NesQuick Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 Broren min skal kjøpe ny pc. Fant en som var ganske rimelig på telebutikken.no: ECS DeskNote 1,1GHz/DVD/256MB/20GB 1,1GHz Intel Celeron 14,1" TFT 1024x768 256MB ... Kr. 7.990,00 Men bare ett problem.. den har ingen diskettstasjon... :o og det vil han gjerne ha... uten at det er en stor og klumpete ekstern... Noen som har noe(n) forslag til annen pc? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 kjøp en pen drive (usb harddisk) og han kommer ikke til å få bruk for diskettstasjon mer. ca 200 for 32, 300 for 64, ca 450 for 128 og derifra og opp blir det dyrt. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 Helt enig har ikke bruk for diskettstasjon. Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 Hva er diskettstasjon? Er det noe nytt som har kommet eller? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 Hmm, det er en billig bærbar. Det batteriet man kan kjøpe til den, er det eksternt eller internt? Litt kjedelig med eksternt batteri... Er det ellers en helt ok maskin, prisen tatt i betraktning? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2003 Er vel ikke noe spes bra tilbud? Tross alt Celeron. Får en mye bedre pc andre plasser, riktignok om du legger til 2k. Og det kan du vel gjøre, når du først skal bruke så mange tusen uansett. Min mening ihvertfall... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Jupp, kikka på samme greia på pcmax.no Der får man kjøpt de uten cpu/minne/hardisk. For 10700 kunne jeg få en xp2400, 40gb hardisk og 512 ddr ram. Pent det. Men det er uten batteri, og hos dem står det at det er eksternt, og det vil jeg ikke ha. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Hvis du har tenkt å bruke såpass lite penger på bærbar er det kanskje lurere å se etter en brukt kvalietsmaskin på hardware.no sitt bruktmarked eller QXL.no Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Hva bruker man en diskett til no til dags egentlig? Kanskje greit om man ikke har internett, men du får liksom bare et word dokument innpå. I alle fall ikke en mp3. Skulle finnes en mellom ting. Disketter på 10 - 20 mb eller noe. Hoppet fra 1,4 mb til 700 mb e litt stort. Greit nok vi har zip, men det er jo alt for dyrt... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Det jeg synes er rart, er at man ikke har funnet en erstatning for den gode gamle floppyen. Problemet er jo at den er så utbredt, men det kan da ikke være så vanskelig å lage en ny type stasjon som er bedre enn floppyen, samtidig som den bruke gamle floppyer. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Det jeg synes er rart, er at man ikke har funnet en erstatning for den gode gamle floppyen. Problemet er jo at den er så utbredt, men det kan da ikke være så vanskelig å lage en ny type stasjon som er bedre enn floppyen, samtidig som den bruke gamle floppyer. De begynte å produsere disse LS120-stasjonene eller noe (husker ikke helt) for noen år tilbake, som også skulle takle gamle disketter. Vet ikke helt hvorfor disse ikke ble noen suksess. De var kanskje for dyre. Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Det jeg synes er rart, er at man ikke har funnet en erstatning for den gode gamle floppyen. Problemet er jo at den er så utbredt, men det kan da ikke være så vanskelig å lage en ny type stasjon som er bedre enn floppyen, samtidig som den bruke gamle floppyer. Det er jo bare å ta alle sine gamle floppyer og brenne dem ut på en cd, så har man dem. Det er jo slik at all teknologi blir gammel og blir erstattet av ny. Floppy tok jo over for en enda eldre teknologi. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Oyoz: Av og til så kommer du ikke unna floppyen. Sånn er det bare. Begynner vel å bli bedre nå, men av og til er den helt nødvendig. Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Oyoz: Av og til så kommer du ikke unna floppyen. Sånn er det bare. Begynner vel å bli bedre nå, men av og til er den helt nødvendig. Kanskje, jeg har i hvert fall ikke hatt bruk for den de siste tre årene. Har ikke floppy på lap'en, så jeg håper du tar feil. :-? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Hvordan fikser man å starte opp uten en bootdisk hvis maskinen krasjer e.l.? Lenke til kommentar
telifia Skrevet 16. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2003 Hvordan fikser man å starte opp uten en bootdisk hvis maskinen krasjer e.l.? Man kan jo f.eks. lage seg en boot-cd Det bruker jeg på jobb, og det er mye greiere enn disketter. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 17. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2003 Det er jo bare å ta alle sine gamle floppyer og brenne dem ut på en cd, så har man dem. Det er jo slik at all teknologi blir gammel og blir erstattet av ny. Floppy tok jo over for en enda eldre teknologi. Men det er jo det kjipe med cd'er! Føler de er så klumsete når de ikke kan slettes og brukes på nytt. dessuten er brenning mer stress enn bare å dra filene over på floppy iconet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå