Gå til innhold

Demo av BioShock (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg skal absolutt vurdere å kjøpe spillet over Steam, vis det er bedre en demoen!

 

For min del så var demoen drittdårlig, for å si det rett ut! Plutselig lå jeg der i vannet "Hm, jaha, hva er dette? Å se der ja, et flammehav som følger etter meg! Artig!" Du fikk ingen informasjon på forhånd, plutselig så lå du der, klar til å gå inn i fyrtårnet.

 

Grafikken var også laaangt i fra så bra som folk skulle ha det til! Vannet var etter min mening dårlig, det så ut som tykkflytende olje. Og når den flydelen kommer dettende inn i den glasskoridoren litt uti demoen så strømmer vannet inn, men øker mengden vann inne i koridoren? Nei jøss, det bare forsvinner, selv om vannet strømmer inn i store mengder...

9337936[/snapback]

 

Hentet fra din profil:

 

OS: Microsoft WindowsXP Pro.

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 Ghz

Hovedkort: ASUS K8N-E Deluxe

GPU: Geforce 6600GT 256 mb

Ram: 1GB

 

Du dekker SÅVIDT minimumskravene.

 

Får å si det sånn; med den maskinvaren kan du vel egentlig ikke forvente deg bedre grafikk? Selv om Honda Civic har mange fine årsmodeller, får du ikke en umodifisert 86-modell til å gå over 200. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del var det summen av flere ting som rett og slett ikke føltes helt riktig. I og med at alle fps inneholder skytevåpen ett eller annet sted (first person shooter tross alt) vil det jo være dumt å klage på at "det spillet", også inneholder skytevåpen. Det jeg reagerer mest på er at spillet så slavisk ser ut til å følge standard fps metoder, men alikevel hylles som nyskapende (ser at mange som har spillet, og har kommet langt, sier at det åpner seg noe etterhvert, men at det alikevel er rimelig lineært hele veien).

 

Savner litt Deus Ex faktoren egentlig, følelsen av å ha kontroll over det som skjer og føle at du faktisk spiller spillet og at det ikke spiller deg, på en måte... Har liksom vært så mange sånne spill nå. Igjen, det er jo en demo, men så bør den jo også være litt representativt for det du får se videre.

Mulig jeg prøver å få tak i det alikevel for å gi det en sjangse, men viser det seg at jeg nok engang får doom3 addon er det siste gang jeg stoler på diverse spillanmeldere. :ph34r:

Lenke til kommentar

Nei greit Elf_Man det er absolutt helt sant! Men jeg spilte spillet med alt på High og 1024 oppløsning, laggy, ja, men det fungerte!

 

EDIT: Og jeg sitter ikke her og sier at det bare er grafikken som er problemet! Demoen fenget ikke, jeg fikk ikke den skikkelig gode "Dette spillet skal jeg ha! Basta!" følelsen som med, ja, Half-Life 2 for eksempel!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Mulig jeg prøver å få tak i det alikevel for å gi det en sjangse, men viser det seg at jeg nok engang får doom3 addon er det siste gang jeg stoler på diverse spillanmeldere. :ph34r:

 

Har gitt opp på dem for flere år siden :p

 

Gleder meg uansett til å prøve selve spillet, det blir nok et underholdende spill, må bare sette ned forventningene mine litt.

Lenke til kommentar
Nei greit Elf_Man det er absolutt helt sant! Men jeg spilte spillet med alt på High og 1024 oppløsning, laggy, ja, men det fungerte!

9338189[/snapback]

 

Joa, men du mangler en del effekter som kommer med DX10 f.eks. :)

 

Jeg ble overrasket over hvor bra spillet så ut hos meg, da screens jeg har sett tidligere ikke har vært overveldene gode. Har installert Lost Planet, Oblivion, R6: Vegas, og de fleste grafiske stortittler. Og joda, noen teksturer og lignende er bedre i et par av de spillene, men helhetsinntrykket synes jeg er mye mer solid i Bioshock. Får følelsen av de har brukt dagens teknologi til det ytterst, uten at det blir suppe. Husker godt da Oblivion kom; selv med datidens råskinn kjørte jo ikke akkurat spillet bra.

 

Selv spiller jeg i 1680x1050, alt på maks, under Vista m/ DX10. Synes spesielt dråpene i synsfeltet helt på begynnelsen er sykt gode. Er akkurat den feelinga jeg får når jeg bader o.l. :)

 

Edit: Og nei, alle kan ikke bli forelsket i dette spillet. Uansett hvor mange som forteller meg at Rome: Total War er et konge spill, kommer jeg aldri til å kjøpe det. Det er rett og slett ikke noe for meg, hehe.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke problemet med linære spill, så lenge en slipper dører som "tilfeldigvis" lukker seg rett bak deg når noe spesielt skal til å skje. I spill er store deler av historien observasjon. Det er vanskelig for utviklere å sørge for at spilleren får med seg en hendelse dersom han kan gå hvor han vil. Det går mye på utførselen, noe får det til, andre ikke. Har som sagt ikke prøvd Bioshock enda så skal ikke si noe konkret om det.

 

Er det mye de samme folkene som syter om grafikken som også synes det blir for linært? ;)

Lenke til kommentar
Selv spiller jeg i 1680x1050, alt på maks, under Vista m/ DX10. Synes spesielt dråpene i synsfeltet helt på begynnelsen er sykt gode. Er akkurat den feelinga jeg får når jeg bader o.l. :)

9338227[/snapback]

Du finner lignende effekter i Brothers In Arms og Conker: Live & Reloaded.

9338245[/snapback]

 

Conker finnes da ikke til PC? Hva Brothers in Arms kan levere vet jeg lite om; var lei av alt som har med WWII å gjøre for _LENGE_ siden ;)

Lenke til kommentar
Selv spiller jeg i 1680x1050, alt på maks, under Vista m/ DX10. Synes spesielt dråpene i synsfeltet helt på begynnelsen er sykt gode. Er akkurat den feelinga jeg får når jeg bader o.l. :)

9338227[/snapback]

Du finner lignende effekter i Brothers In Arms og Conker: Live & Reloaded.

9338245[/snapback]

 

Conker finnes da ikke til PC? Hva Brothers in Arms kan levere vet jeg lite om; var lei av alt som har med WWII å gjøre for _LENGE_ siden ;)

9338254[/snapback]

 

Brothers in Arms har akkurat den funksjonen der, bare bedre, etter min mening! Det spillet kjører med UE2, Bioshock kjører med UE3...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Har selv 8800 kort og alt på highest med dx10 (spillet er vel ikke bygget noe særlig på dx10 uansett, så tviler på at det har enormt å si), ser fortsatt ikke spesielt imponerende ut, rett og slett litt "optimalisert for konsoll" ut (selv om de har lovet på tro og ære at de har optimalisert det spesielt for begge deler :hmm: ).

 

Men min konklusjon får være: dårlig demo, håper spillet i seg selv er bedre.

Lenke til kommentar
Selv spiller jeg i 1680x1050, alt på maks, under Vista m/ DX10. Synes spesielt dråpene i synsfeltet helt på begynnelsen er sykt gode. Er akkurat den feelinga jeg får når jeg bader o.l. :)

9338227[/snapback]

Du finner lignende effekter i Brothers In Arms og Conker: Live & Reloaded.

9338245[/snapback]

 

Conker finnes da ikke til PC? Hva Brothers in Arms kan levere vet jeg lite om; var lei av alt som har med WWII å gjøre for _LENGE_ siden ;)

9338254[/snapback]

 

Brothers in Arms har akkurat den funksjonen der, bare bedre, etter min mening! Det spillet kjører med UE2, Bioshock kjører med UE3...

9338265[/snapback]

 

Må dere ikke henge dere opp i slike ting da. Skal jeg være like banal, kan jeg si at alle FPS-spill suger, fordi alle FPS-spill har våpen... Eller at alle RPG er slitsomme, fordi du må lvl'e karakteren din..

 

Men men, skulle egentlig slutte denne argumentasjonen for lenge siden, heh.

Lenke til kommentar
En annen ting: hvordan kan det ha seg at Xbox 360-eierne gikk amok og elska spillet, mens PC-guruene ser ut til å mislike det? Rett og slett grafikk/optimering/tilpassing som gjør det, eller er "vi" mer kravstore?

 

Edit: Spiller = demoen :p

9338276[/snapback]

 

Kanskje jeg må kjøpe meg Xbox 360? :roll:

 

Alt er optimalisert for konsoll i dag!

 

Må dere ikke henge dere opp i slike ting da. Skal jeg være like banal, kan jeg si at alle FPS-spill suger, fordi alle FPS-spill har våpen... Eller at alle RPG er slitsomme, fordi du må lvl'e karakteren din..

 

Men men, skulle egentlig slutte denne argumentasjonen for lenge siden, heh.

9338289[/snapback]

 

Men det er jo sant! Revolusjonerende fru Blom, demoen virket aldeles ikke revolusjonerende! Hva søren var det som var så revolusjonerende med den?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Conker finnes da ikke til PC?

Conker finnes til N64 og Xbox1, det er Xbox1-versjonen som har disse dråpene med væske som faktisk også renner ned over skjermen. Det spillet anbefales forresten på det sterkeste hvis man er ute etter god historie og stemning! :)

edit: Conker altså. Ikke Bioshock...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
rP1OnmjNjk8
Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Det spillet anbefales forresten på det sterkeste hvis man er ute etter god historie og stemning! :)

9338322[/snapback]

 

Har du spilt fullversjonen? Er det bedre start enn demoen? Jeg er en av dem som prøver å se det logiske(!) i spill(!), for å prøve å få litt stemning når jeg spiller, men starten var så rar. Crasher, drar ned i et lystårn, plukker opp en radio og snakker med en person, bruker ei sprøyte uten noen grunn, får superkrefter, drar ut for å redde familien hans!

 

Doom3 hadde i det minste en bra start, som gjorde opp for resten av spillet.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Man dør ikke av å svømme inn i flammene på starten.

 

Flydelen som treffer korridoren man går inni, synker altfor fort til å være så langt under vann.

9338130[/snapback]

 

Fant ut to ting til.

 

Multi-cores går fint med BioShock. Se bildet jeg tok av oppgavebehandling i XP.

 

 

Man ser tydelig hvor vannet slutter, og bakgrunnen kommer frem. :thumbdown:

 

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Har gitt opp på dem for flere år siden :p

 

Gleder meg uansett til å prøve selve spillet, det blir nok et underholdende spill, må bare sette ned forventningene mine litt.

 

Har vel egentlig det jeg også, men var liksom så samstemt positivt nå... vi får se. :)

 

Ser forresten også at spillet har en rimelig elendig kopibeskyttelse. Kan blant annet bare aktiveres 2 ganger... Er vel det nærmeste man kommer å be om piratkopiering? det er definitivt et nytt minus :thumbdown:

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
Man dør ikke av å svømme inn i flammene på starten.

 

Flydelen som treffer korridoren man går inni, synker altfor fort til å være så langt under vann.

9338130[/snapback]

 

Fant ut to ting til.

 

Multi-cores går fint med BioShock. Se bildet jeg tok av oppgavebehandling i XP.

 

 

Man ser tydelig hvor vannet slutter, og bakgrunnen kommer frem. :thumbdown:

 

9338358[/snapback]

 

Tror du har noe driver-issues der, for jeg kan ikke se den kanten du snakker om. Var også en tidligere i tråden som påpekte at hvalen nede i dypet har en stygg kant langs ryggen; kan heller ikke se noe til dette.

 

Med hensyn til multicores; ja, dette spillet trives veldig godt med de, og jeg digger det. Ikke kommet en eneste stuttering, og det er jo det vi vil :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...