morgus Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei Har en Hiper 480W PSU som jeg har brukt i omtrentlig 2 år nå ca. Maskinen har stått veldig mye på så jeg har vært meget fornøyd med den, helt til i går... Jeg skrudde på maskinen for å spille litt på kvelden, startet spillet og spillte litt, men etter en kort stund begynner det å lukte litt ''varm teknologi'' rundt meg men tenker at det sikkert bare er skjermen som gav en liten dunst fra seg (lukter ''varmt'' av den og men ikke på samme måte.) Så kommer moren min gående forbi og sier at det lukter litt merkelig som beskrevet over. Jeg skrudde av alle programmer etc og hold powerknappen inne for å få den av asap, og fikk nappet ut strømmen. Deretter åpnet jeg PC'n og sjekket de andre delene, men de luktet ikke noe, luktet deretter bak ved ''luftehullet'' på PSU'n og kjente det kom varm luft opp med den lukta (PSU'n har en vifte i seg). Jeg har ikke turt å skru den på enda fordi jeg vil ikke at noen av de andre delene skal gå føyka. Det er også blitt støv inne i PSUen. Hva bør jeg gjøre? Har som sagt gått knirkefritt helt fram til da Takker for svar. PS: Har lest litt om at det er andre som har hatt problemer med Hiper, er dette en begynnelse på samme problemer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det kan være en kondensator som er lekk. Det er et kjent fenomen, og om PC ikke slutter å fungere med en gang så blir den ganske sikkert ustabil. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det kan være en kondensator som er lekk. Det er et kjent fenomen, og om PC ikke slutter å fungere med en gang så blir den ganske sikkert ustabil. 9330968[/snapback] Det kan kanskje forklare et annet problem som jeg har hatt en gang iblant. For en sjelden gang når jeg har skrudd på PC'n så har det kommet noen pip på starten også har ''biosen'' sagt at ''GPU (ettellerannet) has failed''. Har sjekket inni når ''hu'' skreik det og da gikk ikke vifta på grafikkortet i det hele tatt. Løste det ved å skru av PC'n igjen og skrudde av hovedbryteren på PSU'n. Edit: er det noe som kan gjøre at den tar kvelden eller går det bra? Regner med at den må byttes. Endret 21. august 2007 av morgus Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Du bør skaffe deg ny PSU snarest.Smart av deg og ikke bruke den mer,går det riktig ille og den "smeller opp i røyk"kan den kverke noe annet i maskina di samtidig.Bytt og kjøp noe annet en Hiper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå