Gamer_girl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg har fått et enormt stort, og noen småe munnsår. Legen min sier det er herpes, og at hun ikke kunne gi meg noe for det utenoom en krem fra apoteket og at jeg tørker ut såret med sprit. Tar den kremen og noen kamferdråper som tørker ut såret. Itillegg til disse sårene , har jeg fått øm tunge og ømt tannkjøtt, noe som gjør at jeg ikke klarer å spise, bare få ting i meg gjennom sugerør. Har og aninger til feber og håvne nymfekjertler. Alle disse symtomene pågrunn av såret. Er det noen som har hatt lignende, eller som har noe erfaring med dette? Trenger litt tips, ser ikke så bra ut disse munnsårene, og, jeg har lyst til å spise igjenn så fort som mulig Endret 21. august 2007 av Gamer_girl Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hei. Du får prøver å skaffe deg en krem/salve som heter Zovirax. (liten tube) Denne kremen tørker ut munnsåret og forkorter sykdomsperioden. Ellers er B-vitaminer et bra profylaks mot herpes 1 vaio Endret 21. august 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Akkurat som mine symptomer på kyssesyke det der. Skal ikke si at du har det. Men munnsår er enormt irriterende. Fytti. God bedring. Lenke til kommentar
psyches Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Beklager dere andre forumbrukere, men dere har ikke peilig innen dette temaet. Jeg har levd med disse munnsårene i 5-6 år. Omtrent her uke får jeg nye. Jeg har prøvd absolutt alt, fra munnskyll - kremer. Noe av det vil fungere i et par uker, så kan man på en måte si at sårene blir 'immune'. Det jeg anbefaler deg da, etter erfaring selvfølgelig, er Vademacum. Vademacum er for dårlig ånde, men brukes også for sår infeksjoner. Ta et glass med vann, halvfullt. Hel 2-3 dråper vademacum. Shake it i munnen i 1 minutt. Så skal du nok se at sårene dør. Lykke til Lenke til kommentar
Gamer_girl Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Tusen Takk for svar Skal se om noen av dem fungerer, er virkelig lei av å ha dem nå Lenke til kommentar
psyches Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tusen Takk for svar Skal se om noen av dem fungerer, er virkelig lei av å ha dem nå 9340029[/snapback] Hehe lykke til da Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er et førstegangsutbrudd, antar jeg? Jeg ble skikkelig syk av det for et par år siden, men det var da en bra slankekur, om ikke annet. Etter dette har jeg fått munnsår igjen nå og da, men ikke så ofte at det har plaget meg så veldig. Det som er kjipt er at det ikke er så mye å gjøre når det først har blitt sår, annet enn å vente på at det skal gå over. Jeg pleier å ha på Vectavir med det samme jeg merker symptomer på et nytt utbrudd, men jeg vet egentlig ikke om det virker så godt. Den gode nyheten er at sårene mine som regel blir mye mindre nå enn i begynnelsen. Jeg vil forresten anbefale deg å ta kosttilskuddet Avant-Garden jevnlig for å forebygge nye utbrudd hvis du blir mye plaget. Selv har jeg ikke hatt behov for det, men det anbefales faktisk av mange leger for å holde virusinfeksjoner (herpes, kjønnsvorter etc.) i sjakk. God bedring, hvis du ikke alt er frisk igjen! Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente20_* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har fått et enormt stort, og noen småe munnsår. Legen min sier det er herpes, og at hun ikke kunne gi meg noe for det utenoom en krem fra apoteket og at jeg tørker ut såret med sprit. Tar den kremen og noen kamferdråper som tørker ut såret. Itillegg til disse sårene , har jeg fått øm tunge og ømt tannkjøtt, noe som gjør at jeg ikke klarer å spise, bare få ting i meg gjennom sugerør. Har og aninger til feber og håvne nymfekjertler. Alle disse symtomene pågrunn av såret. Er det noen som har hatt lignende, eller som har noe erfaring med dette? Trenger litt tips, ser ikke så bra ut disse munnsårene, og, jeg har lyst til å spise igjenn så fort som mulig Hei! Har AKKORATT det samme som deg! virkelig irriterene å nervpirrende.. ikke mat,nesten ikke vann eller væske . Og jeg klarer nesten ikke snakke sjikkeligt nå og kan ikke smile eller le ..Jeg har fått en krem av legen som heter Zovirax krem 5% . den skal vistnok tørke ut sårene .. jeg vet nå ikke helt om jeg er enig ..leppene har hovnet opp og føler egentlig bare di ble værre . så jeg gikk tilbake t legen og fikk noe nytt , noen tab. di heter Prednisolon .fikk de idag så håper di hjelper! dette er førte gang jeg har dette , har sjeldent vanli monnsår også så var oversakende å få såå sterk munnherpes utslett :S Bare vær forsiktig me smitte fare og bakterier, og allti ha med deg en liten flaske med Antibac Lykke til ,og håper det har vært til noe hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå