RBW Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Morgendagens minnebaserte lagring er endelig her. Kan vi vinke farvel til de platebaserte harddiskene? Les mer Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Skuffet over lese og skrivehastigheten... For ikke å nevne prisen... Håper på en test av de med mer lagring for å se om de yter bedre. Edit: Leif. Endret 21. august 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 leste om en mtron 32gb på anandtech.com for noen dager siden. Den knuste tilogmed raptordiskene! Apacer sin må vaere utrolig elendig, kan det ha med störrelsen å gjöre? kun 2 stk nand brikker.. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Japp, ytelsen var ikke heeeeelt på nett. Vi får titte rundt etter noen andre modeller til test også. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) leste om en mtron 32gb på anandtech.com for noen dager siden. Den knuste tilogmed raptordiskene! Apacer sin må vaere utrolig elendig, kan det ha med störrelsen å gjöre?kun 2 stk nand brikker.. 9329216[/snapback] Det første jeg merket meg ved anandtech sin test, var hvor mye bedre disken var ved nVidia-brikkesett kontra et Intel-brikkesett.. Det var litt merkelig syntes jeg Endret 21. august 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
kilik Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jepp, mtron har en skriveytelse på opptil 80 MB/s og leseytelse på opptil 100 MB/s. Dette klarer de for de parallellkobler 4 minnebrikker som overfører samtidig: HD Tach Scores Avg. Read: Seagate Barracuda: 48.4 MB/s WD Raptor: 75.4 MB/s Mtron MSD-P25016: 92.4 MB/s Mtron SSD test Slik jeg ser det er Apacer sin helt ubrukelig for den gjengse forbruker uansett pris. Ingen støy og lav forsinkelse betyr lite når man snakker om helt nede i 2 MB/s skriveytelse i praksis... Endret 21. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Fremtiden blir nok fantastisk! Gleder meg til å bygge pc med 16 kjerners CPU, 64GB DDR5 RAM, og 1TB SSD disker i Raid 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Side 2 bilde 2: Ser ut til at den første kontakten kun er en overgang mellom SATA og IDE - og at selve minnebrikken med kontrolleren har standard IDE-grensesnitt. Eller er det bare jeg som ser feil? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 En HTPC som henter fra en server i kjellern eller kottet kunne hatt mye glede av en sånn disk. Trenger ikke så mye plass og den øredøvende stillheten vil komme godt med. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Dette var en ufattelig dårlig SSD, men ut fra denne og andre tester på nettet kan det se ut til at det er en del floker i sammarbeid med chipset og drivere. Det er derfor noe håp for at ting vil gå seg til en del den første tiden, men det er klart at implementasjoner som denne Apacer disken er og blir elendig. Med dagens flash teknologi burde det ikke være noe problem for en enkelt enhet å fullt utnytte en SATA-300 link. Det er bare snakk om å koble et stort nok antall brikker i parallell egentlig. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Håper Mtron MSD-PATA6018 kommer ned i pris til neste år, da kommer den til å gå rett inn i Latitude X1'en min. Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hehe, dette var jo skuffende...blir neppe noe SSD på meg med det første. Er alt for dyrt kontra lese/skrive ytelse i forhold til vanlige harddisker. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Joda... er ikke så imponerende, men nå er jo ssd disker helt ferske og kommer til å videreutvikles det blir nok bra om et år eller to Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) På tide at det kommer noe nytt på lagringsfronten! Når var det egentlig harddisk som vi kjenner den i dag kom på markedet? må da snart vær 30år gammel? Endret 21. august 2007 av Bofur Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Side 2 bilde 2:Ser ut til at den første kontakten kun er en overgang mellom SATA og IDE - og at selve minnebrikken med kontrolleren har standard IDE-grensesnitt. Eller er det bare jeg som ser feil? 9329943[/snapback] DEt var akkuratt det jeg satt og så på også. Kan det være at det adapterkortet er skikkelig sugent? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 leste om en mtron 32gb på anandtech.com for noen dager siden. Den knuste tilogmed raptordiskene! Apacer sin må vaere utrolig elendig, kan det ha med störrelsen å gjöre?kun 2 stk nand brikker.. 9329216[/snapback] Men så er det ganske dyr også da Jeg håper flash-disker tar over for konvensjonelle disker, men det er nok lenge til, til "masselagring" så er jo vanlige disker enormt mye billigere per GB, og det tar fort minst 5-6 år før flash er i nærheten vil jeg tippe. AtW Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Lurer på hvorfor de sendte den minste modellen (som da yter dårligst, mindre parallellytelse) som testeksemplar? Hadde jo vært best for deres rykte om de sendte den modellen som yter best? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kommer til å savne harddiskene. I fremtiden sitter de nok med 100% lydløse mini-ITX PC-er mens vi var de som satt med de enorme og bråkete PC-ene. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Fungerer det noenlunde likt som Raid0, flere brikker i en enhet = mer hastighet? Dette ser spennede ut, gleder meg til hastigheten/prisen blir bra, da blir dette os disk med det første, gidder ikke bytte ut 2.5 TB med SSD Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 På tide at det kommer noe nytt på lagringsfronten! Når var det egentlig harddisk som vi kjenner den i dag kom på markedet? må da snart vær 30år gammel? 9330212[/snapback] 40 år faktisk. 13 september 1956. http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå