Gladlaksen Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) går 3 klasse på videregående skole og skal starte med særemnet mitt. jeg må velge 3 bøker som enten er fra samme forfatter eller som har samme tema/sjanger. jeg tenkte kanskje å ta 3 oppvekstromaner av Lars Saabye Christensen, men har funnet ut at det er litt problematisk å komme opp med en god problemstilling som jeg kan skrive mye om, er altså lite å trekke ut (må skrive rundt 10 sider totalt om bøkene uten bilder etc, altså kun skrift). har noen noe forslag til 3 bøker av en sort skrevet av en norsk forfatter som er god til å skrive særemne om og som det kan skrives mye om? oppvekstroman eller krim helst. takker Endret 22. august 2007 av Gladlaksen Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Andre Bjerke skrev flere utmerkede bøker, hvorav endel krimbøker under pseudonymet Bernard Borge. OBS: En av hans mert kjente krimbøker, "De dødes tjern", kommer på TV straks. http://no.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Bjerke Lenke til kommentar
msmanson Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Ingvar Ambjørnsen! Hvite niggere, dukken i taket og 23 salen. Utrolig gode bøker, fantastisk forfatter og lett å finne informasjon om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå