Firesky Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg satte å snakka med en kamerat i går å han sa det var mulig å echo'e ut tekst til fks /dev/lp0 og få printeren til å skrive ut på den måten. Jeg syntes dette var veldig artig å måtte teste det selv, men jeg fant ut at /dev/lp0 sannsynligvis var LPT porten, å min skriver bruker USB. Er det mulig å gjøre dette med en usb printer også? Skal se når jeg kommer hjem i dag om jeg tar meg bryet til å rigge opp den eldgamle laserskriveren og plugge i LPT'en å prøve Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) administrator@vin-si-aehi1702:~$ /usr/bin/lpr -P"PrinterNavn i Cups" << . > Hei verden > Dette fungerer jo!! > Hahaha! > <Ctrl + D> administrator@vin-si-aehi1702:~$ Slik får jeg skrevet ut til et nettverksoppkoblet laserprinter - men alt kommer etter at jeg trykker Ctrl+D, ikke etter kvart. Kanskje det fungerer å skrive ut linje for linje på en gammel nåleprinter? Dette er en U7.04 maskin med Cups installert og en fungere skriver satt opp i cups. Endret 21. august 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 administrator@vin-si-aehi1702:~$ /usr/bin/lpr -P"PrinterNavn i Cups" << . > Hei verden > Dette fungerer jo!! > Hahaha! > <Ctrl + D> administrator@vin-si-aehi1702:~$ Slik får jeg skrevet ut til et nettverksoppkoblet laserprinter - men alt kommer etter at jeg trykker Ctrl+D, ikke etter kvart. Kanskje det fungerer å skrive ut linje for linje på en gammel nåleprinter? Dette er en U7.04 maskin med Cups installert og en fungere skriver satt opp i cups. 9330047[/snapback] Hey! det funker ^^ Det vil nok fungere på en gammel nålskriver ja, hvis ikke den spytter ut hele arket etter den er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå