Gå til innhold

Halo Wars Preview


Lakus

Anbefalte innlegg

Cannon Fodder on the MegaDrive started it all, Starcraft on the N64 elevated the conflict and Command & Conquer deployed the first atomic weapons in the ongoing war between real-time strategy games and joypads. Console history is resplendent with examples of RTS atrocities, but Halo Wars is bringing peace with a decent set of buttons to push and a galaxy full of blammo.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=170524

 

Visste såvidt at dette var under utvikling engang jeg :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
strategi hører hjemme på pc

Det er din mening, ok. Men dessverre er det din mening om ett emne som ikke hører hjemme i denne tråden, så ikek ta det her.

9328979[/snapback]

Dette kan bli en spennende diskusjon om ikke folk ikke skal kunne ytre sin egne meninger. Du laget tråden for at alle skulle si "Oooh, dritfett!" og ikke stort mer? ;)

 

Jeg har dog samme forhold til RTS, synes det gjør seg desidert best med mus og tastatur, i langt større grad enn FPS. Det kan selvsagt ha sammenheng med at det ikke har kommet noen spesielt gode RTS-spill til konsoll... med unntak av Powermonger til Mega Drive, selvsagt.

Lenke til kommentar
Halo Wars has been designed from the ground-up around on the Xbox 360. This is key in several areas, most importantly control.

 

Of the two and a half years the game has been in quiet development, the first six months were spent researching and optimizing the control layout.

 

Link

Ser jo ut som de faktiskt prøver å få til kontrollen skikkelig

Lenke til kommentar
Dette kan bli en spennende diskusjon om ikke folk ikke skal kunne ytre sin egne meninger.

Ytre gjerne deres meninger, men hold dere innenfor tema.

 

Dette er en tråd som skal handle om Halo Wars, ikke om PC eller konsoll er best til RTS, slike diskusjoner har det vært alt for mange av i det siste, og alle har endt stygt.

 

For de som er vandt til PC er PC best, hvis man vender seg til konsolle r det nok mulig og spille der og ;) Men la den diskusjonen ligge, eller lag deg din egen tråd.

 

 

Halo Wars has been designed from the ground-up around on the Xbox 360. This is key in several areas, most importantly control.

 

Of the two and a half years the game has been in quiet development, the first six months were spent researching and optimizing the control layout.

 

Link

Ser jo ut som de faktiskt prøver å få til kontrollen skikkelig

Ja, det er noe jeg savnet litt i C&C3, skikkelige kontroller, og når det faktisk ser ut som de klarer det ganske greit så vil jeg tro det værste er godt på vei over haugen.

Lenke til kommentar
The C&C 'three buttons to do one thing' system is out - now a single click of a selects a unit, a double click selects all units on screen, and a triple click selects every unit on the battlefield. Very simple.

 

Dette hørtes ikke så bra ut. Ville tro at double-click for alle uniter av den typen og triple-click for alle uniter på skjermen ville vært mer logisk. Alle units på slagmarken hørtes rimelig teit ut.

 

Jeg har ikke lest mye om det, men så artig som strategyspill er co-op så vil jeg tro dette blir virkelig bra dersom de får til bra multiplayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...