Gå til innhold

Ny mobil - normal oppførsel?

Anbefalte innlegg

Redigert: spørsmålet kan godt slettes. Svaret viste seg å være JA - det er noe galt med telefonen. Den virker overhodet ikke. Kjedelig kjedelig kjedelig! Så den skal sendes i retur.

-------------------------------------------

Min nye w580i kom i posten i dag :D

Den ligger nå til lading, men jeg lurer på noe ... : da jeg akkurat hadde satt inn sim kort og batteri, og skulle sette på dekselet, kom jeg bort i på-knappen. Så etter en "avbryt" funskjon, men da jeg ikke fant det valgte jeg å slå på telefonen. Tastet inn simkoden, så batteri-ikonet var nesten fullt - og så gikk det bare noen sekunder før telefonen blacket ut. Lysene stod fortsatt på på tastaturet, men skjermen var svart. Tok ut batteriet og satte det inn på nytt, uten å skru på telefonen denne gangen. Da jeg koblet inn telefonladeren skrudde skjermen seg på og viste et lader-ikon ... og så gikk det bare noen sekunder før skjermen blacket ut igjen.

Spørsmålet er om dette er normalt, eller om det er et tegn på at det er noe galt med telefonen? Jeg lar den ligge i laderen i de 2,5 timene som bruksanvisningen angir, men jeg ser jo ikke om den lader eller ikke. (Ifølge bruksanvisningen skal man lade så lenge, eller inntil lader-ikonet viser at batteriet er fulladet. Men jeg ser jo ingen lader-ikon når skjermen er svart...).

Et spørsmål til: det stod på pakken at mobilen ikke er operatørlåst, men det stod også at den var konfigurert for telenor eller djuce. Hva betyr det? Jeg trodde det at den ikke er operatørlåst betydde at jeg kunne bruke et hvilket som helst simkort... men telenor/djuce beskjeden forvirrer meg. Jeg har ikke så mye peiling på dette må jeg innrømme :blush:

Og jeg er utålmodig og nysgjerrig. Derfor spørsmålet her, mens jeg venter på at de 2,5 timene skal gå.... !

Endret av Eveline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et spørsmål til: det stod på pakken at mobilen ikke er operatørlåst, men det stod også at den var konfigurert for telenor eller djuce. Hva betyr det? Jeg trodde det at den ikke er operatørlåst betydde at jeg kunne bruke et hvilket som helst simkort... men telenor/djuce beskjeden forvirrer meg. Jeg har ikke så mye peiling på dette må jeg innrømme  :blush:

9328726[/snapback]

Det betyr rett og slett at det ligger inne telenorinnstillinger for wap, gprs, mms, sms, etc. på telefonen. Det har ikke noe med operatørlås å gjøre. Om du har en annen operatør er det bare å slette innstillingene og laste ned nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...