Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort

Anbefalte innlegg

Heihei, starter like gjerne en ny tråd.

er altså rimelig lei av min gamle athlon xp3200 og agp blæblæh

Så, jeg har bestemt meg for å bestille en "softcore" gaming pc til rundt 6000kr

So far:

In-Win EA-0013 Midi Tower, sort

MSI K9AGM2-FIH, AMD 690G+SB600, HDMI,

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort,

LG DVD-brenner GSA-H54N IDE Black OEM

PC Uten OS, White Box PC

pris: 4.651kr

For å komme til sakens kjerne, jeg trenger hjelp til valg av skjermkort. Det jeg er ute etter er best 3D ytelse i kortets prisklasse som helst bør ligge rundt 1500.

Gainward GeForce 8600GT 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, SilentFX

Er det noe jeg ikke ser, eller er dette et bra 512mb kort til den prisen?

Endret av leffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du tregner ikke 512mb kort ....

også hvorfor mATX Hk med skjermkort ?

Skal sette sammen et alternativ jeg uten kabinett da du har det .....

9330755[/snapback]

jeg måtte velge m-atx fordi jeg tok studentpakken, sparer meg en 1000lapp pga at det følger med en 400w psu i kabinettet.

edit: jeg bare tok et tilfeldig hk for å sjekke pris, for det andre var ikke på lager :)

Endret av leffern
Lenke til kommentar

hah :p det var da en svært så økonomivennlig pris :D

med 320mb'n så ser jeg jo crysis i horisonten allerede :O

I og med at kortet koster ca. 300kr mer på komplett, er det ikke i bunn å grunn det samme om jeg bestiller det hos komplett? frakten+oppkrav o.l kommer vel til å ligge på 200+ ?

Jeg er ikke helt intel typen, men la gå. Er ikke amd's x2 prosessorer bedre til multitasking?

Lenke til kommentar

nope intel sin core 2 duo er nok bedre ;)

Blir vel det samme om ikke litt billigere fra PCutstyr da for du det iværtfall alt på et sted ....

La meg si det sånn 8800GTS 320mb er mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange mange osv. ganger bedre enn 8600gt :tease:

Nå er bioshock og crysis i horisonten :thumbup:

Den CPu klokekr du enkelt til 3Ghz om ikke lenger ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

er 2.0Ghz nok for en sværing som crysis da? :O Må vel ha nitrogen kjøling for å få til 3Ghz? :p:p

regner med at mitt gamle Thermaltake xaser III er i stand til å huse gigabyte kortet? standarden på atx kort har vel ikke endret seg de 5-6 siste årene? :p

btw: er ikke 580w litt ekstremt? eller tar intel'n og 8800gts'n så mye kraft?

btw2: regner med at min gamle Samsung sv6003h 60gb hdd fungerer fint med gigabyte kortet? siden jeg ikke kommer til å få råd til en hdd.

Endret av leffern
Lenke til kommentar

den vil funke fint, men kanskje litt liten plass? Men så er det dem som maks bruker 30-40Gb og da :dontgetit:

ATX har ikke forandret seg nei ;)

Du trenger ikke mer enn den ekstra kjøleren jeg la ved for å nå 3Ghz da disse CPU'ene klokker ganske lett og det samme gjør ditt Hk og du kan sikkert få den opp i 3.6Ghz og ;)

Mulig litt varmt nå på sommeren da ....

Ja den Hiperen på 580w er nødvendig da jeg ikke fant noe særlgi bedre tilbud mellom 500w til 600w katagorien ;)

8800gts og E4400 krever en del om de klokkes ja ;)

Lenke til kommentar
hah :p det var da en svært så økonomivennlig pris :D

med 320mb'n så ser jeg jo crysis i horisonten allerede :O

I og med at kortet koster ca. 300kr mer på komplett, er det ikke i bunn å grunn det samme om jeg bestiller det hos komplett? frakten+oppkrav o.l kommer vel til å ligge på 200+ ?

Jeg er ikke helt intel typen, men la gå. Er ikke amd's x2 prosessorer bedre til multitasking?

9331416[/snapback]

Mange amd typer, inkludert meg selv, som idag må ty til intel dessverre, for de er bedre. 300 kroner er nøyaktig 25 flaskeøl med tuborg a 12 kroner, og når du panter flaskene kan du kjøpe 1 fishermans friend og en flaske vann. :thumbup:

Lenke til kommentar
den vil funke fint, men kanskje litt liten plass? Men så er det dem som maks bruker 30-40Gb og da :dontgetit:

9331589[/snapback]

Og så er det de som kjøper eksterne harddisker :p har ca. 400gb ekstern.

Meeeen, jeg kan jo bruke litt mindre stipend på kosttilskudd og litt mer på pc'en :innocent:

btw: kan jo ta å bestille skjermkort og harddisk på pcutstyr, så kan det hende jeg får kjøpt hvertfall 1pk fishermans friend :hmm:

Endret av leffern
Lenke til kommentar

Komplett:

Gigabyte GA-P35-DS3

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort

Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz

Zalman CNPS7700-AICu CPU-Kjøler

pris: 2862

Pcutstyr:

EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

Crucial DDR2 PC6400 2048MB CL5, Kit w/two matched

pris: 3182

Samlet pris før frakt: 6044

Looking good? :thumbup:

Endret av leffern
Lenke til kommentar

Er jo helt opp til deg om u virkelig har behovet for den eller ikke da ....

Edit: Men uansett så med det oppsettet der koemr du til å reise i lysets hastighet iforhold til åsend et var emd din gamle XP3200+ og ditt gamle AGP kort :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...