Gå til innhold

Anbefalinger av DVB-T kort ønskes.

Krozmar

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg inn ett DVB-T kort for bruk på det digitale bakkenettet som lanseres neste månde i halve Norge.

Jeg har god erfaring med bruk av mitt DVB-S kort som er tilkoblet til min 4hoders satelitt-antenne. Dette er da ett Skystar 2 DVB-S, noe som er kompatibelt med blandt annet ProgDVB. Dette gjør det mulig å bruke en rekke forskjellige plugins, der jeg blandt annet bruker min phonix kortbrenner til å emulere en conax-CA modul for at det skal fungerer med orginale kort fra Canal Digital.

Nå ønsker jeg ikke å lese noen kommentarer om at det digitale bakkenettet ikke støtter DVB-T kort. Jeg er klar over påstandene til RIKS-TV, men Canal Digital sier det samme om både Dreambox og DVB-S så jeg tar den informasjonen med en klype salt. Jeg ønsker hovedsaklig å høre personlige erfaringer om bruk at DVB-T kort eller annen rellevant erfaring og gode råd..

Da jeg har allerde god erfaring med Technisat's SkyStar 2 DVB-S kort vurderer jeg sterkt å kjøpe inn TechniSat AirStar 2 DVB-T, men i farten finner jeg ingen norske netbutikker som selger dette.

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det at RiksTV benytter MPEG4 er vel ikke noe stort problem med ett ordinært DVB-T (MPEG2) kort, man lar bare CPU ta seg av den jooben, man har flere avspiller som støtter H.264 codec og AAC lyd codec. Bekreftet fungert fra flere hold på dagens prøvesendinger som er i MPEG4..

Det at det skal produseres DVB-T kort som tar av seg dekodingen av MPEG4 formatet er selvfølgelig fordelsmessig for å avlaste CPU til andre jobber, men det er jo uansett ikke noe stress hvis man har en flerkjernet prosessor..

Så langt det ikke eksisterer DVB-T kort med "støtte" for MPEG4, så er jeg da på utkikk etter ett helt ordinært DVB-T kort som folk kan anbefale...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et MSI TV@nywhere A/D av en kompis for noen mnd siden. Da dette kortet støtter DVB-T mente kameraten min at dette kunne brukes i det nye bakkenettet. Jeg finner kanalene når jeg søker, men skjermen er svart (sikkert fordi de ikke begynner sendingene før 1 okt her i Bergen..).

Men det jeg lurer på er om dette kortet kan ta inn det nye bakkenettet, og isåfall trenger trenger jeg noe mer til feks å dekode signalene?

Kan legge til at det finner ikke noen ting i Vista MCE, men med programvaren som medfølger kortet går det altså som smurt..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er om dette kortet kan ta inn det nye bakkenettet, og isåfall trenger trenger jeg noe mer til feks å dekode signalene?

9389699[/snapback]

Det kan det nok, men du trenger dekodere for H264-video(du får svart skjerm fordi du mangler dette) og HE-AAC-lyd. Videokodeket som følger med Cyberlink PowerDVD7 fungerer fint. Det finnes fortsatt ikke noen løsning på lyden, men det kommer forhåpentligvis snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...