Gå til innhold

Bestille PC fra UK, sende til Sverige?

Anbefalte innlegg

Hei hopp...

Lager en egen tråd for dette, for jeg må få bekreftelse på mine antagelser.

Hvis jeg bestiller en ordre fra UK (www.overclockers.co.uk) og får de til å sende den poste restante til Strømstad, Sverige. Da kan jeg hente sakene der uten å betale noe ekstra moms (ta det inn "ulovlig" til norge som bagasje). Right?

(Grunnlag for påstand: Begge land er med i EU, og mellom EU land er det fri flyt av varer uten tollmurer)

Men da må jeg betale med UK-moms, altså betale den prisen som er oppgitt på siden som "inc. VAT"?

Jeg er ikke intressert i hvordan jeg sender poste restante, for det har jeg gjort før med stor hell, men da har jeg bestilt fra svensk sjappe.

Hvis dette funker kan de som har kort vei til Strømstad spare mye her. Har en handlevog i UK til 5800kr, samme i norge koster 7000 i prisguiden. Og dette er bare 4 komponenter.

Sandefjord - Strømstad-båten koster 250 tur/retur + at man får kjøpt billig sprit. Hvorfor har jeg ikke visst dette før? :w00t:

EDIT: CRAP!!

Jeg valgte Euro i stedenfor UK.pund. Dermed blir det dyrere... SÅ dere kan bare glemme hele dritten. Er jo billigere i norge. Sånn går det når man er syk...

Men hadde vært greit å vite svaret på spørsmålet mitt forde...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du må betale britisk moms på den. Denne kan du få igjen dersom du lovlig tar med PCen til Norge i etterkant. Med andre ord at du kjører på rødt, deklarerer den og betaler evt. moms som staten vil ha av deg.

Så fremt du tar den med til Norge "ulovlig" som bagasje, så må du betale den britiske momsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...