Mister_joney Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Overskriften sier det meste... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Skulle ønske jeg så ansiktet til skateren i det første bildet, for ut over det er det et godt bilde. Det andre bildet er nok mer fengende. Jeg synes bakgrunnen er passende for scenen, og følelsen av fart er absolutt tilstede. Det er også en effektiv bruk av fisheye. Jeg har null peiling på skate-foto (som nå regnes som en egen genre), men jeg vil tro at dette er godkjente eksemplarer av arten. Hvem pokker er Robin Asserson? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Takk for godt og utfyllende svar... Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Robin Assorson heter han:) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Robin Assorson heter han:) 9333127[/snapback] Jau, men er det et navn jeg burde kjenne til hvis jeg var skater? Lenke til kommentar
flippant Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Likte bilde nummer 2 veldig godt, men det er et (lite) irritasjonsmoment at både en blitz og du(?) syntes i refleksjonen på vinduet bak skateren. Høyrebenet hans har noen rare skygger på gang også, men det gjør ingen ting Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Likte bilde nummer 2 veldig godt, men det er et (lite) irritasjonsmoment at både en blitz og du(?) syntes i refleksjonen på vinduet bak skateren. Høyrebenet hans har noen rare skygger på gang også, men det gjør ingen ting 9333197[/snapback] Hehe det er ikke meg:P Hadde man vært skater ville nok man ha kjent dette navnet ja... Lenke til kommentar
vlt Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Føler meg ikke helt kompetent til å kommentere denne typen bilder, men likte spesielt bilde nr. 2. Flott komposisjon med dynamisk vinkel. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Føler meg ikke helt kompetent til å kommentere denne typen bilder, men likte spesielt bilde nr. 2. Flott komposisjon med dynamisk vinkel. 9333966[/snapback] Takk for godt svar... Lyssettingen og komposasjonen er det jeg liker best i bildet selv:) Lenke til kommentar
vlt Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Lyssettingen er god ja. Samtidig so mdet er bevegelse i bildet, ser det ut som om skateren har opphevet tyngdekraften et lite øyeblikk. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Bilde nummer to er en vinner! Du er skikkelig god på lyssettinga, hvor lærer dere skatefotografer det? Og har du blitzsystemet ditt på automatikk? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Fine bilder. Likte best nummer 2, grunnet god bruk av fisheye. Men syns du kunne brent vekk de 2 personene i bakgrunnen på bilde 1. Syns også at refleksjonen i vinduet på bildet 2 stjeler litt av oppmerksomheten. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Bilde nummer to er en vinner! Du er skikkelig god på lyssettinga, hvor lærer dere skatefotografer det? Og har du blitzsystemet ditt på automatikk? 9337075[/snapback] Nei, kan ikke det... Da må først blitzene fyres av, så må signalet tilbake til senderen for å eksponeres ved bruk av e-ttl, så tilbake igjen... Syntes dette tar for lang tid, selv om det bare er to korte blink så må jeg få bildet akkurat når brettet ligger riktig i luften... Bruker alltid manuel stilling av blitz når jag tar skatebilder:) Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jepp, det blir jo like greit det. Hvilket lampestativ bruker du og hvor mange blitzer? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Slenger meg på EivindF her. Pen lyssetting! Gjerne litt mer info om hva du har brukt og plassering. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Bilde 1:Har du brukt 2 SB-600... En rett ved siden av meg på 85 mm, og en rett fra venstre siden for skateren. Den til venstre for skateren står ikke på stativ... Prøvde å få den så lav som mulig, hvis ikke får han en sånn veldig stygg skygge under capsen... Blitzen rett ved siden av meg er på brysthøyde med skateren, og den står i hodehøyde med skateren:) Bilde 2: Nesten samme som bilde nummer 1... En rett ved siden av meg, og en 90 grader for skateren.. Begge to står på 24mm, og står så lav som mulig:) Endret 24. august 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Robin Assorson heter han:) 9333127[/snapback] Jau, men er det et navn jeg burde kjenne til hvis jeg var skater? 9333149[/snapback] Nei, det er det ikke. Eller, mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg skatet i tre år for en tid tilbake. Begge bildene er gode, savner mer skarphet i forgrunnen på det første. Veldig fin fisheye det andre der, det var rett og slett elsk. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Robin Assorson heter han:) 9333127[/snapback] Jau, men er det et navn jeg burde kjenne til hvis jeg var skater? 9333149[/snapback] Nei, det er det ikke. Eller, mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg skatet i tre år for en tid tilbake. Begge bildene er gode, savner mer skarphet i forgrunnen på det første. Veldig fin fisheye det andre der, det var rett og slett elsk. 9356185[/snapback] Da er det du som har gått glipp av noe.. UTROLIG dyktig skater som kommer til å makere seg i norgen skate miljø! Takk for positiv tilbakemelding btw:P Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Med vekt på "kommer til", eller? Men neida, skal innrømme at jeg ikke har vært innom Tacky på lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå