anon12234 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hey, skal prøve å ta bilde av 3 søsken samlet som skal bli et gavebilde. de er alle rundt 20 år. De tenkte kanskje noe i svart/hvitt ville være fint. Skal uansett prøve litt. Jeg er en svært uerfaren fotograf som fikk mitt første digitale speilreflekskamera først for noen uker siden. Hvordan skal jeg gjøre dette?. Har det som står i signatur + et bra og stødig stativ. Har også tilgang på "byggelamper" som kan brukes som eksterne lyskilder om jeg velger å gjøre det innendørs Tenkte kanskje noe utendørs i en lerkelund litt unna her jeg bor. Er fint , mange som tar komfirmasjons bilder dær. Begynner uansett å bli seint på året, så må nokk tas i så lyst dagslys som mulig. Har desverre kun den integrerte blitzen. Noen som har tips eller punkter som er viktig å huske? Kommer til å skyte i RAW, så redigere i PS senere. Jeg er ikke noe serlig god i PS heller forresten, kan layers og litt småting, men er langt ifra noen ekspert. Om jeg gjennomfører denne shooten kommer jeg til å legge ut bildene i kritikken så får dere bedømme. Hvordan er det med kvalitet på fotoprinter(Canon IP4300) med beste fotopapiret VS fremkalling?, skal bli i A4 størrelse tror jeg. Har lest fotokompendiet, kan å bruke kamera. Vet hvordan Blender, lukkerhastighet, ISO og alt det dær påvirker fotograferingen. er dødstrøtt, sikkert noen skrivefeil Endret 20. august 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Prøv å skape litt 3D ved å plassere dem i forskjellig avstand til kamera. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har selv en IP4300 og med Canon Photo Paper Pro blir bildene absolutt godkjent. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Tenkte kanskje noe utendørs i en lerkelund litt unna her jeg bor. Er fint , mange som tar komfirmasjons bilder dær. Begynner uansett å bli seint på året, så må nokk tas i så lyst dagslys som mulig. Har desverre kun den integrerte blitzen. Noen som har tips eller punkter som er viktig å huske? 9326717[/snapback] Unngå for all del sterkt lys mitt på dagen. Det gir for stor kontrast, mysende modeller og skarpe skygger. Tidlig på dagen, ettermiddagen eller overskyet vær er best. Lyset ved solnedgang er også spennende (men varer desverre i litt kort tid). Husk også ryddig bakgrunn mest mulig ute av fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå