Gå til innhold

Slik får du rabatt på bærbar pc

tommyjo

Anbefalte innlegg

Telebutikken har et godt tilbud på Acer Aspire 5610Z

Dere kan si hva dere vil om denne pc'n, men for 6998,- får man utrolig mye

for pengene. Det eneste negative er skjermkortet, men det er vel ikke spill

man skal bruke pc'n til? ;)

Spec:

Intel dual-ore T2080 (1,73Ghz)

15,4" skjerm m/tv-ut

160GbHDD

DVD Multi layer brenner

2Gb RAM

ntel GMA 950 (ikke det beste skjermkortet, men greit til denne prisen)

Trådløs nettverk + webcam

Altså, mye for pengene.

Men man kan få det billigere på følgende måte:

1. Student rabatt 5%

2. Si at du skal tegne abbonnement på det billigste Telenor Online ADSL

Da får du 500,- i rabatt

Altså

6998

- 349,90

- 500

----------

= 6138,10

Og det er vel ikke dårlig pc til denne prisen?

Selvfølgelig kontakter du Telenor innen 14 dager og avbestiller ADSL.

Du har jo 14 dagers angrerett.

Dermed har du spart 500 spenn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke helt sikker på det med angreretten, men jo, det funka bra.

Og jeg er fornøyd med pc'n.

9327313[/snapback]

Desverre tror jeg du vil få en regning som er mye høyere enn 500 kr.

Blir vel akkurat det samme som å kjøpe mobil med abbonnement, man skriver under på bindingstiden og må betale dyrt for å komme seg ut.

Kanskje 1500 - 2000 kr tipper jeg :blush:

Lenke til kommentar

Desverre tror jeg du vil få en regning som er mye høyere enn 500 kr.

Blir vel akkurat det samme som å kjøpe mobil med abbonnement, man skriver under på bindingstiden og må betale dyrt for å komme seg ut.

Kanskje 1500 - 2000 kr tipper jeg :blush:

9327364[/snapback]

Helt feil.

Har ringt og sjekka med Telenor.

Alt i orden så lenge man bruker angreretten.

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke helt. Jeg jobber på en Elkjøpbutikk og forhandler Telenor ADSL til kunder. Du aner ikke hvilken papirmølle du må gjennom for å heve kjøpet. Det stemmer at det står angrerett i 14 dager uansett grunn, men det gjelder IKKE ved kjøp over disk eller hos forhandler ute i butikk.

Har hatt 3 slike saker forrige uke pga skolestartkampanjene der vi har solgt laptop til 2995 med telenoradsl!!

Du må gjerne prøve da :) lykke til ;)

-Øivind-

Lenke til kommentar
forhandler for telenor adsl..hvor mye får du i lønn?? hadde aldrig solgt et telenor-tjenester til noen som helst!

9327604[/snapback]

Sa jeg ikke at jeg var Elkjøpansatt der da? Lønna mi er da vel aldri en topic her inne. Jeg har ihvertfall enda ikke sett en post på det ihvertfall :p

Telenor virker for Ola&Kari nordmann :)

Lenke til kommentar
forhandler for telenor adsl..hvor mye får du i lønn?? hadde aldrig solgt et telenor-tjenester til noen som helst!

9327604[/snapback]

Sa jeg ikke at jeg var Elkjøpansatt der da? Lønna mi er da vel aldri en topic her inne. Jeg har ihvertfall enda ikke sett en post på det ihvertfall :p

9327756[/snapback]

I hvilke grad Telenor virker for Ola og Karina nordmann er vell litt drøyt å påstå.. Folk velger Telenor fordi de ikke orker å sette seg inn i alle de andre, og billigere selskapene rundt om. Ser det selv i min egen familie. Så, om de som med viten og vilje velger å bruke telenor må være for lat til å finne bedre selskaper.. Fikk selv til svar, av en telenoransatt, at de ikke hadde lov til å være billig, noe som bekrefter mitt inntrykk av Telenor.

Selv har jeg sagt nei til jobb i telehuset fordi jeg absolutt ikke orker å stå å lyge kundene opp i trynet. Hadde ikke klart å sove om natten, om jeg viste at jeg lurte så mange over til Telenor... Da heller Rimi....

Lenke til kommentar

viiite: Ditt innlegg har ingenting med tråden å gjøre! For et usaklig innlegg.

Men siden man har startet diskusjonen... Jobber selv i Expert og har solgt en god del Telenor-abonnement de siste åra.

Ingen kan klage på oppetiden til Telenor hvertfall (rundt her jeg bor). Har hatt en del kunder som har kommet og byttet over til Telenor, pga. andre ISP'er (vil ikke nevne navn) har hatt nedetid på mange dager av gangen uten å vite når problemet blir fikset.

Telenor har også en veldig god kundeservice og de er tilgjengelig 24/7. Man sparer kanskje 600-700 kr. i året hvis man vil ha en annen leverandør, men husk at man får opptil 1.000 kr. avslag på en pc selv ved Mini-abonnementet til 299 kr. pr. mnd. og for den kundegruppen butikkene har må jo dette være fint, ikke sant?

Nå har jeg ikke kontraktene tilgjengelig her, men du kan ikke bare tegne ADSL i butikk og så si det opp innen 14 dager uten å bli belastet for noen ting. Enten får du da bruddgebyr fra Telenor (mener det var 1.500 kr.) ellers må du ta kontakt med forhandleren så de kan få kansellert det. Da må du såklart betale fullpris for pc'en.

Lenke til kommentar
I hvilke grad Telenor virker for Ola og Karina nordmann er vell litt drøyt å påstå.. Folk velger Telenor fordi de ikke orker å sette seg inn i alle de andre, og billigere selskapene rundt om.

9327807[/snapback]

Det fungerer helt ypperlig, og jeg gidder å sette meg inn i billigere selskaper, og jeg har prøvd det, og jeg går heller tilbake til Telenor..

Ser det selv i min egen familie. Så, om de som med viten og vilje velger å bruke telenor må være for lat til å finne bedre selskaper.. Fikk selv til svar, av en telenoransatt, at de ikke hadde lov til å være billig, noe som bekrefter mitt inntrykk av Telenor.

9327807[/snapback]

Ser det selv i min prisbeviste familie. De velger et bedre produkt, og velger å betale litt ekstra for det.

Selv har jeg sagt nei til jobb i telehuset fordi jeg absolutt ikke orker å stå å lyge kundene opp i trynet. Hadde ikke klart å sove om natten, om jeg viste at jeg lurte så mange over til Telenor... Da heller Rimi....

9327807[/snapback]

Får jeg spørre hvorfor du søkte jobben i utgangspunktet? Eller var det noen som kom og spurte deg om du kunne tenkte deg å jobbe for Telehuset?

Med andre ord klarer du ikke å være en selger. Du trenger ikke å lyve, for å selge Telenorprodukter. Men du har vel prinsipper tenker jeg, og det er det som er det store problemet ;)

Litt OnT her, så tror jeg du vil få litt problemer. Men har vel ikke 14 dagers angerfrist, ettersom det er et normalt utsalgssted? Hadde abn vært tegnet på nettet hadde du hatt det.

Lenke til kommentar

9327604[/snapback]

9327756[/snapback]

I hvilke grad Telenor virker for Ola og Karina nordmann er vell litt drøyt å påstå.. Folk velger Telenor fordi de ikke orker å sette seg inn i alle de andre, og billigere selskapene rundt om. Ser det selv i min egen familie. Så, om de som med viten og vilje velger å bruke telenor må være for lat til å finne bedre selskaper.. Fikk selv til svar, av en telenoransatt, at de ikke hadde lov til å være billig, noe som bekrefter mitt inntrykk av Telenor.

9327807[/snapback]

Ja Rimi/rema er greit, selv om det er de to kjedene i Norge som har sørget for å presse ut alt av lokale kjøpmenn både i by og bygd for så å bli enerådene og diktere priser og betingelser både for ansatte og for dem som ønsker å ha sine varer i butikkene.

Disse er i så måte ikke det spor bedre enn Telenor, og skal en først være opptat av slikt bør det vel gjelde for alle, og da blir det ikke mange større firmaer du kan henvende deg til :whistle::whistle:

Lenke til kommentar
Ja Rimi/rema er greit, selv om det er de to kjedene i Norge som har sørget for å presse ut alt av lokale  kjøpmenn både i by og bygd for så å bli enerådene og diktere priser og betingelser både for ansatte og for dem som ønsker å ha sine varer i butikkene.

Disse er i så måte ikke det spor bedre enn Telenor, og skal en først være opptat av slikt bør det vel gjelde for alle, og da blir det ikke mange større firmaer du kan henvende deg til  :whistle:  :whistle:

9328046[/snapback]

Telenor er nå i en særstilling og sammenlignet med noen matvarekjeder er monopolet deres betydelig større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...