Gå til innhold

Bioshock er ikke ekte 16:9 men 4:3

nosync

Anbefalte innlegg

Yepp det er sant. Spillet bruker 4:3 format, men når spilt i 16:9 zoomer den bare og kapper vekk....sløvt.

Dette gjelder PC versionen, 360 er alt som det skal være...

EDIT: Dessverre, men det ser ut som om dette gjelder 360 alikevel.....

http://forums.2kgames.com/forums/showthrea...3784#post113784

http://www.widescreengamingforum.com/forum...f5858c2b45fcfbe

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xbox360 versjonen har ekte 16-9 format,ihvertfall på min hd pj

9328982[/snapback]

Jeg tok feil ja. Har lest litt rundt og dette kunn gjelder PC versionen.. :( Men vi får håpe det kommer en patch for å fikse dette.

9330008[/snapback]

Så vidt jeg forstår fra diskusjoner rundt omkring, så er er det samme "problem" på Xbox 360.

Og til de som tydeligvis ikke forstår problemet; Spillet støtter widescreen, altså du får et 16:9 bilde som ikke er strukket (eller ender opp med svarte kanter), i riktig oppløsning.

"Problemet" er at istedenfor at du får bredere utsyn sideveis (sammenlignet med 4:3), så får du et beskjært 4:3 bilde, hvor toppen og bunnen av bildet er borte. Altså ser du mindre på skjermen, ikke mer, når du spiller i widescreen-format, noe som er litt surt.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg bare spilt demoen (x360) og ikke selve spillet, og jeg la ikke merke til denne problemstillingen. Det kan være at det blir et problem nå, men det er i tilfellet bare fordi jeg var så dum å lese denne tråden ...

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg bare spilt demoen (x360) og ikke selve spillet, og jeg la ikke merke til denne problemstillingen. Det kan være at det blir et problem nå, men det er i tilfellet bare fordi jeg var så dum å lese denne tråden ...

9331747[/snapback]

Mange spill som støtter widescreen bruker den samme metoden som Bioshock.

Det er et problem, men ikke en deal breaker.

Liste

Lenke til kommentar
Mange spill som støtter widescreen bruker den samme metoden som Bioshock.

Det er et problem, men ikke en deal breaker.

Vel... Jeg vil ikke nødvendigvis si at det er et problem i det hele tatt. Hvis 16:9(10) er det tiltenkt å være det primære FOV (som man bør håpe flere og flere spill vil bli fremover) er det mest naturlig at det er dette man har tatt utgangspunkt i under optimalisering/testing og det vil derfor være unaturlig å 'kappe' for 4:3 siden dette vil kunne gjøre spillopplevelsen ubalansert.

Altså er det man ser i 16:9 nøyaktig det man 'skal' se, mens man i de sekundære 4:3 oppløsningene får se litt mer (men samtidig 'feil'). Det blir som en åpen matte-filmtransfer fra regissørens 2.35:1 til 1.78:1 for DVD. Ja, man får se mer, men det betyr ikke nødvendigvis at det man ser er bedre eller riktigere av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er jo irriterande. Akkurat som et lite pixel feil på skjermen din....selvom den er ikke stor og ødelegger ingenting så ser du den HELE tiden, og tilslutt plager livet av deg.

Jeg synes det var noe litt feil da jeg spilte. Og du legger merke til det ganske ofte. Særlig ved å se på hendene på characteren din, de ligger temmelig lav. Og våpene dine er og lave pga det.

Samme når du setter inn de sprøytene så faller bevegelsen/handlingen litt ut syn.

Jeg spilte demoen enda en gang etter å ha lest rundt og sett på bilder og nå ser jeg det svært tydelig....det er temmelig plagsomt må jeg si.

Men men, spillet er såpass engasjerande at jeg får håpe at jeg ser bort fra det etterhvert. :p

Endret av nosync
Lenke til kommentar

nosync: I hvilket størrelsesforhold/oppløsning var det du fant irriterende? Hvis det var den 'ekstra' skjermplassen i 4:3 på PC kan man vel bare spille spillet 'letterboxed' for å se det slik det var ment (med mindre man synes dette er irriterende også).

Lenke til kommentar
nosync: I hvilket størrelsesforhold/oppløsning var det du fant irriterende? Hvis det var den 'ekstra' skjermplassen i 4:3 på PC kan man vel bare spille spillet 'letterboxed' for å se det slik det var ment (med mindre man synes dette er irriterende også).

9332528[/snapback]

Kjørte på 1680*1050. Har widescreen skjerm.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...