huber Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har montert inn ny harddisk i maskina mi og har satt inn ny og større HD.På den nye var det win Xp lagt inn på en partisjon på 5 gb.Jeg får ikke til å formatere den gamle HD.Det gamle OS ligger på denne og det vil jeg ha bort.Hvordan gjør jeg dette. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har montert inn ny harddisk i maskina mi og har satt inn ny og større HD.På den nye var det win Xp lagt inn på en partisjon på 5 gb.Jeg får ikke til å formatere den gamle HD.Det gamle OS ligger på denne og det vil jeg ha bort.Hvordan gjør jeg dette. Du går inn i controlpanel/Admistrative tools/Computer management/Disk management. Vips du kan formatere og stå i :-) Lenke til kommentar
huber Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Det har jeg prøvd.Alternativet formater står med svak skrift og dermed skjer ingenting. HD har status : OK(system) Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan ikke formattere system disken ifra DiskManagement (duh!) Du kan boote på installasjons CDen til w2k/XP, eller du kan laste ned en dos/win9x bootdisk. Lenke til kommentar
huber Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har prøvd å boote fra inst.cd.Det går fint å formatere men etter formatering installeres xp igjen. Dette er jeg ikke intressert i.Jeg vil ha HD ren. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Men så avbryt installasjonen etter at du har partisjonert/formattert! ALT-CTRL-DEL Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 som covah sa: bootdisk win98's bootdisk er veldig enkel å bruke. du bare setter den i, rebooter maskinen, skriver format c: (hvor c: vanligvis er partisjonen man har os'et på). dette er den letteste, og mest riktige metoden å gjøre det på -hvis man vil ha det skikkelig gjort! mvh kim andré Lenke til kommentar
huber Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Når jeg kjører bootdisk får jeg feilmelding: Filen biosinfo kan ikke lastes inn Feilkoden er 4096 Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hva er det du egentlig vil? Legge inn OS på den nye disken, og formatere den gamle? Repartisjonere? Gi litt mere info er du snill. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har montert inn ny harddisk i maskina mi og har satt inn ny og større HD.På den nye var det win Xp lagt inn på en partisjon på 5 gb.Jeg får ikke til å formatere den gamle HD.Det gamle OS ligger på denne og det vil jeg ha bort.Hvordan gjør jeg dette. Unnskyld meg, men kan du ta dette en gang til? For jeg har store problemer med å forstå hva du skriver Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vannskelig? Han vil formatere disken sin og han har fått svar på hvordan han gjør det Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er ikke det lett å lese da? Mannen vil ha formatert en gammel OS disk som ikke vil la seg formatere. Du bør prøve å få opp en bootdisk. Og om du har BIOS trøbbel, så oppdater den eller sett disken i en annen maskin, og ta den med floppy der. Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 La meg forstå dette riktig... Du har 1 stk. ny disk som du har puttet inn, denne har du kjøpt brukt siden den var ferdig formatert osv... Du har oxo din gamle disk som du da booter fra men vil over på den nye? Siden formater er grått er det fordi du booter fra den gamle disken, og du kan naturligvis ikke formatere den disken du kjører på. Så derfor ta ut den gamle disken, reinstaller Xp på den nye disken for så og putte den gamle disken inn i maskina igjen og formater som beskrevet ovenfor av tag1. henrik Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vannskelig? Han vil formatere disken sin og han har fått svar på hvordan han gjør det Det var enkelt og forståelig, selv for meg Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Da vil jeg foreslå at han setter disken som slave. Booter fra den han skal boote i fra og formaterer. Lenke til kommentar
huber Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg har fått meg en ny-brukt HD som det ligger et Os på (win XP).Den gamle HD`en min ligger det også (selvfølgelig) et Os (win XP) på.Os`et ligger på en partisjon på 5 gb på den nybrukte HD.Tenkte å fjerne Os`et på den gamle HD men får det ikke til. Har prøvd alle forslagene ovenfor.Kanskje jeg skulle beholde Os`et på den gamle HD (bare 13 gb) og formatere partisjonen på 5 gb på den nybrukte HD og fjerne partisjoneringen. Fikk forøvrig de samme problemer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå