Kristallo Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det finne sspesielle makroobjektiver som bare funkerer som makroobjektiver, men de er svært sjeldne. Det som er viktigere å tenke på er at noen makroobjektiver er ekstremt skarpe på kort hold men dårlige på langt hold. Så kjøper man et makroobjektiv for generell bruk så må man sjekke at det har optimal kvalitet med fokus mot uendelig. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 både 350d og 400d er crop factor 1,6, med canons 60mm kan jeg bruke denne for å ta bilder av portretter istedetfor kit-linsen. heller mer og mer mot denne. autofokus er som zorry sier veldig situasjonsavhengig, men en kjekk addisjon om jeg tenker å bruke denne til annet enn macro. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) For å forvirre enda mer syntes jeg du skal velge det alltid så fantastiske Sony/minolta kamera! Eller kameraplatformen. Samt , et Minolta 100mm F2.8, det skarpeste macroobjektivet som er å oppdrive i den brennvidden til vanlig DSLR/SLR Endret 29. august 2007 av Litejk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tull og tøys, Litejk. Det eneste som duger er en Hasselblad 503 med belg og 39mp bakstykke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Tull og tøys, Litejk. Det eneste som duger er en Hasselblad 503 med belg og 39mp bakstykke. 9387518[/snapback] Og vi som ikke vant i lotto i helgen? Hva velger vi? En brukt Hasselblad 503 osv ? Tom PS. I just couldn't resist Edit:yes Endret 30. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 For å forvirre enda mer syntes jeg du skal velge det alltid så fantastiske Sony/minolta kamera! Eller kameraplatformen. Samt , et Minolta 100mm F2.8, det skarpeste macroobjektivet som er å oppdrive i den brennvidden til vanlig DSLR/SLR 9387478[/snapback] og dobbelt så dyrt for både kamera og objektiv... :-/ takker for tipset, men det blir nok canon på meg. macro er ikke alt jeg skal drive med, og da får man en viss synergi når man bor sammen og deler linser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå