TrulsHE Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg skal filme noe med mitt (Panasonic) DV-kamera, og legge det inn på pc'n for å redigere det. Og så skal jeg (med min Sony DVD+RW brenner) brenne dette over på DVD-plater for å kunne se det på en helt vanlig (stue-)DVD-spiller. MEN dette har jeg aldri gjort før, og vet stortsett ingenting.... Bortsett fra redigering som jeg driver mye med. Men jeg har bare laget filmer i wmv, mpeg, avi format... ALDRI DVD. Derfor hadde det vært veldig fint hvis noen som har gjort dette eller har peiling kunne fortelle meg dette: *Hvilket format skal jeg legge inn på pc'n? DV? *Hvordan lager jeg meny til DVD'n? *Gjør brenne-programmet den DV-filmen som jeg har (på pc'n) om til den kvaliteten/det formatet som skal på DVD'n? *Finnes det forskjellige DVD-plater, noen som er til data og andre til film? *Og finnes det noen bra (og gratis) programmer som jeg kan laste ned? Eller holder softwaren som fulgte med DVD-brenneren? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hva slags programvare har du? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Dette temaet finnes allerede under videoredigering! Vennligst ikke legg inn samme tema flere steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå