Gå til innhold

Noen raske spørsmål:)

Anbefalte innlegg

Har kjøp meg min første bygge pc:)

spec's :abit il9 pro HK, samsung HD, radeon 1650pro(crossfire), crucial ddr2 1066mhz minne, E6600 2.6Ghz.

Får 4438 poeng i 3dmark06 er det lavt?

OK spørsmål:

1, ser i bios at jeg har bare 3 valg når jeg skal velge hastighet på minne, 533mhz, 667mhz og auto. Har nbvcore noe med dette å gjøre, +0.2 +0.4v osv?

2, Har lest guider og poster her på HW ang overklokking og guidene var lite til hjelp syns jeg, men spørsmålene og svarene jeg har lest har vert bra besvart.

Har sett screenshoots av enkeltes bios her og kan si at dere har betydelig mere "options" enn det jeg har, grunn til det?

3, Hva syns dere er flaske halsen i mitt system...GK?

Og tilslutt blir jeg gla for alle svar og linker dere gidder å slenge ut til en spirende overklokker :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lavt i 3D06 siden 1650pro i crossfire ikke er noe kraftig (to skjermkort er ikke alltid bra, spesielt hvis de ikke er noe kraftig), dessuten er 3D06 en tung benchmark, spesielt for CPU'en, og en E6600 er ikke kraftig nok til å få flere poeng (uten kraftigere skjermkort da:P).. Dette er noe jeg selv merker når jeg kjører 3D06 med min E6600, da cpu testene tar rimelig lang tid :p

1. Det har ikke noe med det å gjør, nbvcore er spenningen på northbridgen som kan økes for å klokke lengre hvis det har sagt stopp ved default spenninger.

2. Grunnen til det er at ditt hk har 945P chipsettet fra Intel, noe som OVERHODET ikke er rettet mot entusiaster og overklokkere. Overklokkingsegenskapene er bare ikke prioritert, slik som f.eks. P5B-Deluxe, Asus Striker og Asus Blitz.

3. Flaskehalsen i ditt system er først og fremst hovedkortet, men skjermkortene er ikke laget for å yte noe mer enn de allerede gjør. Cpu'en din derimot, kan komme seg lenge med et bedre hk og god kjøling :D

Lykke til videre,

TuppenX2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...