Kirchhoff Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Vi installerte XP på enheten, og en oppstart tok omtrent 25 sekunder, mot 29 sekunder på en Raptor 74 GB. Hvorfor starter min pc så tregt? Hardware ligger i profilen min. Min pc starter på ca 1min og 20 sek(inkludert bios) Jeg har formatert nettopp, uten at det har [hjulpet]. Pappas bærbar(celeron m) starter på 45 sek. Synes det er litt uretferdig . Er det noe dette skyldes/jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Defragmenter først. Desuten har de sikkert ikke installert så mange programmer som du. Du kan og optimalisere partisjoner med en guide som de har på den alternative siden til HW.no, komme rikke på hva den het nå. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg har prøvd med defragmentering og oppstartstiden er nesten like lang rett etter formatering, sparer kun noen sekunder etter vellkomstskjermen. Maskinen min starter med 29 prosesser(leker meg litt på msconfig). Laptopen til faren min har fat32 filsystem, har lest ett eller annet sted at det er raskere sant? Endret 21. august 2007 av åousky Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Last ned CCleaner og fjern unødvendige programmer fra oppstarten. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er jo andre ting enn harddisken som påvirker oppstarten. Hvordan prosessor, ram og slikt har du? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Står i profilen min som sagt, x2 @2,5 ghz og 2 gb ddr1 ram(sciencemark2 minne= 6000mb/s). Det er nok instalasjonen. Siden laptopen til pappa har celeron m 1,5 ghz+512 mb ddr2 ram(sciencemark minne=2000mb/s) + 60 gb 2,5" hdd. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Vær oppmerksom på om du bruker ulovlig versjon (cracket eller liknende) kan jo slike ting skje ved at de stapper utgaven med mye programvare og slikt. Mange som lagd egne versjoner med en del ekstra. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Takk for raske svar. Har lovlig cd og cd key og lovlig registrering. Noen flere ideer? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Skal gjøre det imorgen etter skolen. Ettersom pcen kun er koblet til tv fordi skjermen min er på vei fra oslo til danmark(retur). Takk for tips;) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 les tråden Genialt triks for raskere boot-tid!. er mange som fikk raskere booting av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå