Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke min stasjonære pc på WLAN[LØST]


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny bærbar pc med WLAN og skal da koble opp på nettverket. Dette går fint, er på nettet og alt; men jeg greier ikke å finne min stasjonære pcs delte filer, eller min stasjonære pc i det hele tatt. Det bør nevnes at på min bærbare kjører jeg Vista, mens jeg kjører XP på den stasjonære. Noen som vet noen triks til å fikse dette?

 

Takker på forhånd:)

Endret av SJAMPOFUN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket at det ikkje er noko brannmur som stopper tilgangen til din stasjonære?

 

Ofte kan dette også vere ulike brannmurer frå antivirus, som norton...

9328024[/snapback]

 

Min stasjonære har INGEN sikkerhet så det skal gå bra:P værre er det kanskje med min bærbare, VISTA tar automatisk en del forhåndsregler.. Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har en 3com router som aksesspunkt. Den inneholder også en DHCP server. Dette kan føre til at maskinene på WLAN får IP-adresser i annen segment (f. eks. 192.168..) enn stasjonære maskiner, som har 10.0.0. adresser hos meg, med Nextgentel router. Jeg måtte slå av DHCP funksjonen i WLAN boksen, slik at alle maskiner fikk IP fra den gamle routeren. I tillegg så bruker jeg ikke WAN port på WLAN boksen, for ikke å komplisere oppsettet unødvendig.

Lenke til kommentar
Jeg har en 3com router som aksesspunkt. Den inneholder også en DHCP server. Dette kan føre til at maskinene på WLAN får IP-adresser i annen segment (f. eks. 192.168..) enn stasjonære maskiner, som har 10.0.0. adresser hos meg, med Nextgentel router. Jeg måtte slå av DHCP funksjonen i WLAN boksen, slik at alle maskiner fikk IP fra den gamle routeren. I tillegg så bruker jeg ikke WAN port på WLAN boksen, for ikke å komplisere oppsettet unødvendig.

9328060[/snapback]

 

hmm, jeg har også en 3com router. hvordan får jeg deaktivert DHCP server?

 

Edit: fikk gjort det nå men ser forsatt ikke min stasjonære pc!

Endret av SJAMPOFUN
Lenke til kommentar

Merkelig; tastet \\XXXXX(stasjonæres pcnavn) og vips kunne jeg se mappene og pcn. Men hvorfor kommer ikke disse opp når jeg trykker "Vis datamaskiner og enheter"??

 

EDIT:Enda mer merkelig; NÅ kom de også opp.[LØST]

Endret av SJAMPOFUN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...