aspic Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Alt vil bli betre når du byrjer på vidergåande skule uansett. Og då meiner eg ALT. Lærarane er flinkare å støtte oppunder, du vil garantert få venner du trives med, du vil garantert finne folk med samme interesser, du vil få fag du faktisk LIKER (om du velger riktig linje då ) Eg forstår det kan virke "håplaust" i augneblinken men ting vil verte betre i framover. Eg vil tru om du klarer å styre kosthaldet ditt til sunn mat (frukt istadenfor snop osv) vil du etterkvart få eit betre sjølvbilete. Fiksing av briller er jo berre ein bagatell? Eg veit det er ein mager trøst å seia at ting vil bli betre om nokon år, men dette er realiteten. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 ...og jeg liker og spille piano, undrer på om jeg skal starte på det på kultur skolen, og jeg har som sagt i andre tråder, snart fått meg jobb, så jeg må gå 6-7km med reklame (venter på en vente liste antar jeg) 9331322[/snapback] Når det gjelder piano, er dette en kjempemulighet! Jeg har selv spilt piano i 13 år og jeg må tipse deg om å aldri spille fordi du føler du må. Hvis foreldrene dine sier at du må øve, ikke hør på dem. Spill når du har lyst, og trenger utløp for kreativitet. Hold interessen vel like, selv om det vil bety at du av og til ikke spiller på flere måneder. Finn musikk du liker, lær deg litt og litt. Etterhvert vil du se at det er kjempegøy å kunne spille noe man liker. Nå som du har tatt det store skrittet å spurt om hjelp (ja det er faktisk utrolig modig av deg å spørre her på forumet) så vil jeg også tipse deg om å ringe en hjelpelinje. Der er du anonym og du får gode svar på hvordan du kan bli kvitt avhengigheten din. Denne linjen var før bare for spille-avhengige på pengespill, men nå er den nesten utelukkende for PC-avhengighet. Jeg skjønner godt hvis dette er vanskelig for deg men jeg ville gitt det en sjanse. Nummeret er 800 800 40. Jeg må bare si at du er utrolig tøff som tør å ytre så mye og forklare så mye av hvordan du har det! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg spiller da piano når jeg vil, men det er det atj eg spør her fordi jeg trur kanskje jeg kan få hjelp herfra uten og gå igjennom mange ting... Som psykologer etc... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Selg PS3en på ebay, avinstallér alle spill på PC'n, så kuker du innom på pc'n av og til for msn/forum/facebook eller hva faen kids bruker tid på => Kjøp deg et musikkinstrument/meld deg inn i et idrettslag, heng med venner. Finn en mellomting, er vanskelig å slutte tvert. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Selg PS3en på ebay, avinstallér alle spill på PC'n, så kuker du innom på pc'n av og til for msn/forum/facebook eller hva faen kids bruker tid på => Kjøp deg et musikkinstrument/meld deg inn i et idrettslag, heng med venner. Finn en mellomting, er vanskelig å slutte tvert. 9331833[/snapback] Det trur jeg at jeg skal droppe, og selge PS3 er det dummeste jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hmm... Ska se om jeg kan begynne på en piano skole, kan kanskje få venner ut av det... Men det er jo ikke det eneste problemet Jeg er vist FOR avhengi, jeg vet ikke hva jeg egentlig skal gjøre, jeg vil bli spilldesigner (3D og slik) og det kreves jo at jeg sitter litt men hele dagen er jo ikke litt Endret 21. august 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Spilldesign krever faktisk ikke at du sitter foran pcen hele dagen. Spilldesign krever faktisk skolearbeid, mer skolearbeid, og et kreativt hode. Noe som en annen her sa, piano er et flott utløp for kreativiteten din. Det er bra! En annen ting du kan gjøre, om du føler at du er avhengig av pc, det er jo faktisk LAN. Dra på dataparty, hold det selv. Det er sosialt, gøy, og hvem vet? Kanskje du får venner? Lenke til kommentar
warneck Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hmm... Ska se om jeg kan begynne på en piano skole, kan kanskje få venner ut av det... Men det er jo ikke det eneste problemet Jeg er vist FOR avhengi, jeg vet ikke hva jeg egentlig skal gjøre, jeg vil bli spilldesigner (3D og slik) og det kreves jo at jeg sitter litt men hele dagen er jo ikke litt 9332219[/snapback] Om du ønsker å bli spilldesigner må du ha helst allerede inneha kunnskap innenfor et område, gitt da f.eks. 3D-modellering eller landskap-programmering. I alle fall burde du ha en brennende interesse for akkurat dette. Og ikke bare fordi du MÅ bli noe som betaler for kost og losji. Funcom, som er et norsk selskap. De har i alle fall tidligere, hatt ansatte som ikke har akademisk (skole) bakgrunn. Ellers så vil jeg ikke være som alle andre og anbefale deg mye rart og snedig. Det viktigste er at du innser problemet, og aktivt klarer å gå inn for å endre situasjonen. Om du ikke klarer å endre den selv, det er da du MÅ søke hjelp. Fordi du føler dette er et problem. Når det gjelder råd. Så vil jeg bare si, finn det som passer deg! Ikke tenk at fordi alle andre liker fotball, så må du også drive med det. Det finnes hundrevis av forskjellige sporter, og det er langt mer sosialt akseptert å være en av de som f.eks. driver med innebandy, istedenfor fotball. Du trenger kun å finne den balansen som passer deg! Ikke alle ønsker å bruke 3 dager i uken på flatfylla. (NB! Da er du faktisk alkoholiker, selvom få innser det) Om ditt mål er å bruke 1-2 timer hver dag på venner, så let deg forsiktig frem til dette. Personlig tror jeg gaming, ps3, og så vidre, er din trygghets-sone. Alle har en trygghets-sone, og for mange, er faktisk denne sonen venner. Med trygghetssone mener man det di er vant til, det du VET fungerer - noe som du vet hjelper deg å komme igjennom dagen. Ved å bruke denne sonen slipper du å ta sjanser som kan være med på å forandre din situasjon. Det er nå du må ta en fot ut av din sone, og se om du liker det som er på den andre siden Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Mht at jeg sitter så mye på pcen, så driver jeg mye med 3D og, jeg sitter og modellerer og lærer fra dvd'er... Så jeg kan jo litt innein det området... Og jeg fikk 2 venner på et LAN i forrige uke, men de bor så langt unna... Så det er jo typisk meg at jeg ikke tørr og ta buss (Deprasjons problemet). Ja jeg vet det er teit, men for meg, er det ganske "skummelt". Takk for at noen i det hele tatt gidder og hjelpe meg, jeg skal se om det er noe og finne på i verden her, men det er liksom som "Gocart" og sånt jeg vil gå, men jeg har jo ikke gocart xD. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Både jeg og samboeren er harbarka pc sittere. Vi overdriver ikke når vi sier vi sitter 4 timer + forran pcen pr. dag utenom arbeidstid. Selvfølgelig klarer vi å kontrolere det så godt at vi går turer, har besøk og er generelt til tider opptatt med andre ting. Jeg sammenligner pc bruk med tv titting. Folk ser utrolig mye på tv, å det er like ille som å sitte forran pcen. Jeg føler ikke jeg kaster bort tida mi, jeg har det jo gøy. Vi prøver vel til tider å dra hverandre ut, å selv om humøret ikke er på topp i det du blir tvunget ut, så er du veldig glad for at du ble dratt med, eller dro med. Jeg synes ikke du skal føle du er en dårligere person fordi du velger å sitte mye på dataen. Men jeg mener at du bør ta vare på din egen helse og tilfredsstille dine sosiale behov. Du kan jo finne den en som du kan løpe med i en halvtime+ hver dag? 2 fluer i en smekk. Start på treningssenter, du kan lett bli kjent med folk der, 2 fluer i en smekk. Det er heller lite vits i å fortsette å sitte inne å synes synd på seg selv, fordi det er ikke synd på deg om du gjør valget selv. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) og går med SJUKKE briller, så sjukke som forstørrelses glass... Kan noen hjelpe meg littegrann? Hva ska jeg gjøre for og komme meg ut og slik? Ja jeg er pc nerd... Ikke kom med "Jævlig dum du er! GÅ TIL PSYKOLOG!" Slike ting, vil bli RAPPORTERT! Jeg vil ha HJELP, ikke fjortizzer som bare sier dritt til meg... Takker for svar Kim 9330758[/snapback] Hva med å begynne å forandre utsende? (Siden du er så missfornøyd) Går det ann å bruke linser eller er det spesial briller? Ta solarium og bli litt brun, det kan hjelpe. Få ny klesstil, hårstil osv. Begyn å tren. Litt muskelmasse og styrke er alltid et + og det hjelper på selvtilliten. Endret 22. august 2007 av DNA Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg hadde også veldig tykke briller en gang i tiden. Først investerte jeg i slike spesialglass som var laget for å være tynne, men til slutt så opererte jeg øynene. Jeg ser at laseroperasjon ikke er ett alternativ for deg, men kanskje du kunne vurdere briller med slikt spesialglass som er mye tynnere enn det som er vanlig. Det burde kunne løse problemet ditt med at du har tykke briller i alle fall. Uansett så er det ikke så mye du kan gjøre for å få folk til å like deg. Det eneste du bør gjøre er å være deg selv. Uansett så er det en god idé å gjøre noe DU er god til og har lyst til fremfor å begynne med noe for å få andre til å like deg, eller å bli kjent med noen. Du spiller piano? Flott! Musikkskole er jo ett tips. Der setter de ofte opp stykker osv slik at du kommer til å bli kjent med andre. Selvsagt er det ikke så enkelt for deg hvis du sliter med å ta buss og slikt. Jeg vet at du ikke vil høre det, men det finnes ikke noen enkel løsning på slike problemer som du beskriver. Psykologer er ikke oppskrytt. De kan faktisk hjelpe deg med å bearbeide de problemene du beskriver. Forstår at det kan være vanskelig og skummelt, men jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med en psykolog. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det høres jo ut som at du er musikalsk, så der har du en utrolig fin mulighet! Lær deg å spille ordentlig, gå musikkskole, hør på Emerson, Lake & Palmer, Yes og Genesis og bli dritgod! Så begynner du i band! Husk at i musikkmiljøet og generelt kunsternmiljøet så er folk fint lite interessert i hvordan du ser ut osv. Andre "moderne" ungdommer som kun går rundt i merkeklær og bleket hår med pannebånd, er ofte langt eklere mot oss "alternative" mennesker enn mot de som er like som de selv. Dette har jeg selv erfart og dersom du finner deg en omgangskrets innen musikk og kunst, skal du fort se at ting kan endre seg fort! Gjorde ihvertfall det til meg! PM me om du lurer på noe! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Husk at i musikkmiljøet og generelt kunsternmiljøet så er folk fint lite interessert i hvordan du ser ut osv. 9335250[/snapback] Det er jo for at alle i slike miljøer er like sære alle mann. Haha, neida, men folk i musikkmiljøet er generelt mer åpne og ser heller på det som er inni personen enn det som klistres på utsida. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Nok en gang i dag, så stakk jeg ut, satt for meg selv litt, lærerern kommer, jeg forklarer det meste jeg har sagt her, blir sendt inn igjen nesten gråtende, stikker ut igjen -.-' Og jeg ahr vært hos psykolog før, men det gjalt ikke dette... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Men det hjelper ikke å klage. Det du må gjøre, er å gjøre noe! Bortsett fra å fortelle oss hva som hjelper og ikke hjelper. Ser også at du har lyst på gocart. Kanskje det er påtide og skaffe seg jobb? Gå med avisen kanskje, eller tilby folk og lufte hunden deres o.l. Jeg skjønner at det kan virke skremmende. Tro meg, jeg er selv meget sjenert, og gå med Dagbladet var ikke en fryd for meg, men jeg overvant frykten. Jeg gjorde det ved å gjøre noe. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg sa litt oppover i tråden om at jeg hadde fått jobb og var på vente liste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Topp! Ikke at det blir så mye snakking regner jeg med, men det er jo positivt uansett. Edit: Positivt at du har fått deg jobb altså. Endret 22. august 2007 av Slettet+132 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har ikke lest så mye hva andre har skrevet, men du må rett og slett tvinge deg selv til å bryte vanene. Sett av en bestemt tid til data og deretter slå av maskina fysisk. Kan bli en kamp til å begynne med, men etterhvert kan dette gå seg til for deg. Skaff deg alternative aktiviteter etter hva du interesserer deg for, spesielt må du være mer fysisk aktiv på en eller annen måte ellers kan du komme til å måtte slite med svak muskulatur og belastningssykdommer. Selv driver jeg med sportsfiske, det gir både fysisk aktivitet og mental avkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå