tilbake, som også skulle takle gamle disketter. Vet ikke helt hvorfor disse ikke ble noen suksess. De var kanskje for dyre.

Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart, er at man ikke har funnet en erstatning for den gode gamle floppyen. Problemet er jo at den er så utbredt, men det kan da ikke være så vanskelig å lage en ny type stasjon som er bedre enn floppyen, samtidig som den bruke gamle floppyer.

Det er jo bare å ta alle sine gamle floppyer og brenne dem ut på en cd, så har man dem. Det er jo slik at all teknologi blir gammel og blir erstattet av ny. Floppy tok jo over for en enda eldre teknologi.

Lenke til kommentar
Oyoz: Av og til så kommer du ikke unna floppyen. Sånn er det bare. Begynner vel å bli bedre nå, men av og til er den helt nødvendig.

Kanskje, jeg har i hvert fall ikke hatt bruk for den de siste tre årene. Har ikke floppy på lap'en, så jeg håper du tar feil. :-?

Lenke til kommentar
Det er jo bare å ta alle sine gamle floppyer og brenne dem ut på en cd, så har man dem. Det er jo slik at all teknologi blir gammel og blir erstattet av ny. Floppy tok jo over for en enda eldre teknologi.

Men det er jo det kjipe med cd'er! Føler de er så klumsete når de ikke kan slettes og brukes på nytt.

dessuten er brenning mer stress enn bare å dra filene over på floppy iconet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...