Gå til innhold

Prosjekt vanndispenser-PC Kommentartråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende ToreAndre,

jeg ville bare kommende med følgende spm/tips. Hvorfor vil du fjerne UV-lyset i tanken? Det er jo installert der for å holde bakterier og annet vekke ... og hvis du fjerner dette så vil du jo måtte tilsette bakterie/algedreper. :hmm:

Jeg ville ikke bekymret meg over at vanntemperaturen skulle stige så mye. I mn vannkjølte PC, har jeg maks observert at differansen mellom inn og ut er 5 grader. Riktignok har temperaturen steget litt etterhvert, men ikke soe å bekymre seg over. Så jeg ville prøvd uten radiator i første omgang.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

All den tid det kan se ut til at dette er den beste måten å få vannet ut og inn av tanken tror jeg at det må bli slik. Men.. det er fullt mulig å bruke tank nummer 2 der jeg hooker opp UV-lyset.. Det er jo som du sier kjekt å ha så den er ikke ute systemet enda..

Dessuten er det lagt inn en føler på UV-lyset.. om dette slår seg av, vil en alarm plage meg.. Jeg kan enten disable denne tjenesten (lys-sensoren) eller la den være og bruke det for det det er verd..

Interessant å høre at det kun er 5 graders diff på utvannet ditt.. hm.. i så tilfelle ville jeg tro at jeg gjør vondt værre ved å kjøre på en radiator til.. denne vil i så tilfelle holde romtemperatur og faktisk varme vannet _opp_..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mistenker at du ikke vil få all verden av kapasitet med den kjøleren der. Siden den er beregnet til å kun kjøle vann er det nok ikke annet kuldemedie enn r134a, og ganske lite av det også. Men for all del, test med en vannblokk og en eller annen form for termisk last.

Med mindre du allerede har peiling på det, og har spørsmål om hvordan du kan gjøre denne kjøleren kraftigere, nøl ikke med å spørre.

Edit: Hvis det står noen tekniske data om kjøleren, kunne du oppgitt disse?

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Hei Sturla!

mulig vi går forbi hverandre, men tanken er ikke å benytte kjølegassen i en eventuell kjøleblokk på cpu. Det er bare vannet i tanken som kjøles ned. Dette vannet kjører jeg i sirkuklasjon på HK.

Ettersom varmen fra cpu i et "vanlig" vannkjølingsanlegg _bare_ fjernes med en radiator, er teorien at jeg kan kjøle vannet noen grader til i en kald tank...

Det yppperste hadde selvsagt vært å fått tak på en real kompressor som rommet en større menge kuldemedie og brukt dette rett på cpu..

Men det tror jeg blir versjon 2.

Jeg skal poste spekken på kompressoren ettervært!

mvh.

Tore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...