Gå til innhold

ett spørsmål jeg sliter med angående jobb intervju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig:

Du trenger ikke lyve på intervju, men du trenger ikke å fortelle hele sannheten helder.

Positive:

* Godt humør

* Bra arbeidsmoral

* Bra arbeidskapasitet

* Lett å samarbeide med

* Selvstendig

* Pålitelig

osv....

Gode sider burde da ikke være noe problem. Bare husk å ikke remse opp som fra en liste. Om du blir spurt om å nevne disse, prøv å referere til episoder fra tidligere arbeid/skole. "Jeg har alltid vært populær blant andre folk når jeg har deltatt i gruppearbeid, og har ofte fått positive tilbakemeldinger på dette...blahblah - skryt blah blah blah"

Som Neppe sier: Blir du bedt å nevne dårlige sider, bør du velge ting som egentlig også er bra. Du må for all del ikke nevne ting som lat, hissig, uintelligent osv. ^^

* Veldig hjelpsom. - Kan til tider gå ut over eget arbeid

* Ikke den som roper/klager høyest. - Kan føre til at du ikke alltid får gjennom dine "saker".

* Litt forsiktig og gjennomfører ikke oppgaver før du er sikker. - Forhindrer at du gjør for mye feil, men kan likevel redusere effektiviteten.

osv...

PS: Få noen som kjenner deg godt til å si hva de mener er dine gode/dårlige sider.

negativ side: Når jeg ikke har forberedet meg på en situasjon som dukker opp, og hvor jeg ikke kan koble det opp mot tidligere erfaring, da vil jeg foretrekke å bruke litt ekstra tid på å komme frem til en mulig løsning, slik at jeg ikke handler feil. Noe slikt fungerer ofte bra.

men kanskje ikke et svar de forventer på mcdonalds. Negativ side: Egentlig så liker jeg ikke hamburgere i det hele tatt. Og si det med et glim i øyet, og det vil sikker lette stemningen litt. Og samtidig forklar at du synes det er bra at de utvider tilbudet, med tanke på salater og slike ting.

jeg kan bli stresset i enkelte situasjoner som er nye for meg, noe som gjør at jeg blir mer fokusert for å mestre situasjonen

Stress viser ansvarsfølelse - positivt

"noe som gjør at jeg blir mer fokusert for å mestre situasjonen" - kontrer alle negative tanker, aka "denne unge gutten kommer til å krølle seg sammen blant pommesfritsene, og gynge frem og tilbake om noen spør etter sugerør"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...