Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

PC krav på videregående?

Anbefalte innlegg

Jeg har også det "problemet", gir faen jeg.

Demonterer den, resetter BIOS.

Aktiverer boot-fra-cd, og hiver inn linux.

Gir rett og slett faen i hva admin sier.

9333628[/snapback]

Er ikke det uetisk og useriøst?

9333925[/snapback]

Det eneste som er uetisk i en slik situasjon er å tvinge microsoft ned halsen på en elev. Er man ukomfortabel med et ubrukelig OS som Windows (Ja, dette er min mening), må man faen meg få lov til å bruke Linux. Hvis det er sikkerhet skolen tenker på, er jo Linux ufattelig mye bedre å bruke.

Edit.

Problemet ligger i idiotiske administratorer som tror at MS eier alt innen software, tror at IE er internett, og kaller en Mac for en "Mac-PC", rett og slett fordi de ikke aner den første ting om hva de snakker om. Deres mangel på kunnskap burde ikke gå utover opplyste elever.

Takk for i dag, god natt.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som er uetisk i en slik situasjon er å tvinge microsoft ned halsen på en elev. Er man ukomfortabel med et ubrukelig OS som Windows (Ja, dette er min mening), må man faen meg få lov til å bruke Linux. Hvis det er sikkerhet skolen tenker på, er jo Linux ufattelig mye bedre å bruke.

Ja! Det er jeg enig i.

Kommer selv til å bruke Linux i stedet for Windows så fort jeg får den nye pc'en min og jeg har fått installert Linux (Ubuntu) :D

Lenke til kommentar
Hvordan kan du vite at de er tvunget til å levere alt på data? Greit nok at de har systemer som de er anbefalt å bruke, men jeg tror ikke lærere sier nei til et ark de får trykket opp i fjeset (spesielt ikke de litt eldre).

Altså, det finnes sjølvsagt unntak, men ideelt sett skal alt leverast på pc via desse systema du snakkar om. Eg tviler ikkje eit sekund på at lærarane nøler ved å ta imot når dei får ark trykka opp i trynet, men litt av greia med å utvikle ein skule (teknologisk) er å få avskaffa alt dette arket. Eg lurer på kor mykje pengar den norske stat bruker ÅRLEG berre på ARK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...