graylady Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Som nybegynner tør en nesten ikke stille spørsmål verken her eller andre forum. Enten blir en gjort narr av eller så er svarene så kompliserte at en ikke skjønner noe. Trenger et sted for oss som er "nye og dumme" Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er vel ikke så ille her? Iallefall ikke sammenliknet med f.eks foto.no Det som irriterer mange er at folk ikke gidder søke før de poster en ny tråd, så det ender opp med ørten tusen tråder om omtrent samme tema. Hadde folk gjort litt research før dem lager en ny tråd, hadde nok mange av de som opplever å "bli gjort narr av" sluppet det. Enkle spørsmål krever til tider kompliserte svar.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det er ingen som gjør narr av deg så lenge du spør på en skikkelig måte. For min del kan du godt spørre om noe ala "Hvordan skrur man på en datamaskin?", uten at man skal bli ledd ut for det. (Satt på spissen så klart). Skriver du derimot som en 13 åring, ala "KOSSN FAEN SKRUE EG PÅ DAMAMASKINÅÅ??!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?", kan du vel regne med at folk ikke gidder å svare deg. Hva vil du egentlig, ønsker du en forumdel for nybegynnere? Tror egentlig ikke at det hadde vært så veldig ideelt, sett at forumet er delt opp i forskjellige kategorier, ville det vel blitt veldig rotete hvis alle "nybegynnere" skulle poste alt de var ute etter i samme forumdel. Spør heller i korrekt kategori, så vidt du klarer å finne den. Det spiller ingen rolle om man ikke kan noe om emnet, det er vel derfor man spør til å begynne med, er det ikke? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Akam er ganske snille med nybegynnere med "dumme spørsmål", i forhold til andre fora. Det hender rett som det at vi ber folk om å lese manualen før de stiller flere spørsmål, for det gjorde de fleste av oss før vi stilte spørsmål. Det er vanskelig å forklare noe for noen som ikke engang vet hva knappene på kamera står for. Det finner du nemlig ut ved å lese manualen. Likevel svarer vi ikke med Read The Fucking Manual, men velger en litt mykere tone. I det hele tatt synes jeg vi tar godt vare på nybegynnere her på akam. Bare spør i vei, så får du et svar. Det er det ikke sikkert du får på mobil og datadelen av HW-nettverket. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Som nybegynner tør en nesten ikke stille spørsmål verken her eller andre forum. Enten blir en gjort narr av eller så er svarene så kompliserte at en ikke skjønner noe. Trenger et sted for oss som er "nye og dumme" 9330115[/snapback] Syntes det var litt trist at du mener at du blir gjort narr av her, så jeg søkte på dine poster for å se om jeg kunne gi deg noen skikkelige svar på dine spørsmål. Men du har kun et fåtall poster her på fotoforumet, og jeg kunne ikke se at du ikke har fått svar på dine spørsmål, eller at noen av postene har vært i nærheten av å virke nedlatende eller å gjøre narr av deg. Men hvis du kommer med eksempler, så kan jeg jo se hva man kan gjøre med den saken. Jeg har imidlertid den oppfatningen som mange andre har, at vi tar oss ganske godt av nybegynnere her på fotoforumet, selv om vi blir litt irriterte på de som lager tråder med nøyaktig samme innhold som man finner i flere tråder på samme side. Dette gjelder imidlertid ikke deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå