Plazma Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 tilbake-funksjonen i browseren kan av og til medføre problemer for login-script og sikkerhet. fins det noe måte å hindre dette på? f.eks unngå at sida blir cachet? eller benytte javascript? paste gjerne litt kode takk for alle svar Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Dette spørs, her er det forskjell på sessions og cookies. Om ein cookie har blitt sletta, og du bruker tilbakeknappen, vil sida verte henta frå cachen. Om du går vidare og prøver å klikke på ein link der du må vere innlogga, vil du då plutselig vere utlogga. Dersom du bruker sessions, er dette annleis. Ein session blir gjenoppretta dersom du bruker tilbakeknappen, og du vil då vere logga inn att. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Dersom du bruker sessions, er dette annleis. Ein session blir gjenoppretta dersom du bruker tilbakeknappen, og du vil då vere logga inn att. Ja, jeg benytter sessions, men problemet er ikke variabler, for disse sletter jeg i en logout funksjon. Problemet er at når jeg trykker tilbake, så kan jeg se innholdet jeg hadde like før jeg kjørte logout funksjonen (en knapp). Jeg må logge inn på nytt for å kunne forta meg noe, men det er uheldig at det er mulig å se det sensitive innholdet (brukeropplysninger bl.a), dersom f.eks brukeren sitter på en PC som flere bruker. Dette er vel fordi informasjonen blir cachet, men fins det noe måte å "lure" cachen og/eller browserens tilbakeknapp på? På forhånd takk Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 sessions blir ikke gjenopretta om man trykker tilbakeknappen i browseren etter man har kjørt en session_destroy(); Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Uansett, så er det ein HTML-tag du kan nytte der du seier til browseren at denne sida ikkje skal lagrast i cachen. Men kva den var, nei, det huskar eg ikkje... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 hmm.. du tenker kanskje på header("Pragma: no-cache"); ? prøvde den, uten resultat.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // always modified header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1 header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); header("Pragma: no-cache"); // HTTP/1.0 jeg bruker ihvertfall dette i toppen av hver side så man altid kommer til ny opdatert side istedenfor en som ligger i cachen, er ikke sikker på om dette hjelper deg riktignok. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Takker for tipset, men så dessverre ikke ut til å fungere som ønsket det heller :/ Her kan dere se problemet med egne øyne: http://plazma.duplex-crew.org/scripts/auth/ l/p: test / asdasd Prøv å logg inn, dertter logg ut, så ser dere at tilbakeknappen gjør det mulig å se det "beskyttede" innholdet igjen. http://plazma.duplex-crew.org/scripts/auth/index.phps for spesielt interesserte Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 kunne ikke finne session_destroy i dette scriptet ditt og jeg tror nok du har svaret ditt der.... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Tja, kjøre session_destroy() i logout funksjonen i såfall? Virket nok ikke helt det heller :/ Slik jeg ser det, ligger problemet i browseren som viser gammelt innhold uten "lov", men nå føler jeg at jeg har prøvd det meste. Hvordan løser andre script liknende problem? Logout funksjoner generelt har jeg aldri fått til å fungere 100%. Noen tips? Lenke til kommentar
WooooHa ! Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Heisann, jeg slet med et liknende problem. Det viste seg at $_SESSION['pw'] = ""; fungerte fint hos meg lokalt, men ikke når jeg lastet opp siden. Løsningen ble å bruke session_unregister('pw'); istedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå