Gå til innhold

format

huber

Anbefalte innlegg

:D Har montert inn ny harddisk i maskina mi og har satt inn ny og større HD.På den nye var det win Xp lagt inn på en partisjon på 5 gb.Jeg får ikke til å formatere den gamle HD.Det gamle OS ligger på denne og det vil jeg ha bort.Hvordan gjør jeg dette.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D Har montert inn ny harddisk i maskina mi og har satt inn ny og større HD.På den nye var det win Xp lagt inn på en partisjon på 5 gb.Jeg får ikke til å formatere den gamle HD.Det gamle OS ligger på denne og det vil jeg ha bort.Hvordan gjør jeg dette.

Du går inn i controlpanel/Admistrative tools/Computer management/Disk management. Vips du kan formatere og stå i :-)

Lenke til kommentar

som covah sa: bootdisk

win98's bootdisk er veldig enkel å bruke.

du bare setter den i, rebooter maskinen, skriver format c: (hvor c: vanligvis er partisjonen man har os'et på).

dette er den letteste, og mest riktige metoden å gjøre det på -hvis man vil ha det skikkelig gjort! :)

mvh

kim andré

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men kan du ta dette en gang til? For jeg har store problemer med å forstå hva du skriver :roll:

Lenke til kommentar

La meg forstå dette riktig...

Du har 1 stk. ny disk som du har puttet inn, denne har du kjøpt brukt siden den var ferdig formatert osv...

Du har oxo din gamle disk som du da booter fra men vil over på den nye?

Siden formater er grått er det fordi du booter fra den gamle disken, og du kan naturligvis ikke formatere den disken du kjører på. Så derfor ta ut den gamle disken, reinstaller Xp på den nye disken for så og putte den gamle disken inn i maskina igjen og formater som beskrevet ovenfor av tag1.

henrik

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en ny-brukt HD som det ligger et Os på (win XP).Den gamle HD`en min ligger det også (selvfølgelig) et Os (win XP) på.Os`et ligger på en partisjon på 5 gb på den nybrukte HD.Tenkte å fjerne Os`et på den gamle HD men får det ikke til. Har prøvd alle forslagene ovenfor.Kanskje jeg skulle beholde Os`et på den gamle HD (bare 13 gb) og formatere partisjonen på 5 gb på den nybrukte HD og fjerne partisjoneringen. Fikk forøvrig de samme problemer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...