BiosFlasher Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Får snart ny harddisk og dvd, har en hd og brenner fra før. Hvordan bør jeg koble disse? Hadde tenkt å ha raskeste hd og dvd på primary. Den andre hd og brenner på secondary. Har sett at mange anbefaler hd'er på en ide-kabel og cdrom/dvd på annen kabel pga av at hastigheten på kabel avgjøres av treigeste enhet. Stemmer dette? Har sett i device manager at enheter kjører på forskjellig dma mode på samme kabel. Er det noen andre ulemper å ha cd/dvd på samme kabel som hd? Vil for eksempel hd bli utilgjengelig mens cd/dvd leter etter ny cd? Hvis jeg har brenner og dvd på samme kabel vil det da gå å ta cd copy (on the fly) på 12x? Tenkte også på å kjøpe en ide u-ata100 kontroller sånn at alle enhetene kan kjøres som master. Men det vil koste ca 700 for en Promise kontroller og ekstra kabler. I tillegg blir det jo ekstra kabelrot og drivere å innstallere. Ps. hd'ene er udma100, dvd (Pioneer 106s) er udma66 og brenner (Lite-On LTR-12102C) kjører ifølge device manager med multi-word dma mode 2. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Du har visst et "gammelt" hovedkort hvis disken kjøres på DMA2. Hvilken prosessor har du? Anbefaler deg å kjøpe en kontroller hvis du ikke vil bytte ut hovedkortet. Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Er bare brenneren som kjører på "multi word dma2", hd kjører på dma 100. Hovedkortet er Asus TUSL2-C som jeg kjører en celeron 800@1120 på. Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 *refresh* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå