ecko Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 hva er PC kravene på første året videregående? jeg går på elektro. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg tror ikke at det er noen spesielle krav, det er bare kjekt å ha Lenke til kommentar
ecko Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg tror ikke at det er noen spesielle krav, det er bare kjekt å ha 9329773[/snapback] det må jo være noen siden vi må kjøpe. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Bare de klarer word, powerpoint, flashsider samt at den har wlan tror jeg det skal greie seg Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan hende det må være Windows XP pro også. I tillfelle den skal meldes inn i domene. Funksjonen er også i Vista Buisness++. For andre krav må du nesten spørre noen IT-ansvarlige om. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kravet (i alle fall på min skule) er at den må kunne dra Windows XP Professional. Og pc'n MÅ ha professional for å vere på nett. Kjipt for alle jallafolka som kjøper pc med vista Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Åja, jeg skjønte ikke spørsmålet før nå! Jeg trodde du mente om du trengte kjøpe PC eller ikke, min feil Endret 21. august 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Og pc'n MÅ ha professional for å vere på nett. 9329970[/snapback] Hvordan kan det ha seg? Et trådløst nettverk, er et trådløst nettverk. Jeg har brukt Linux på skolen i tre år, uten at det har vært et problem. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Og pc'n MÅ ha professional for å vere på nett. 9329970[/snapback] Hvordan kan det ha seg? Et trådløst nettverk, er et trådløst nettverk. Jeg har brukt Linux på skolen i tre år, uten at det har vært et problem. 9330233[/snapback] Har vel med innmelding i domene å gjøre? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 vi skal bruke microsoft projects eller noe på dem. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Trist å se at microsoft absolutt må brukes overalt. Jaja, er glad jeg slipper å tenke på akkurat det i alle fall. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Og pc'n MÅ ha professional for å vere på nett. 9329970[/snapback] Hvordan kan det ha seg? Et trådløst nettverk, er et trådløst nettverk. Jeg har brukt Linux på skolen i tre år, uten at det har vært et problem. 9330233[/snapback] Har vel med innmelding i domene å gjøre? 9330241[/snapback] Rett.. I byrjinga var det slik at vi berre kunne kople oss opp på normal måte, men sidan dette vart misbrukt måtte dei til med eit enno meir komplisert system. Dvs. det vert laga ein brukar på kvar enkelt maskin som går med same brukarnamn vi har på skolearena (skoleportalen osv), denne brukaren er knytt opp mot det spesielle domenet osv. Så skulen kan i hovudsak sjå alt vi gjer, logge seg inn på vår EIGEN bærbare pc. m.m. Kommunistisk regime på g? Endret 21. august 2007 av aspic Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kommunistisk regime på g? 9331331[/snapback] Er man tvunget til å bruke PC hvis man ikke vil?Greit nok at allmenn skal få litt undervisning om PC i samfunnslæren, men er man tvunget til å skrive og levere alt skriftlig materiale på data? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 PC hvis man ikke vil?Greit nok at allmenn skal få litt undervisning om PC i samfunnslæren, men er man tvunget til å skrive og levere alt skriftlig materiale på data? 9333460[/snapback] Jepp.. Dei som gjekk førsteåret i fjor og nykomlingane i år er tvunget til å bruke pc, sidan dei kjem under den nye reforma kalla "Kunnskapsløftet". Her vert mykje av undervisinga tatt på pc'n. I fjor måtte 1. klassingane leggje ut for både heilt nye bøker og bærbar pc sjølv, men i år får 1. klassingane tilbod om å "leige" pc frå skulen i 3 år, til, dei betal ein liten sum på slutten av det 3. året for å få pc'n. Elevane her er i høgste grad tvunget til å levere bortimot all materiale på data. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 VG1 06/07 var ikke tvunget til å kjøpe bærbar PC. Men du er 89-modell og går mest sannsynlig VKII (som meg). Hvordan kan du vite at de er tvunget til å levere alt på data? Greit nok at de har systemer som de er anbefalt å bruke, men jeg tror ikke lærere sier nei til et ark de får trykket opp i fjeset (spesielt ikke de litt eldre). Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har også det "problemet", gir faen jeg. Demonterer den, resetter BIOS. Aktiverer boot-fra-cd, og hiver inn linux. Gir rett og slett faen i hva admin sier. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har også det "problemet", gir faen jeg. Demonterer den, resetter BIOS. Aktiverer boot-fra-cd, og hiver inn linux. Gir rett og slett faen i hva admin sier. 9333628[/snapback] Er ikke det uetisk og useriøst? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har også det "problemet", gir faen jeg. Demonterer den, resetter BIOS. Aktiverer boot-fra-cd, og hiver inn linux. Gir rett og slett faen i hva admin sier. 9333628[/snapback] Er ikke det uetisk og useriøst? 9333925[/snapback] det blir vell nekt på PC bruk da. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 minimumskravet her i Møre og Romsdal er ● batterilevetida bør vere min 2,5 timar ● du bør minst ha 40 gb lagring på harddisken ● du bør minimum ha 512 mb RAM og prosessorhastighet på 1,5 ghz ● det trådlause nettverkskortet må støtte dei mest vanlege standardane. du kan bruke det OS'et du vil Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 På elektro på Ås har vi ikke hørt noe om å trenge å ha bærbar i det hele tatt. Har forøvrig fra før, så ville nok ikke blitt mye til problem uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå