chef123 Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Er det noen som har et firewirekort å anbefale til en bærbar pc (Compaq Armada M700)?? Evt andre løsninger?? Nybegynner.. Lenke til kommentar
Anton Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Kjøp en bærbar med fw innebygget. Har en Dell selv - fungerer ypperlig. Ellers finnes det vel PCMCIA kort med fw-interface. Lenke til kommentar
tkvam Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hei Jeg kjøpte DV-Upgrade Studio DV for Notebooks. Det ble levert med et FireWire kort (Speedgenie 400) med 3 utganger på samt fullversjon av Studio DV. Dette kortet/programmet har fungert fint for meg under WinME/2000/XP. Har eb PIII 800 Mhz med 128 Mb Ram og 20 Gb Disk Hilsen Trond Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvis du bare er ute etter kortet, har eks Western Digital ett firewirekort som jeg har brukt litt. Kan fås på hos Komplett, http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...20&GrpID=2&s=sr. NB! Notebooks har som regel rimelig trege harddisker. Dette kan fort føre til at du får framedrops, selv med firewire (klarer ikke å skrive filmen raskt nok til disk). Kan være en fordel å teste det litt først... Selv kjører jeg en PIII 933Mhz med 256Mb ram og 30Gb disk. Hadde litt framedrops i starten, men etter å ha tunet PC-en litt fungerer det tilfredstillende. Har ikke testet det med lange klipp ennå... Alternativet kan være å kjøpe en firewire disk i tillegg, og bruke den til videoredigeringen. - Pulsar [ Denne Melding var redigert av: Pulsar på 2002-01-08 13:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå