Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DAB bilradio og fornthøytalere til Xsara

O_K

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg er dårlig til å fonye CD-samlingen i bilen så blir det ofte en del radiolytting. Dette holdt på å få katastofale følger sist jeg kjørte Oslo-Trondheim og bare fikk inn radiokanaler som sendte sport og Sputnik. Jeg tenkte derfor å kjøpe en bilradio som støttet DAB ettersom jeg ser det skal være bra DAB dekning i østerdalen. Er det noen her som har erfaring med å kjøre Oslo-Trondheim med DAB (Det er i hovedsak denne strekningen jeg kommer til å "langkjøre")

Har vært å sett litt på radioer også. Tenker på en JVC eller Blaupunkt. Nå er blaupunkt veldig mye dyrere enn JVC, så hvis det ikke finnes veldig gode argumenter for blaupunkt så blir det nok JVC.

Har sett litt på

KD-DB711 (koster 1466kr på SGH)

http://www.jvc.no/product.php?id=KD-DB711&catid=100120

og

KD-DB101E (Til 2003kr på SGH)

http://www.jvc.no/product.php?id=KD-DB101E&catid=100120

men er også åpene for andre tips (Hvis de støtter rattfjernkontrollen som er innebygget i Xsara'en)

Jeg ser at 101 har linjeinngang i front, men det står ikke noe om linje inn bak. Er det noen som har en av disse (Spesielt 711'en) og kan si om den har AUX inn bak?

Så var det høytalere. Så vidt jeg vet går det 6.5" komponentsett inn i en Xsara forran. (2000 modell VTR) Jeg skal ikke høre på all verdens med DUNK DUNK, men en blanding av Rock og noe mer Jazz aktig. Hører også en del nyheter, så det er greit om høytalerene gjengir tale ganske klart. Noen tips til et komponentsett i ca 1500 til 2000kr klassen?

Tilslutt, skal jeg har rattfjernkontrollen til å virke, har sett at jeg får kjøpt adapter fra utlandet, men er det noen som vet om norske butikker som har godt utvalg i slike? Jeg har en Citroen Xsara som er førstegangsregistrert januar 2000.

Jeg setter pris på alle tips og kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...