Kaarekork Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hei, jeg ser at det er et temmelig vanlig problem, men jeg har ikke funnet ut av det ved hjelp av tidligere topics. Så om dette er et topic som folk kjeder seg ihjel av eller om det er på feil sted så er jo det beklagelig. Anyways, jeg har altså lyst til å koble pcen til tven, så jeg kan se på film og lignende. I den forbindelse var jeg nede på Digitalimpuls i Oslo idag tidlig for å kjøpe en kabel Bandridge VL6705 Computer to TV/VCR Cable, som går ut med s-video ut fra grafikkortet, samt lyd fra lydkortet og inn i scarten på tven. Jeg har en LG37LC42 tv, stor lcd nylig innkjøpt. Grafikkort: Geforce 7900 gs (med nyeste drivere) samt jeg har vista ( ) Vel, med forhåpninger om at dette skulle gå i orden blir jeg jo skuffet av at jeg kun får svart-hvitt, lyd og sånt går, og bildet ser jo i og for seg ok ut, ikkeno skurring eller lignende. Men som sagt svart hvitt. Jeg har så langt jeg har funnet ut, så er det det innstilt på PAL, på grafikkortet, altså sånn signalet til tven. PAL-B norway til og med. Jeg har prøvd mye for å få det til, altså bytte på innstillinger og sånt, forsøkt forskjellige scart innganger, men med lite hell så langt Ok, hvis noen kan bidra med innspill for å få til dette blir jeg veldig takknemlig. Enten for å fikse dette problemet, evt skal jeg bruke andre kabler? osv... Endret 21. august 2007 av Ultraman Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kategorien TV-kort blir feil da du ønsker signalet omvendt vei Sjekk i avanserte innstillinger for nVidias kontrollpanel. Høyreklikk skrivebordet, egenskaper, avansert, avansert (på XP - ukjent på Vista). Du skal ha et valg om S-Video out - som du bør titte på. Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 ah rektig, får prøve meg i et annet forum Lenke til kommentar
Cirion Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 ah rektig, får prøve meg i et annet forum 9333992[/snapback] Kan jo svare deg her likevel... Du har LCD TV og den har mest sannsynlig også PC innganger i form av DVI/HDMI eller VGA. Disse er helt klart å foretrekker framfor S-Video. Du får svart/hvitt fordi TV'en ikke støtter S-Video på den Scart inngangen du bruker, har du 2 bytt til den andre. Din laptop leverer mest sansynlig kun VGA og hvis TV'en støtter dette vil du få et helt strøkent bilde på TV'en (Tilnærmet det du får på en PC skjerm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå