Gå til innhold

MP3 er UT, MP4 er IN!

Anbefalte innlegg

Det er slutt på MP3 spillere.

Nå er det MP4 som gjelder!

Kjøpte en MP4 spiller i Kina for kun 650 spenn!

Den ruler!

Newman K8

Spec:

Highlighted Features

Light-to-74g design

It works like a magic player (1), a camera, and a camcorder: all in one.

It supports to view maps

MINI SD card slot for capacity expansion

(1) It can play music, video, photos, maps, games and electronic book. Just imagine reading an electronic book while listening to music.

Click here to see black or sliver Newsmy K8.

General characteristics

Capacity options: 1G \ 2G \ 4G \ more

2.4 inches 262 K colors QVGA TFT LCD (240×320)

Size: 105mm×51.5mm×15 mm

Weight: 74g

Body color options: black, silver

Audio

Easy to create and manage playlist

Support MP3, WMA

Up to 5 EQ options

Built-in speaker

Digital voice recording function (WAV, AMR)

Built-in microphone

Video/Camera/Image

Support AVI format video files

2.0 megapixel DV camera

Digital camcorder function

Web camera function

Photo album and slideshow: support JPG, GIF, BMP, PNG

Support .map file for map view

Battery

Built-in rechargeable Li-ion battery (1200mAH)

Data transfer/management

High speed USB2.0 interface

File management function

Menu Languages

English, Simplified Chinese, Traditional Chinese (Negotiable and more available)

Additional features/specs

Pre-installed games (Russian Block, Attack Submarine and 12 Points) and support simulation game (NES)

Synchronized Song Lyric Showing

Electronic book (TXT viewing)

Automatic power-off setting

Easy to set system-opening logo and music and the background picture for menu interface

Accessories in Package

(Product images may differ from actual product appearance. All images displayed are for illustration purposes only.)

User guide (Click here to see the image)

Lithium ion rechargeable battery charger (the image 1 and the image 2)

CD (Click here to see the image)

USB cable (the image 1 and the image 2)

Earphone (the image 1, the image 2 and the image 3)

------------------------

http://www.newsmy.com/product.ASP

------------------------

Dessuten kan man få kjøpt disse spillerne på diverse webshops.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha? MP3 (Mpeg Layer 3) er kun et medieformat, på samme måte som MP4(Mpeg Layer 4), og ikke noe mer. En "MP3-spiller" er kun et slang-ord for en bærbar musikkavspiller. MP3-spiller er et like logisk navn som FLAC-spiller, AAC-spiller og WMA-spiller..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fellesbetegnelsene er DAP og PMP, ikke MP3 og MP4. Mp3 er lydofrmat, mp4 er video, men avhengig av hva slags avi den der tar så hadde PMP vært mer passende siden kinas definisjon av mp4 er alt fra x264 til amv

Lenke til kommentar
Fellesbetegnelsene er DAP og PMP, ikke MP3 og MP4. Mp3 er lydofrmat, mp4 er video, men avhengig av hva slags avi den der tar så hadde PMP vært mer passende siden kinas definisjon av mp4 er alt fra x264 til amv

9327423[/snapback]

Du kan jo sjekke ut siden deres å fortelle dem det?

http://www.newsmy.com/product.ASP

Der står det nemlig MP3 og MP4 Players.

Men nå var jo poenget mitt i denne tråden Spec'n på produktenen, ikke navnet....

Lenke til kommentar
Da var poenget heller lite siden det her er like mye en nyhet som ol i oslo i 1952

9330329[/snapback]

Ehm...

Har ikke sett en så bra spiller tilsalgs i norge.

Eller vet du om noen bedre?

De fleste spillerne som had 30Gb hdd feks Creative er jo upraktisk store.

Denne er mindre enn en gameboy.

Kjøpte en Sansa E260, (best i test) men den kan ikke sammenlignes en gang

når det gjelder vekt/spec/størrelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ZVM er faktisk ganske mye mindre enn en gameboy, gameboyer er digre....

Specsene er bra men prisen er på bekostning av byggkvalitet, lydkvalitet etc.

Og jeg vet ikke hva slags test du har lest, men sansa e200 spillerne er blandt de dårligste på markedet

Lenke til kommentar

Haaaloooo, den er fra kina, det sier jo seg selv att kvaliteten på spilleren ikke er noe å skryte av. spesielt til den prisen :no:

"Ehm...

Har ikke sett en så bra spiller tilsalgs i norge.

Eller vet du om noen bedre?"

ja, alle spillerene med støtte for video fra Creative, Archos , Cowon og Apple :thumbup:

Endret av messi91
Lenke til kommentar

9327423[/snapback]

Dette er ikke helt riktig. Begge to er multimedia formater, men mp4 formatet har den egenskapen at det i tillegg til audio også kan lagre video, bilder, underteksterosv.

Den korrekte betegnelsen for formatet er "MPEG-4 Part 14" som i filforkortelse heter .mp4. Derfor blir formatet som oftest bare kalt dette. Spillere som kan spille dette formatet blir derfor også kalt mp4-spillere.

iPod's nyeste generasjon mediaspillere (f.eks min 80 gb :tease: ) er eksempel på s.k. mp4-spillere.

Lenke til kommentar
Den korrekte betegnelsen for formatet er "MPEG-4 Part 14" som i filforkortelse heter .mp4. Derfor blir formatet som oftest bare kalt dette. Spillere som kan spille dette formatet blir derfor også kalt mp4-spillere.
Vel, både ja og nei. Sånn rent teknisk sett har du selvsagt rett, men begrepet "MP4-spiller" er nok mest et produkt av at noen kinesere var ute etter noe å bruke i markedsføring som var én bedre enn MP3. Det oppsto lenge før spillere som faktisk kunne spille MPEG4 (audio eller video), og jeg har sjelden sett andre enn kinesiske spillere faktisk bruke dette som betegnelse på produktene sine.

Her har jeg en nylig brukertest av en slik spiller. Noen form for MP4 takler den nok ikke, men den spiller både OGG og APE i tillegg til MP3 og WMA, har akseptabel video og en grei radio til nesten ingen penger.

Det er veldig lett å latterliggjøre slike 'kinaspillere' (slik jeg mistenker at trådstarter forsøker seg på), og ærlig talt, det finnes tusenvis av forskjellige modeller hvor mange av dem er søppel. Samtidig er det meste vi kjøper av høykvalitets forbrukerelektronikk like forbannet skrudd sammen i Kina det også, og det er en nesten uendelig mengde helt fabelaktige kjøp å gjøre der ute.

Problemet er, for å parafrasere Tom Hanks fra Forest Gump: "Buying a 'MP4'-player from China is like a box of chocolate. You never know what you're gonna' get..."

Endret av qwert
Lenke til kommentar

HAHAHAHAHA!! Du har offesielt blitt rundlurt! :tease:

Etter det jeg har forstått så er MP4 et slags "konteiner-format", nesten som OGG. I tillegg til lyd kan det også lagre video. Det er på ingen måte en etterfølger til MP3 hvis det var det du fikk inntrykket av. Etterfølgerne til MP3 blir mest sannsynelig AAC eller Vorbis.

Endret av dir3
Lenke til kommentar
HAHAHAHAHA!! Du har offesielt blitt rundlurt!
Trådstarter? Sånn rent bortsett fra at jeg mistenker hele tråden for bare å være statret på tøys, så kan spilleren han refererer til (hvis den bruker det brikkesettet jeg tror) spille både lyd og bilde som er en del av MPEG-4 (henholdsvis XviD aka. MPEG-4 Part 2 og AAC+).

Etter det jeg har forstått så er MP4 et slags "konteiner-format", nesten som OGG. I tillegg til lyd kan det også lagre video. Det er på ingen måte en etterfølger til MP3 hvis det var det du fikk inntrykket av. Etterfølgerne til MP3 blir mest sannsynelig AAC eller Vorbis.
MP4 er egentlig ikke noe som helst og tar gjerne betydning ut fra konteksten begrepet blir brukt i. MPEG-4 er derimot et sett med standarder for komprimering av audio og video, hvor kontainerformatet du refererer til er definert i MPEG-4 Part 14. Dette har den offisielle filendelsen .mp4. Dette kontainerformatet trenger dog ikke å inneholde hverken lyd eller bilde som er en del av MPEG-4 forøvrig. For eksempel er AAC, som du nevner, definert som en del av MPEG-2 (Part 7), dog HE-AAC er en del av MPEG-4 (Part 3). MP3 på sin side er en del av MPEG-1 (Audio Layer 3), mens standardsettet MPEG-3 ikke finnes (noe ble tilbakeført til MPEG-2 mens resten ble videreført i arbeidet med MPEG-4).
Lenke til kommentar

Ja her var det mange "morroklumper" ja.

Hele poenget mitt var ikke å reklamere for MP4 spillere fra Kina.

(jeg kaller det MP4, noe de fleste gjør, faktisk så heter jo dette forumet

Bærbart (MP3-spillere, CD-spillere osv) så får dere kværulanter ta det opp med

Hardwares forum istedenfor hvis det er så J.vla nøye!)

Det jeg mente var at Kina / asia er mye lengre fremme teknologisk sett enn

oss her hjemme.

Ja, det er også riktig at det er mye "jalla" ting man får kjøpt der nede.

Men denne spilleren er faktisk ikke det. Dette er ordentlige saker for en billig

penge. Slike spillere kommer nok til norge etterhvert også.

For å svare folk.

messi91: du har tydligvis ikke vært i Kina?

Captain Ødegård: Sansa har fått bra kritikk bla. fra hjemmepc bladet.

Haraldson: Det var vel ikke får å reklamere, men for å få frem den teknologiske

forskjellen mellom norge og asia.

Resten gidder jeg ikke å svare.

Har peil på formater, men de fleste bruker MP3 og MP4 når man snakker om

disse spillerene så selv om dette ikke er korrekt, er det det folk flest bruker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det jeg mente var at Kina / asia er mye lengre fremme teknologisk sett enn

oss her hjemme.

Haraldson: Det var vel ikke får å reklamere, men for å få frem den teknologiske

forskjellen mellom norge og asia.

Det er vel strengt tatt ikkje noko hemmelighet at mykje av dagens teknologi kjem frå Asia og at enkelte land der nede er foregangsland når det gjeld teknologi som overgår Norge, Sverige, USA, Tyskland osv?

Er dei kome lengre fordi dei kaller det mp4 i staden for mp3? Ting blir lansert i Asia lenge før Norge, dette har me vore klar over ei stund.

Ser dei har putta ein multimediaspelar, eit videokamera og eit kamera i ein enhet og kalt det for mp4-player. Eg skal være enig med deg i at bruken av den slags multienheter er meir utbreidd i Asia enn her til lands. Har sjølv ein musikkspelar som tar film, eit videokamera og eit fotoapparat. Klarer meg fint med tre separate enheter.

Kvaliteten på produktene frå Newman er ikkje eg i noko posisjon til å vurdere, men eg stussa over ein detalj: "2.0 megapixel DV camera".

2.0 megapixel forstår eg, om DV camera står for digital video camera så er det ganske imponerande at dei får eit videokamera på 2 megapixel i ein så liten enhet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"2.0 megapixel forstår eg, om DV camera står for digital video camera så er det ganske imponerande at dei får eit videokamera på 2 megapixel i ein så liten enhet."

Det er ikke mye å skryte av heller. Tar ok bilder, som en dårlig mobil tlf. Filming går greit hvis det er mye lys men kvaliteten

er relativt dårlig.

Det som er bra med den er at det er god lyd, lett og navigere, fin å se filmer på og gøy å kunne spille gamle NES spill

på den feks SMB3.

Og jeg la ut denne tråden for å vise at selv om det kommer en del "jalla" ting fra kina, så finnes det mye bra der også

og de er myyye lengre fremme teknologisk sett enn her. Man får også mye mer for pengene hvis man kjøper gadgets.

Vi har mye utvalg i norge også, men spec-messig så har de ikke dytta så mange funksjoner inn i gadgetsene.

Lenke til kommentar

Pinlig tråd, gitt, full av faktafeil.

Påstand 1: "Asia lengre teknologisk fremme enn Norge og resten av verden."

Å si at Asia er lengre fremme er rimelig teit. Da inkluderer du utviklingsland som Burma, Indonesia, Vietnam, India, Kina+++. Ja, Japan, og til dels Korea, er lengre fremme på noen punkter, men ikke Kina. Teknologisk forskning gjøres i USA, Japan, Korea, Tyskland og hvilken land som helst måtte sitte med den beste ingeniørutdanningen. Kina produserer tingene for selskaper i disse landene, under den nødvendige kontrollen. Merker som Meizu og Newman er kinesisk utviklet og produsert, og er dertil fulle av feil og billige løsninger. Les litt noen omtaler på nettet og det blir fort bekreftet.

Påstand 2: "Ting blir lansert i Kina før Norge og vesten."

Feil. Har bodd og studert i Shanghai et år, og ikke én gang så jeg et produkt komme ut tidligere der enn i Norge. Det selges "gamle" PC-er, mobiler, tv'er i fleng, rett og slett fordi det er et høyst underutviklet marked som produsenter lett kan dumpe produkter i. Selv ikke nye Lenovo-modeller kom til Kina før Norge, og det er en kinesisk produsent.

Påsand 3: "Disse tingene kommer til Norge etterhvert."

Feil. Disse tingene hadde vært i Norge for lenge siden om det ikke hadde vært for at kvaliteten er til tider rævva. I Norge har vi lovbestemt reklamasjonsrett, og importøren av slike produkter vil måtte slite seg i håret mang en gang etter å ha lagt ut penger til misfornøyde kunder, men ikke få noe igjen fra den kinesiske leverandøren. Norske forbrukere har et langt større kvalitetsbehov for produkter vi kjøper, enn hva kinesere har for kinesiske produkter.

Kan meget godt være at trådstarter har kjøpt et bra produkt, spesielt til den prisen. Men å brette det ut som en teknologisk innovasjon som vi i Norge bare kan sikle etter vil jeg nok ha meg frabedt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvis MP4 er inn, hvorfor er det ingen som bruker det da. Av musikkfiler på diverse hysjhysj-nettverk ser jeg stort sett bare mp3. Fordi om du har kjøpt MP4-spiller er det ikke inn vettu. Husker jeg prøvde MP4 som lydformat for noen år siden. Så ingenting bedre med det

Kanskje fordi mp4 ikke er et lydformat, men et containerformat. Det du har hørt er en eller annen mp3, aac, pcm eller gudene vet hva fil stappa inni en mp4 container, på samme måte som eks m4a filer er containere med eks aac.

NoviKana:

Du har tildels rett, men på noen områder har japan og korea kommet ganske mye lenger. Produkter produseres forøvrig i veldig stor grad i hong kong, ikke kina, fordi (om jeg ikke tar helt feil) hong kong ble uanvhengig fra storbritannia i 1996 og har siden da vært et mekka grunnet manglende skatter etc. Forøvrig så er største forskjellen mellom kina og norge prisen, i norge koster mye fort opptil 20 ganger mer enn du kan importere for fra kina - og servicen på noen kinesiske butikker er LANGT bedre enn noe av det du finner på tvilsomme steder som komplett.no etc der de gir blanke faen i kundene sine. Et eksempel her om dagen var en kompis som sendte meg link til et lite radiostyrt mygg-helikopter på dingz.no... det var visstnok helt nytt og fabelaktig, og kostet bare 599 kr. vel, har akkurat maken, og kjøpte det før sommeren fra hong kong, for 180 kr. Dog hvor disse egentlig er designet vet jeg ingenting om, som du pekte ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...