Kultom Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kanskje noen kan startet et powerbuy på den.. hirhir.. 9333098[/snapback] Det kunne blitt meget intressant, men er vel ikke så mye pris å dra ned her uansett. Lenke til kommentar
Lysgaard Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Høres jo genialt ut. Med Fluxbox el vil jo denn kjøre helt kurrant. Ville være supert for å skrive oppgaver, notater etc på skolen. Trenger jo ikke mye lagringsplass på en bærbar, det har man hjemmepc/server for Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ser ut som høyttalerne sitter på hver sin side av skjermen, stemmer det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg tror jeg venter på ASUS Eee PC 1001, versjonen med 10" skjerm, før jeg åpner lommeboka. Den skal vistnok komme i 2008, forhåpentligvis i starten av 2008. Startprisen på den skal i følge wikipedia bli 299 US$ med 8GB, altså 50% mer enn den billigste 7"-versjonen med 2GB. Hvis dagens lave dollarkurs holder seg så tror jeg prisen kan komme ned mot 2500kr her hjemme, inkludert moms. (Den billigste med 7" skjerm tipper jeg kommer på ca 1800 kr) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Ser ut som høyttalerne sitter på hver sin side av skjermen, stemmer det? 9333528[/snapback] Står ikke om høyttalerene, men litt lesing om denne PCen her også: http://www.hothardware.com/printarticle.aspx?articleid=981 Det er jo mange steder å lese om denne nyheten.... Endret 21. august 2007 av plankeby Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ohh.. lekkerbisk Ta med en sånn på lan og la den stå for all nedlastinga f.eks.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Denne hadde jo vært perfekt for dama. Hun kan bare plugge den til flatskjerm-TV og kjøre skikkelig display. Lenke til kommentar
pcf Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Utrolig tøfft det blir å ha en slik en. Man kan sitte på bussen eller hvor som helst og late som man er en linux-nerd! Hva kan vel være bedre? 9329760[/snapback] ...å sitte på bussen og IKKE være linux-nerd? Det blir mere damer på deg da. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Perfekt som internett og messengerpc. Noen som vet hvordan det vel funke med Windows messenger på denne? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Du går heller for Pidgin om du ikke skal ha Windows installert på den pcen da. Windows Messenger under linux blir vel å gjøre det litt tungvint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Utrolig tøfft det blir å ha en slik en. Man kan sitte på bussen eller hvor som helst og late som man er en linux-nerd! Hva kan vel være bedre? 9329760[/snapback] ...å sitte på bussen og IKKE være linux-nerd? Det blir mere damer på deg da. 9336239[/snapback] Visste at det innlegget ville komme. :!: Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vel Du kan vel dra like mye damer selv om du holder på med Data som hobby, Men nå regner jeg med du brykte nerd som prinsipp:P da anter jeg du mener nerd som en Tykk brille brukende lating, som kunn intrisserer seg for hva som hvises av tall og bokstaver på skjermen. slike mennesker er vel ikke sånn fordi de er nerder.. er vel heller fordi de er sære, usosiale mennesker med liten lidenskap for sivilasjonen rundt seg. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Egentlig lignet den maskinen på en stor DS lite EDIT: Ikke at det er negativt! Endret 22. august 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 jeg skal i vertfall ha en slik. Men når vi er inne på det... er dette dyr teknologi i forhold til vanlige maskiner, noe som kommer til å endre seg nå som den kommer i salg, regner med nesten halvering i prisen viss asus selger det de har planer om å gjøre... uansett, kjøper en slik pågrunn av at den er ultra portabel og kraftig nok til det jeg trenger den for Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) jeg skal i vertfall ha en slik.Men når vi er inne på det... er dette dyr teknologi i forhold til vanlige maskiner, noe som kommer til å endre seg nå som den kommer i salg, regner med nesten halvering i prisen viss asus selger det de har planer om å gjøre... uansett, kjøper en slik pågrunn av at den er ultra portabel og kraftig nok til det jeg trenger den for 9338510[/snapback] mtp at en ultraportabel (10") koster over 10k så syntes jeg ikke at denne asusen er noe som skiller seg ut som en dyr pc. Tror nok det er fysiske hindringer som gjør at denne ikke er kraftigere. (varmeutvikling) Klart den har begrensede brukesområder, men den er jo genialt liten. Gleder meg til å drasse med meg denne hvor enn jeg går. Endret 22. august 2007 av roy_nor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg tror jeg venter på ASUS Eee PC 1001, versjonen med 10" skjerm, før jeg åpner lommeboka. Den skal vistnok komme i 2008, forhåpentligvis i starten av 2008. Startprisen på den skal i følge wikipedia bli 299 US$ med 8GB, altså 50% mer enn den billigste 7"-versjonen med 2GB. Hvis dagens lave dollarkurs holder seg så tror jeg prisen kan komme ned mot 2500kr her hjemme, inkludert moms. (Den billigste med 7" skjerm tipper jeg kommer på ca 1800 kr) 9333597[/snapback] Håper denne spådommen stemmer. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Du går heller for Pidgin om du ikke skal ha Windows installert på den pcen da. Windows Messenger under linux blir vel å gjøre det litt tungvint. 9336471[/snapback] skrivebordet er vist kde, og der er kopete default im klient. en im klient jeg forøvrig går god for når det gjelder å koble til msn, bruker den hver dag. her er forøvrig en side jeg kom over, vet ikke om den har blitt nevnt før: http://www.eeeuser.com/ og via nevnte side så kom jeg over denne: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3829 som viser en del bilder av maskinen i bruk. ett bilde viser dialog for førstegangsoppsett av kopete, og andre viser en launcher som asus har laget til for å lette bruken av maskinen. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du går heller for Pidgin om du ikke skal ha Windows installert på den pcen da. Windows Messenger under linux blir vel å gjøre det litt tungvint. 9336471[/snapback] skrivebordet er vist kde, og der er kopete default im klient. en im klient jeg forøvrig går god for når det gjelder å koble til msn, bruker den hver dag. her er forøvrig en side jeg kom over, vet ikke om den har blitt nevnt før: http://www.eeeuser.com/ og via nevnte side så kom jeg over denne: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3829 som viser en del bilder av maskinen i bruk. ett bilde viser dialog for førstegangsoppsett av kopete, og andre viser en launcher som asus har laget til for å lette bruken av maskinen. 9339864[/snapback] Nydelig funn den siste linken der. 10sec bootup, det er imponerende! Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Lekker liten sak, men de høytalerne på siden av skjermen kunne de ha spart seg. Heller en skjerm på 1024x400 for å utnytte plassen, men det er vel muligens det som blir gjort med de dyrere modellene? Minner meg litt om en gammel Compaq Aero/Contura 486 med VGA skjerm Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Når man får knallbra fullblods bærbare maskiner med WinXP/Vista til rett under 5000,- så er ikke 4000,- billig nok. Eks. FS Pi1536 som kostet 4995,- ink. mva m/WinXP. for kort tid siden. Dette var interresant helt til jeg så prisen. Endret 23. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå