Gå til innhold

Dele en partisjon uten å reinnstallere windows.

Megnus

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Dell XPS M1710 i dag på skolen. Jeg har veldig lyst til å dele den ene partisjonen på 160GB til to separate partisjoner. Men dette kan ikke gjøres på noen måte som jeg vet om uten å innstallere windows på nytt. Og det er vel ikke akkurat et alternativ når det er skolens PC. Dem har forhåndsinnstallert (tullet til og rota til det meste spør du meg.. lagt på sånn stygt utseende til og med.) Hvordan er det med garanti og hva jeg har lov til? Regner ikke med det er ulovelig å dele disken i to?

Har veldig lyst til å kjøre *host.,**kremt Os..øøøhm Tigeren ** :innocent: (i stedet for XP)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint bruke ledig plass på disken din til å lage en ny partisjon i Windows Disk Management.

Forøvrig skal du være klar over at osX ikke er særlig lurt å installere på maskinen din da du bryter UELA'en til Apple. Går utifra at du får trøbbel om du blir tatt med det. Dessuten er det episoder hvor disken har blitt ødelagt pga av det.

Lenke til kommentar

Ta uansett backup da du skal resize en partisjon. Går strømmen/noe av en eller annen grunn tuller seg opp kan du miste alt på hele disken. Dette skjedde en gang jeg skulle resize partisjonene til dama, optimist som jeg var tok jeg ikke backup. Da var jeg fryktelig populær en liten stund :p

Lenke til kommentar

tenkte på et ghost image ellerno ? :p men.. ghost image bestemmer vel bare over filene og ikke partisjonene. . så om jeg tar et image nå, og så deler partisjon ..og så gjennomretter fra imaget så bli det vel noe kluss?

grunnen til OSX er vel egentlig at keynote virker så fantastisk mye bedre enn power point :p

Lenke til kommentar
... ghost image bestemmer vel bare over filene og ikke partisjonene...

9333270[/snapback]

Ghost kan også styre partisjonering. Hvis man kloner en disk til en annen så vil Ghost lage partisjoner på destinasjonen.

Man kan da også bestemme størrelsen på partisjonene i same operasjon. Jeg foretrekker å gjøre dette framfor å bruke partisjoneringsprogram, men det er jo litt vanskeligere med en laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...