FullColor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Okey jeg har et 8800gts kort, etter at jeg hadde lastet ned bioshock demoen så tenkte jeg at jeg skulle laste ned de anbefalte driverne, og før jeg instalerte dem så brukte jeg 2 programmer for og fjerne de gammle driverne skikkelig, det var XDC og DH Driver Cleaner Pro. Etter at jeg hadde fulgt instruksjonene til driver cleaner og restarta maskinen for og instalere de nye driverne fikk jeg beskjed ved oppstart at betydlige hardware endringer var blitt gjort og at jeg måtte aktivere windowsXP på nytt !!? Ikke nok med det men hver gang jeg har oppgradert skjermkort driverne så har jeg blitt nødt til og instalere NVIDA nTune på nytt også ennå jeg aldri har avinstalert det, er dette normalt, skal jeg bare ta og instalere nTune på nytt igjen over det gamle ? pluss så ta og legge til coolbits på nytt også helt til slutt ? Endret 23. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har egentlig aldri fjernet drivere med noe program, det fungerer greit i device manager. Prøv å avinstaller ntune på nytt, og kjør ccleaner før du installerer det igjen. Det med aktivering av xp har jeg ikke hørt om før. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Med device manger så mener du vel enhetsbehandlig ikke sant, ikke legg til/fjern i kontrolpanel ? Og du mener vel instaler nTune på nytt ? for jeg har som sagt aldri avinstalert det før. Nei det med aktivering av xp var litt overraskende, jeg lurer på om jeg kan ha gjort noe galt i enhetsbehandling. I readme fila sto det :Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove Det står på engelsk som du kan se, så når jeg var i enhetsbehandlinga så fjernet jeg 8800gts som sto helt opperst med et gult spørsmålstegn, i ettertid nå så lurer jeg på om det var meninga jeg skulle navigere til "skjermkort" (display adapters=skjermkort?) og fjernet det der, jeg så ikke etter der en gang. Har sjekket nå og det er ingen plasser hvor det bare står NVIDIA Endret 21. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg poster en ny post bare så jeg kan vise alle instruksjonene i readme fila fra DriverCleaner for nvidia kort: nVidia: 1. Unplug nic card or modem from net or disconnect 2. Remove nvidia from add/remove programs 3. Reboot into safe mode (F8 during boot up) 4. On reboot into safe mode WinXP SP1/SP2 will auto detect and install drivers. Just let it do its thing. If you can cancel out of the auto install hardware wizard then skip the rest and run Driver Cleaner! If you can NOT cancel out of auto detect wizard then... 5. Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot 6. Disable any AntiVirus Software (If you don't disable is than it could give trouble) 7. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended) 8. Run Driver Cleaner 9. Empty recycle bin and reboot 10. Install the new drivers Så kan jeg fortelle akkurat hva jeg gjorde: innen jeg leste denne readme'en så hadde jeg allerede fjernet nvidia driverne fra kontrolpanel legg til/fjern menyen, jeg ble så bedt om å restarte og det gjorde jeg, så instalerte jeg de to programene, kjørte først XDC og det gikk fint så instalerte jeg DriverCleaner leste readme en og koblet fra internett, siden jeg ikke hadde koblet fra internett tidligere som guiden tilsier før jeg started maskinen opp igjen første gang gikk jeg rett til enhetsbehandling og fjernet 8800gts som jeg skrev i posten over, disabled avg antivirus og kjørte drivecleaner, restarta maskinen og fikk beskjeden om reaktivering og instalerte de nye driverne. Endret 21. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det du gjorde i device manager/enhetsbehandlig var helt rett for display adapter er skjermkortet. Fikk du installert det på nytt? Med aktivering av xp mener de da wga, eller 30 dagers prøvetid? Hvis det er tilfellet så er det ikke lov å diskutere crack og andre ulovligheter her på forumet. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det er akkurat det, jeg fjernet 8800gts IKKE under menyen skjermkort men isteden helt øverst med et gult spørsmålstegn (der uinnstallert hardware står/eller hardware uten drivere) Ang Windows XP så har jeg kjøpt og betalt for det så det er legitimt. Edit: men det er kanskje ikke værre enn at at jeg bruker den første produktnøkkelen på nytt og aktiverer det, eller er det sånn at jeg bruker opp et x-antall ganger jeg har lov til og reaktivere ? P.s. Står sånn kjipt lite nøkkelknippe nå nede i hjørne nå og sier jeg må aktivere innen 3 dager Endret 22. august 2007 av AllColer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har fått ordnet dette problemet nå ! Jeg tok og ringte til microsoft norge og de sa det var normalt at det noen ganger kunne få xp til og oppfatte det som en hardware endring. Var bare og reaktiver over internett. Ang de x-antall gangene man kunne aktivere sa kunde-supporteren at det bare var over en viss tidsperiode og at det værste som kunne skje var bare at jeg måtte bli nødt til og aktivere over tlf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå