Gå til innhold

Paramount, Dreamworks droppar Blu-ray

Anbefalte innlegg

"The decision seems oddly timed given Blu-ray's tremendous momentum both with consumers and with retail.

Kjelde

I forhold til det antall blu-ray spillere der ute selger bluray helt elendig. Sony har vel over 5mill. spillere der ute nå, mens HDDVD har vel under 1mill. Likevel klarer ikke engang bluray å selge dobbelt så mye som HDDVD. PS3 har nok spillere til å selge minst 5 ganger(!) mer enn HDDVD. Likevel ser det ut til at "Blu-Rays tremendeous momentum with consumers" ikke akkurat har gjort seg helt gjeldende. :lol:

(Ja jeg vet at linken bare var sprøyt fra en bluray propaganda side, men kunne ikke dy meg...)

Også veldig merkelig at noen folk her klager over (og påstår!) at nå HDDVD har brukt samme strategi som Sony. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig at dere kaller det bestikkelser. Penger går alle veier i denne og mange andre bransjer uten at jeg ville kalle det bestikkelser. Kaller dere det bestikkelser når Sony støtter et spillstudio økonomisk for å lage en eksklusiv PS tittel?

9329424[/snapback]

Å betale pengar for å få lage ein eksklusiv tittel er ein ting. Å betale pengar for å hindre produkt i å bli laga er noko anna. Eg ville synest det var vesentleg mindre problematisk om HD-DVD-gjengen brukte 150 millionar på å styrke HD-DVD, enn det dei tilsynelatande har gjort: brukt 150 millionar på å svekke Blu-ray. Og dermed gjort slik at eg ikkje får kjøpt Paramount- og Dreamworks-filmar i HD.

Kay

9329511[/snapback]

Det ryktes jo at BR-folka har gjort det samme når f.eks. Blockbuster sa at de skulle satse på Blu-ray og ikke ta inn HD DVD. Så jeg ser ærlig talt ikke noe dårlig med dette. Bare bra at HD DVD får noen gode nyheter igjen.

Lenke til kommentar
Jau, enten er han djupt investert i Blu-ray, ellers så er det nok nokon som betalar han for å seie det. Ganske korrupt bransje igrunn.

9329003[/snapback]

Tolker ikke utsagnet hans som en stor forkjærlighet til Blu-ray, men mer at han ønsker at filmene skal komme ut til flest mulig forbrukere på de beste formatene (altså BÅDE Blu-ray og HD DVD). Tror ikke han trenger betalt for å si noe sånt :)

Lenke til kommentar
I forhold til det antall blu-ray spillere der ute selger bluray helt elendig.

9329605[/snapback]

Og kva rolle spelar det når ein skal vurdere kva format som gjer det best? Det er antal solgte Bluray-filmar i høve til antal solgte HD-DVD-filmar som tel. Bluray sel dobbelt so bra som HD-DVD. og gjer det dermed vesentleg betre. Det at der i tillegg er mange fleire spelarar, er ein fordel for Bluray-leiren, ikkje ei ulempe. Det tyder at der er fleire potensielle filmkjøparar, som kan komme til å gi Bluray ei endå større leiing i framtida.

Det ryktes jo at BR-folka har gjort det samme når f.eks. Blockbuster sa at de skulle satse på Blu-ray og ikke ta inn HD DVD. Så jeg ser ærlig talt ikke noe dårlig med dette. Bare bra at HD DVD får noen gode nyheter igjen.

Men er det hald i dei rykta?

Uansett, det burde ikkje vere so vanskeleg å sjå kva som er dårleg med dette, uavhengig av kva side du står på. Resultatet av det HD-DVD-leiren har gjort er eit dårlegare tilbod til forbrukarane, ikkje noko anna. HD-DVD-brukarane får ikkje fleire filmar. Bluray-brukarane får færre. I staden for å bygge opp sitt eige produkt, satsar dei på å skade konkurrenten sitt.

Kay

Lenke til kommentar
Og kva rolle spelar det når ein skal vurdere kva format som gjer det best? Det er antal solgte Bluray-filmar i høve til antal solgte HD-DVD-filmar som tel. Bluray sel dobbelt so bra som HD-DVD. og gjer det dermed vesentleg betre. Det at der i tillegg er mange fleire spelarar, er ein fordel for Bluray-leiren, ikkje ei ulempe. Det tyder at der er fleire potensielle filmkjøparar, som kan komme til å gi Bluray ei endå større leiing i framtida.

At man selger filmer er selfølgelig alltid positivt. Det var først og fremst ment for å motbevise det idiotiske utsagnet om at "bluray har tatt kundene med storm".

Uansett, det burde ikkje vere so vanskeleg å sjå kva som er dårleg med dette, uavhengig av kva side du står på. Resultatet av det HD-DVD-leiren har gjort er eit dårlegare tilbod til forbrukarane, ikkje noko anna. HD-DVD-brukarane får ikkje fleire filmar. Bluray-brukarane får færre. I staden for å bygge opp sitt eige produkt, satsar dei på å skade konkurrenten sitt.

Vi kan jo håpe at ryktene om at Disney vurderer å gå nøytral er sanne. Da vil forbrukerne få et bedre tilbud. Det at Fox nå har gått ut og sagt at de fortsatt vil bare støtte BluRay er også forkastelig. Kan ikke Sony overtale dem til å gå nøytrale, til forbrukernes beste? (Nå vet vi jo uansett at Sony ikke er ute etter forbrukernes beste, med rootkit opplegget sitt og fortsatt soneinndeling, så dette er ikke et seriøst spørsmål :) )

Lenke til kommentar
The NY Times has confirmed via two Viacom executives, who spoke on the condition of anonymity, that Paramount has received a $150M pay-off to support HD DVD exclusively for a period of 18 months. The $150M is comprised of cash and future marketing deals. Also re-confirmed is that the deal includes no films directed by Steven Spielberg.

Kilde

Speilberg movies excluded :p

Lenke til kommentar

9330415[/snapback]

De får ikke flere filmer, nei, men de får flere eksklusive filmer som gjør at flere kanskje kommer til å kjøpe en HD DVD-spiller. Strengt bryr hele denne situasjonen meg lite, ettersom jeg støtter begge formatene. Jeg foretrekker dog HD DVD fordi de er sonefrie. Og jeg kommer uansett til å juble hver gang HD DVD får gode nyheter, rett og slett fordi at vi da slipper at et format med soneinndeling blir enerådende igjen.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker dog HD DVD fordi de er sonefrie. Og jeg kommer uansett til å juble hver gang HD DVD får gode nyheter, rett og slett fordi at vi da slipper at et format med soneinndeling blir enerådende igjen.

9331760[/snapback]

Godt sagt. :yes:

Lenke til kommentar
Vi kan jo håpe at ryktene om at Disney vurderer å gå nøytral er sanne. Da vil forbrukerne få et bedre tilbud. Det at Fox nå har gått ut og sagt at de fortsatt vil bare støtte BluRay er også forkastelig. Kan ikke Sony overtale dem til å gå nøytrale, til forbrukernes beste? (Nå vet vi jo uansett at Sony ikke er ute etter forbrukernes beste, med rootkit opplegget sitt og fortsatt soneinndeling, så dette er ikke et seriøst spørsmål :) )

9330994[/snapback]

Det går an å vurdere ting sakleg og objektivt sjølv om ein held med den eine sida. Det går i alle fall an å prøve. Eg sa aldri at det var forkasteleg å støtte det eine formatet eksklusivt. Og sjølvsagt forventar eg ikkje at verken Bluray- eller HD-DVD-leiren skal jobbe for det konkurrerande formatet fordi "det er best for forbrukaren". Men eg synest det er vesentleg betre at dei jobbar for å fremme sitt eige produkt, enn at dei saboterar konkurrenten. Eg synest òg måten ting tilsynelatande har foregått på er uredeleg. Eg trur ikkje eit sekund på grunnen Paramount kjem med for denne plutselege forandringa av politikken. Dei innsåg plutseleg at HD-DVD var best, so dei bestemte seg for å droppe formatet som sel dobbelt so bra, og som dei tilsynelatande har hatt aukande fokus på i seinare tid? Ja, sikkert. Nei, den einaste grunnen eg kan sjå til dette er at nokon har levert ein stor pengesekk, med midlar som skal brukast til å ikkje gi ut ting på Bluray.

De får ikke flere filmer, nei, men de får flere eksklusive filmer som gjør at flere kanskje kommer til å kjøpe en HD DVD-spiller. Strengt bryr hele denne situasjonen meg lite, ettersom jeg støtter begge formatene. Jeg foretrekker dog HD DVD fordi de er sonefrie. Og jeg kommer uansett til å juble hver gang HD DVD får gode nyheter, rett og slett fordi at vi da slipper at et format med soneinndeling blir enerådende igjen.

Dette er gode nyhende for HD-DVD kun fordi det er dårlege nyhende for Bluray. Eg forstår at du har ei preferanse, det er ei ærleg sak, men eg ville ikkje jubla for høgt over noko som er ein reint destruktivt trekk. Det ville ha vore mykje betre om dei brukte 150 millionar på å få eit Bluray-eksklusivt studio byrje å gi ut filmar på HD-DVD i tillegg. So kunne du juble over at du fekk noko, heller enn at nokon andre mista noko.

Kay

Lenke til kommentar

Ville selvsagt "jubla" enda høyere hvis f.eks. Disney hadde blitt nøytral. Men så lenge det er gode nyheter for HD DVD så "jubler" jeg uansett.

Jeg synes også det blir feil å kritisere den "avgjørelsen" Paramount/Dreamworks har tatt her p.g.a. at det er penger inne i bildet. I hvert fall uten å vite absolutt alt som har skjedd i forkant. Vil også tro, merk tro, at HD DVD har vært i forhandlinger med f.eks. Disney for å få dem til bli nøytral. Men hvis det er dyrere å få dem til å bli nøytrale enn det er å få Paramount/Dreamworks til å blil eksklusive, så har i hvert fall ikke jeg noe problem med å skjønne hvorfor det som har skjedd faktisk har skjedd. (Det er ikke helt sammenlignbart, men man må ikke glemme at BDA var inne og betalte Target (tror jeg det var) for at de bare skulle selge Blu-ray spillere i sine butikker. Det sies dog at Target var de som kontaktet BDA først angående dette, men det at HD DVD ikke la inn et "bud" for å få samme avtale virker merkelig for meg.)

Jeg vil ikke si at det er destruktivt, i hvert fall ikke for meg. Så lenge dette gjør at HD DVD lever lengere og kan konkurrere med Blu-ray, vil jeg heller si at det er positivt. (Ser heller for meg et "worst-case" scenario hvor Blu-ray vinner og alle filmene koster like hårreisende mye som Fox-utgivelsene, p.g.a. manglende konkurranse.)

Og til den siste setningen din, jeg får noe uansett fordi jeg kjøper filmer til begge formatene. (Jeg må vel være så ærlig å si at det er et snev av skadefryd hos meg også, fordi jeg synes mange av Blu-ray-supporterne har vært veldig arrogante i det siste.)

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

Haha, les hva Michael Bay nå skriver:

Last night at dinner I was having dinner with three blu-ray owners, they were pissed about no Transformers Blu-ray and I drank the kool aid hook line and sinker. So at 1:30 in the morning I posted - nothing good ever comes out of early am posts mind you - I over reacted. I heard where Paramount is coming from and the future of HD and players that will be close to the $200 mark which is the magic number. I like what I heard.

As a director, I'm all about people seeing films in the best quality possible, and I saw and heard firsthand people upset about a corporate decision.

So today I saw 300 on HD, it rocks!

So I think I might be back on to do Transformers 2!"

link

Flott at han nå har sett selv og ikke lenger lar seg blende av bullshit propaganda, men tåpelig i utgangspunktet at han uttalte seg slik om ting han tydeligvis ikke hadde noe som helst greie på. At han postet det sent på natta etter en bedre middag(les: i fylla :lol:) er også en rimelig svak unnskylding.

Men om det er en dårlig ting som kommer ut av dette er at vi kanskje blir sittende med Michael bay igjen i en evt. Transformers 2. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fristende å kalle ham en tulling ja, rett og slett barnslig oppførsel. "Buhuuu! bluray kompisene mine sier at bluray er best så da vil jeg ikke lage film lenger".

Så, etter at han faktisk har fått sett HDDVD selv da er det greit å lage film igjen... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Transformers kan forresten forhåndsbestilles nå :)

http://www.axelmusic.com/productDetails/09...Special-Edition

Special Features

* DD-Plus 5.1 (English)

* DD-Plus 5.1 (Spanish)

* DD-Plus 5.1 (French)

* Audio commentary with director Michael Bay

* Story Sparks featurette with Steven Spielberg

* Human Allies featurette

* I Fight Giant Robots featurette

* Battleground featurette on the consultants from the Department of Defense and Air Force

* Rise of the Robots featurette on bringing the toy line to life

* Autobots Roll Out feature in which Michael Bay discusses working with Chevy and its designers

* Decepticons Strike feature on the "toys" the production crew were allowed to borrow

* Feature on ILM

* From Script to Sand: The Skorponok Desert Attack feature

* Concept sketches

* Trailers.

* H.U.D. (Heads Up Display) - Access running text commentary while watching the film and even view relevant behind-the-scenes footage in a picture-in-picture window

* Transformers Tech Inspector - Explore the main robots’ individual details in high definition

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...