Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei! Jeg har et sreriøst problem mellom meg og PC/PS3, Jeg sitter alt for mye inne! Jeg sitter inne når det er sol, når det er snø, når det regner, jeg sitter så og si inne 24/7! Utenom skolen, sitter jeg inne! Noen ganger stikker jeg ut i 10 min, kommer inn, setter meg og gamer eller noe... Jeg er så voldsomt avhengi av pcen min på en måte... Jeg har ikke så lyst til og dra til psykolog for dette, hva ska jeg gjøre? Jeg legger bare på meg hele tia! I sommer, satt jeg inne, var ute tilsammen 24 timer antar jeg... Jeg trenger seriøst hjelp, jeg vil ikke se ut som et fettberg heller... Noe av grunnen trur jeg er at jeg ikke har noen venner utenom pc verdenen... Jeg har bare en bestevenn, han bor utenlands, og det er nesten ingen venner jeg har her... Jeg har et syndrom og, og går med SJUKKE briller, så sjukke som forstørrelses glass... Kan noen hjelpe meg littegrann? Hva ska jeg gjøre for og komme meg ut og slik? Ja jeg er pc nerd... Ikke kom med "Jævlig dum du er! GÅ TIL PSYKOLOG!" Slike ting, vil bli RAPPORTERT! Jeg vil ha HJELP, ikke fjortizzer som bare sier dritt til meg... Takker for svar Kim Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Prøv å finn noen interesser som fører til at du må oftere ut. Bare at du selv føler at det blir feil å sitte inne hele tiden og at du ønsker forandring er jo bra i seg selv. Hvorfor ikke prøve en idrett? Du er jo fortsatt ung og kan starte med hvilken som helst ballidrett eller noe annet. Mye sosialt å hente i det og det forbedrer jo formen veldig. To fluer i en smekk. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) - Finn deg en hobby som det går an å gjøre utendørs. - Se om det er mulig å få seg noen nye venner som IKKE er så interessert i PC - Skaff deg hund Du er 14 år. En av livets beste aldere! Hvis du kjenner at du blir mer enn trist (depressiv) ville jeg rådet deg til å ta kontakt med din lokale BUPP (Barne- og ungdoms- psykiatrisk poliklinikk) Dette er ikke noe farlig eller flaut. Jeg har selv fått hjelp derfra, og det er kjempedeilig å ha noen å kunne snakke ut med. Ikke vær redd for å prøve nye ting. Lykke til. Edit: Ord delings feil Endret 21. august 2007 av danno_O Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Formater PC'n din og ikke sitt der mer. Legg bort PS3'n og Tv'n. Gå ut, begynn med linser om brillene dine plager deg. I did. Venner får du lett, alle liker hyggelige folk. Hvis du ikke liker fotball eller noe, så finn på noe anna å gjøre! Er masse å finne på der ute; kjøre moped, sykle, trene på div. måter, henge med all slags folk. Du går på skole sier du? Går da garantert masse folk i klassen din som vil bli overraska over ting de ikke visste om deg. Sett i gang, og gjør det i dag! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg har Depressesisjons problemer og, går på en medisin for og ikke bli FOR depremert... Jeg har snakket med BUPP trur jeg og, men det var ikke med det og gjøre... Og jeg kan ikke ha hund, fordi at vi bor i borettslag og det er ikke lov med dyr der... Så jeg sliter litt mer der altså...Og i og med at jeg går med så sjukke briller, så er det nesten ingen som vil bli sett med meg, de blir rett og slett "flaue" av og bli sett sammen med meg! EDIT: @ Fisken, jeg har for mye jeg må ta vare på på pcen som er viktig, og ps3 er for dyr at jeg kan rote bort (ja det klarer jeg ) Og linser har jeg prøvd, da jeg var 4 år=Sugde de seg fast, opperere dem ut. 13 år=Fikk dem ikke ut igjen, måtte til optikker for og få dem ut... Og jeg har opperert øynene så jeg kan ikke ta laser operasjon heller... Men jeg kan ta en operasjon igjen for og sette inn linsene igjen, men det vil ikke gjøre nytte av seg med at jeg sitter foran pcen... Endret 21. august 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Og i og med at jeg går med så sjukke briller, så er det nesten ingen som vil bli sett med meg, de blir rett og slett "flaue" av og bli sett sammen med meg! 9330836[/snapback] Du trenger ikke svare på det her i tråden (send gjerne en PM), men er du veldig ofte trist? Så trist at du gråter? Det virker på meg som om du sliter med selvbildet ditt. Glem PCen din. Gjør som Fisk1 sier, og formatter PCen. Viktige ting som bilder og dokumenter kan du ta vare på, men slett for all del spill/programmer/filmer/tvserier du bruker for mye tid med. Snakk med folk i klassen eller i nabolaget, og få de med ut på ting. Nesten alle liker folk som ringer og spør om de vil være med på noe! Anngående det brille-problemet ditt: Ta en tur til en optiker og hør hva han har å si. Kanskje du kan få deg litt stiligere briller hvis du ikke vil gjennom en operasjon til. Husk at det alltid ordner seg for snille gutter Edit: Strøk laserkorrigering fra lista. Endret 21. august 2007 av danno_O Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 En hobby er en fin ting, da kommer du lettere i kontakt med andre mennesker. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 EDIT: @ Fisken, jeg har for mye jeg må ta vare på på pcen som er viktig, og ps3 er for dyr at jeg kan rote bort (ja det klarer jeg ) Og linser har jeg prøvd, da jeg var 4 år=Sugde de seg fast, opperere dem ut. 13 år=Fikk dem ikke ut igjen, måtte til optikker for og få dem ut... Og jeg har opperert øynene så jeg kan ikke ta laser operasjon heller... Men jeg kan ta en operasjon igjen for og sette inn linsene igjen, men det vil ikke gjøre nytte av seg med at jeg sitter foran pcen... 9330836[/snapback] Jeg mente ikke at du skulle pælme alt da. Gjør som danno_O sier; ta vare på det som betyr noe, bilder etc. Det med linsene kan sikkert ordnes, bare hør med optikeren din hva som er alternativene. Og briller er da ingen skam, jeg kjenner flere råkule folk med briller. Vet ikke om du har sett den, men Røde Kors eller noe har en kampanje der kjente folk forteller om da var små, og ble mobbet. Den dag i dag er de forbilder og rene stjernene. Moralen er, at selv de som er rå som faen i dag har ikke alltid vært det. Man må starte et sted! Selvtillitet er veldig viktig. Ikke se deg i speilet og tenk at du er en tosk, tenk heller at du er deg, best på ditt felt og helt unik! Kongen selv, du bestemmer over din skjebne! Så get up, og stå på! I'm rootin' for you. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Vel det er noen ganger jeg bare stikker ut av klasserommet, og griner som f... Fordi jeg er lei meg for noe, ellers bare griner jeg fordi jeg ikke vet hva jeg er lei meg for, men det er vanlighvis fordi jeg har for lite venner, jeg sitter liksom alene 24/7 på pcen, ellers alene på skolen, og ja, jeg er 14 og GRINER for det... Jeg vil gjerne gå igjennom dne operasjonen, MEN den optikerfyren må si ifra først, for jeg må måle trykk, og slik herk, og han er sikkert så drit lei fordi at jeg ikke turte det før... Jeg blåser egentlig i om jeg skriver for mye her, fordi at jeg vil så gjerne fikse dette... Jeg kan godt sette fra meg pcen, men jeg er avhengi av den på en måte, jeg MÅ på MSN hver dag, jeg MÅ sjekke HW (ikke deres feil) Jeg MÅ game litt, og jeg har ikke kontroll på det... Og noen ganger kan jeg trøstespise og, og det blir enda værre hvis det fortsetter slik, om 2-3 år = noen kg lagt på, ikke sant, så jeg kommer aldri til og bli normal over dette her hvis ikke noe skjer. Ikke steng denne fordi at jeg er "for" unormal, har hørt om slikt på forumer at de stenger tråder fordi det er FOR mye problemer der... Endret 21. august 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Erlec Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 1. Bli med i en nærliggende sports klubb som du vet noen i skolen din går på. Genial metode å bli kjent med folk og du får egentlig et bedre bånd med dem pga du spiller på laget deres 2. Kjør din egen stil, prøv å snakke ut med personer i klassen/laget/annet ofte kan det få jenter og andre legge merke til deg. Selv om du har så store briller som solen, er en person med selvtilit en av de beste. 3. Det er ikke nødvendig å formatere dataen din, men hvis du synes det selv så bør du gjøre det. Hvis ikke, slett alt av mmorpg. De suger det sosiale ut av kroppen din, selv om du finner noen artige personer på nettet. Prøv å heller bruke msn hvis du skal holde kontakten. 4. Msn er et genialt verktøy for å bli kjent med personer i skolen. Alle sammen bruker det, og er da er det lett å snakke med dem. 5. Hvis du ikke synes fotball er en ting for deg. Så kan du alltid skaffe deg en hund eller en katt. Å passe på andre dyr er veldig bra for selvtiliten din. Og du får alltid en god følelse av den. Har slitt med samme problemet, og det er helt forferdelig ja Men alt kan gå oppover så lenge du har håpet. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har Depressesisjons problemer 9330836[/snapback] Har depressesisjonen noe med de sjukke brillene å gjøre? 9331067[/snapback] Nei, det er bare noe som går i huet mitt av en eller annen grunn, jeg hadde tvangs problemer før, men det ble fikset... ANG brillene, det de brillene gjør er at øynene mine blir STOOOOO00000RE så jeg ser ut som en jævla alien... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Vel det er noen ganger jeg bare stikker ut av klasserommet, og griner som f... Fordi jeg er lei meg for noe, ellers bare griner jeg fordi jeg ikke vet hva jeg er lei meg for, men det er vanlighvis fordi jeg har for lite venner, jeg sitter liksom alene 24/7 på pcen, ellers alene på skolen, og ja, jeg er 14 og GRINER for det... Jeg vil gjerne gå igjennom dne operasjonen, MEN den optikerfyren må si ifra først, for jeg må måle trykk, og slik herk, og han er sikkert så drit lei fordi at jeg ikke turte det før... Jeg blåser egentlig i om jeg skriver for mye her, fordi at jeg vil så gjerne fikse dette... Jeg kan godt sette fra meg pcen, men jeg er avhengi av den på en måte, jeg MÅ på MSN hver dag, jeg MÅ sjekke HW (ikke deres feil) Jeg MÅ game litt, og jeg har ikke kontroll på det... Og noen ganger kan jeg trøstespise og, og det blir enda værre hvis det fortsetter slik, om 2-3 år = noen kg lagt på, ikke sant, så jeg kommer aldri til og bli normal over dette her hvis ikke noe skjer. Ikke steng denne fordi at jeg er "for" unormal, har hørt om slikt på forumer at de stenger tråder fordi det er FOR mye problemer der... 9331018[/snapback] Vedder på at ingen moderatorer her inne stenger denne. Optiker'n din er nok ikke lei deg, tro meg! Husk på at han sikkert har flere titalls klienter/kunder, og det er garantert mange flere av dem han syns maser verre enn deg. Fakta er nok heller at han ville syns det var bra om han kunne hjelpe deg, for det gir en god følelse. Jeg MÅ også drive på PC'n nesten hver dag. Må sjekke MSN, Facebook, mail, HW, etc. Og det er ikke noe problem, bare du ikke lar det ta over styringa! Det viktigste er ikke at du dropper det 100%, men at du er der ute og har kontakt med folk du kjenner etc. heller enn å sitte på pc'n støtt. Viljestyrke kalles det, og alle har evnen til å bygge opp masse av det. Bare si til deg selv "nei, nå er det jaggu nok gaming for i dag. Ut og se etter folk!" Begynn å snakk med folk i klassen, det er vel folk som prater med deg der og? Bevis at du har tæl, at du er med du og. Ikke sitt der og la alle andre ha det gøy, du skal være med du og. Det er bare å begynne å snu vanene som er vanskelig. Etter det er det lett. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det med vekt er faktisk ikke så vanskelig som du kan tro. Til 10ende klasse veide jeg 97 kg på det værste. så slutta jeg med godteri og brus, også trene litt ( trenger ikke bli treningsnarkoman ) Har gått ned rundt 25kg fett og gått opp i muskelmasse. Faktisk så begynnte jeg å føle meg mer "glad" sånn sett når jeg ikke spiste masse godteri, og annet usunt. ( spiser fortsatt pizza, taco osv da, så det er sagt ) Veit ikke om detta hjalp noe, men det er mine 2 cent ihvertfall. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det høres ut som om du sliter med følgende: Depresjon, dårlig selvtillit, venneproblemer, avhengighetsbruk av pc o.l... Disse problemeneforbindes med hverandre. Du får venneproblemer pga avhengighet av pc, så du får depresjon, og depresjonen fører (kanskje) til at du får dårlig selvtillit. PC, briller, redsel for å bli tykk>Venneprob.>Depresjon>dårlig selvtillit. Du må prøve å finne kjernen i problemet. Har du noen du står nær som har opplevd lignende. Jeg har hatt depresjon selv og vet hvor forferdelig det er, men moren skjønte det liksom ikke helt, men mormoren min som har hatt depresjon mange ganger forsto meg veldig godt og vi snakket ofte om det og fikk profesjonell hjelp (psykolog) og en dag var problemet borte. Jeg synes du skal snakke med noen som står deg nær, foreldre, muligens en hyggelig lærer, eller helsesøster på skolen som har 100% taushetsplikt. Jeg ønsker deg lykke til videre i det som sikkert blir et fantastisk liv Lenke til kommentar
Lt-Woof Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Lær deg å spille gitar(eller noe annet), synes du det er morro join Kulturskolen hvis det er et tilbud der du bor. Der er det mange andre som lærer å spille, kanskje du blir venner med de. og dere atpåtil starter en band(skjedde med meg:) ) Og som sagt over, skaff deg en bikkje, da må du ut flere ganger daglig, sykle/gå på tur med den Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Sliter med det same. Har sittet på PCen ca sidan eg kom heim frå skulen rundt kl. 2. Einaste eg har gjort er å gå litt rundtom i huset, finne meg mat og hjelpt broren min med å kode. Btw, er 13 år. Edit: Går på innebandy. Det starter snart med treningar, men trur ikkje eg får fleire venner av det. Det er jo tross alt ein lag for vaksne. Når eg starter på trening, er eg den yngste som går på det laget. Kan lese bøker óg, men får liksom ikkje tid til det når eg sit med PCen. Ser ikkje mykje på TV heller. Er ikkje ein TV slave eller noko sånt. Edit 2: Har tenkt litt på gitar. Spelte det eit år på barneskulen. (Går i 8. klasse på ungdomsskulen no, fyrste året på ungdomsskulen.) Det var litt kjekt, men kunne ikkje tenkt meg å begynne å spele. Bortsett frå i musikken på skulen då. Endret 21. august 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Er 16 år og bor i Oslo. Sitter mer enn nok på PCen men får ikke mindre venner av det (Grunn: Har venner som har interesse for det samme og sport). Men vi drar ofte på kino, henger ut i byen eller rett og slett spiller fotball eller noe. Paintball, Go Kart har vi også drevet med . Synd at jeg har begynt på VK1, mange av vennene går på andre skoler, men vi holder kontakten . Kort sagt, vi er en gjeng med ambisjoner i livet, å ta skolen seriøs er en must . Hvor bor du? Bor du i Oslo kan vi nok bli venner eller noe, da kan du bli med meg og vennegjengen . Velkommen skal du være . (PS: Vi er ikke av den sorten som driver med hærverk eller lignende. Vi er en gjeng data og skolenerder som henger sammen . Må vel innrømme at jeg er både skole og datanerd ;D. Endret 21. august 2007 av Lakrits Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Desverre så bor jeg nok 3 timer fra Oslo... Jeg har noen "venner" i Skien, som er 30 min herfra, men jeg er vist "redd" for og ta buss alene og... Dette er for jævlig... Jeg snakker ofte med læreren, men blir liksom aldri noe bedre av det, og sykesøsteren LIKER jeg ikke og snakke med, hu forstår meg ikke, så det er bedre og pratem ed den læreren jeg liker istedet... Depressisjons problemene har jeg så og si hatt hele livet antar jeg, har alltid vært redd for noe... Og jeg har et syndrom så jeg klarer ikke alt mulig, som og sparke fotball KAN være vanskelig, senene(?) mine er for sterke, de m¨å mykes no voldsomt, og jeg liker og spille piano, undrer på om jeg skal starte på det på kultur skolen, og jeg har som sagt i andre tråder, snart fått meg jobb, så jeg må gå 6-7km med reklame (venter på en vente liste antar jeg) Og liksom paintball har jeg glemt, gikk LITT på det før, men det var med frelsesarmèen, og der var det jo 70-80 stykker, som skkulle spille, så ble aldri tid til noe mer enn 2 hits=ute=ikke spille mer den dagen... Gocart har vi rundt omkring her, men jeg harikke Gocart, og jeg får sikkert ikke lov til og kjøre den brorenmin sin som går i 180, så der er det et problem og... Huff virker som det aldri blir noe bra her nei... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Du skriver at du liker å spille piano. Det gjør jeg og. Det er flott. Hvor lenge har du spilt? I så fall, så kan du jo gjøre det istedet for å sitter foran pcen Jeg har spilt i ca. 5 år og jeg imponerer både venner, kjente og ikke minst damer med å spille det Stå på! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har spilt noen år, men kan ingen sanger uansett, bare Metal Gear Solid og litt av den russiske nasjonal sangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå