:---{D Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg fikk til bursdagen min en brukt Qtek 9000. Dette er jo en kongemobil. Jeg sitter fakrisk på den nå. Men poenget er at jeg ikke kan bruke den til hverdags, fordi den skrur seg av når den ikke brukes. Derfor må jeg bruke en gammel telefon for å motta meldinger ol. Jeg tror garantien på telefonen har gått ut. Hva skal jeg da gjøre for å fikse den? Og hvor mye vil det koste? På forhånd takk. Endret 21. august 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Dette er vel litt håpløst - kostnaden for å reparere overgår verdien på telefonen. Du kan høre med leverandøren (om du fikk med kvittering) og be om ny firmware. Dette kan løse problemet. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg tror garantien på telefonen har gått ut.9330882[/snapback] Er det over 5 år siden den ble kjøpt? Hvis ikke det er det, kan du jo prøve å trumfe gjennom å få den reparert på garantien. Du finner nok ingen mobilforhandlere som vil innrømme at du har krav på hjelp, men det behøver ikke hindre deg i å prøve Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg tror garantien på telefonen har gått ut.9330882[/snapback] Er det over 5 år siden den ble kjøpt? Hvis ikke det er det, kan du jo prøve å trumfe gjennom å få den reparert på garantien. Du finner nok ingen mobilforhandlere som vil innrømme at du har krav på hjelp, men det behøver ikke hindre deg i å prøve 9342069[/snapback] Bare for å presisere så er det sikkert fem års reklamasjonsrett du mener Denne retten går på produksjonsfeil - så lenge feilen ikke skyldes brukeren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Sikker på at det er en feil med den eller bare en strøminnstilling? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg tror garantien på telefonen har gått ut.9330882[/snapback] Er det over 5 år siden den ble kjøpt? Hvis ikke det er det, kan du jo prøve å trumfe gjennom å få den reparert på garantien. Du finner nok ingen mobilforhandlere som vil innrømme at du har krav på hjelp, men det behøver ikke hindre deg i å prøve 9342069[/snapback] Bare for å presisere så er det sikkert fem års reklamasjonsrett du mener Denne retten går på produksjonsfeil - så lenge feilen ikke skyldes brukeren. 9342990[/snapback] Jepp - at telefonen skrur seg av er muligens en reklamasjonssak. Ingen mulighet til å finne ut av det uten å sende den inn til et verksted, dog. Og hvis det viser seg at det ikke er det, må man jo betale for sjekken. Dessuten er vel 5 års reklamasjonsrett et ganske ømfintlig tema blant mobilforhandlere Endret 23. august 2007 av zegenie Lenke til kommentar
Siwet Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har selv hatt qtek 9000. Verkested har prøvd å reparere den for samme feilen 3 ganger, uten å lykkes. Har også sett på i-mate sine sider at det er flere som har dette problemet med denne telefonen. Det bør derfor være en reklamasjon, siden det er noe som går igjen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Inntil torsdag er det i alle fall 2 års reklamasjonsrett på mobiler. Da skal "mobilsaken" opp for avgjørelse i Høyesterett. Blir spennende å se hva utfallet blir.. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Inntil torsdag er det i alle fall 2 års reklamasjonsrett på mobiler. Da skal "mobilsaken" opp for avgjørelse i Høyesterett. Blir spennende å se hva utfallet blir.. 9369691[/snapback] Inntil torsdag er det praksis å kun tillate 2 års reklamasjonsrett. Loven sier ikke at det er 2 år, men kan tolkes i den retningen. Mobilselskapene, -forhandlerne og verkstedene tjener mest på å tolke den dithen at det kun er 2 år - ikke rart de står hardt på sitt da. Det er derfor den skal opp til Høyesterett for avgjørelse der. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg fikk til bursdagen min en brukt Qtek 9000. Dette er jo en kongemobil. Jeg sitter fakrisk på den nå.Men poenget er at jeg ikke kan bruke den til hverdags, fordi den skrur seg av når den ikke brukes. Derfor må jeg bruke en gammel telefon for å motta meldinger ol. Jeg tror garantien på telefonen har gått ut. Hva skal jeg da gjøre for å fikse den? Og hvor mye vil det koste? På forhånd takk. 9330882[/snapback] Hei - på en måte er du "heldig" - for Qtek 9000/i-mate JASJAR har ingen AV/PÅ-knapp - noe mange forståelig nok irriterer seg over. HTC Universal, som telefonen i fra produsent heter, kom høsten 2005. Jeg er usikker på Qtek - men i-mate har 2 års garanti fra "fabrikant" (i-mate, selv om de bare har brandet ROM med diverse). Dette innebærer materielle svakheter eller feil ved sammensetning av produktet. En person har skrevet at han/hun har lest at dette er en kjent feil - og lest det på i-mate sine sider. Dette står det i såfall ikke mye om på i-mate sine sider som jeg styrer (+ i-mate support). Hvis jeg hadde blitt kontaktet hadde jeg rådet deg til å sjekke ROM-versjon under Start->Settings->System->Device Information. Sjekk så på www.smartmobil.no om de har noen ROM-oppgradering under Nedlasting. ROM-oppgradering er lett - i prinsippet skal du bare ta vare på bilder, musikk, dokumenter ++ på et minnekort/PC - så synke e-post, kontakter, kalender, oppgaver til PC m/Outlook evt. Exchange Server. Dette bør gjøres fordi telefonen slettes totalt før Windows Mobile 5 installeres fra ROM på nytt. Pass på at Qtek'en er ladet til over 50% - koble den til PC m/USB-kabel og kjøre ROM-oppgraderingsfila på din PC. Husk at du må ha Activesync installert på din PC (Man kan sette telefon i Boot modus og så koble den til PC hvis Activesync ikke fungerer). Følg veiviseren som popper opp på PC-en. Oppgraderinga tar 10-15 minutter cirka. Fjern minnekort hvis du har det før oppgraderingen. Ville forsøkt det før jeg evt. sendte den inn til reparasjon. Nå er det vel en stund siden tråden ble startet så mye kan ha skjedd inntil i dag Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg fikk til bursdagen min en brukt Qtek 9000. Dette er jo en kongemobil. Jeg sitter fakrisk på den nå.Men poenget er at jeg ikke kan bruke den til hverdags, fordi den skrur seg av når den ikke brukes. Derfor må jeg bruke en gammel telefon for å motta meldinger ol. Jeg tror garantien på telefonen har gått ut. Hva skal jeg da gjøre for å fikse den? Og hvor mye vil det koste? På forhånd takk. 9330882[/snapback] Hei - på en måte er du "heldig" - for Qtek 9000/i-mate JASJAR har ingen AV/PÅ-knapp - noe mange forståelig nok irriterer seg over. HTC Universal, som telefonen i fra produsent heter, kom høsten 2005. Jeg er usikker på Qtek - men i-mate har 2 års garanti fra "fabrikant" (i-mate, selv om de bare har brandet ROM med diverse). Dette innebærer materielle svakheter eller feil ved sammensetning av produktet. En person har skrevet at han/hun har lest at dette er en kjent feil - og lest det på i-mate sine sider. Dette står det i såfall ikke mye om på i-mate sine sider som jeg styrer (+ i-mate support). Hvis jeg hadde blitt kontaktet hadde jeg rådet deg til å sjekke ROM-versjon under Start->Settings->System->Device Information. Sjekk så på www.smartmobil.no om de har noen ROM-oppgradering under Nedlasting. ROM-oppgradering er lett - i prinsippet skal du bare ta vare på bilder, musikk, dokumenter ++ på et minnekort/PC - så synke e-post, kontakter, kalender, oppgaver til PC m/Outlook evt. Exchange Server. Dette bør gjøres fordi telefonen slettes totalt før Windows Mobile 5 installeres fra ROM på nytt. Pass på at Qtek'en er ladet til over 50% - koble den til PC m/USB-kabel og kjøre ROM-oppgraderingsfila på din PC. Husk at du må ha Activesync installert på din PC (Man kan sette telefon i Boot modus og så koble den til PC hvis Activesync ikke fungerer). Følg veiviseren som popper opp på PC-en. Oppgraderinga tar 10-15 minutter cirka. Fjern minnekort hvis du har det før oppgraderingen. Ville forsøkt det før jeg evt. sendte den inn til reparasjon. Nå er det vel en stund siden tråden ble startet så mye kan ha skjedd inntil i dag 9518237[/snapback] Enig... har du ikke prøvd Hardreset, så gjør det.. www.smartmobil.no hjelper deg videre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå