Steelz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har en Linksys WRT54GC (ver 2.0) som jeg har kryptert med WEP. Det viser seg at for å kunne koble til en xbox og en mac til nettverket som nå kun benyttes av en PC må jeg fjerne krypteringen, da funker alt plutselig. Så da er spørsmålet; hvordan skjuler jeg nettverket? Bruker en webacces side for å sette instillinger, og den ser slik ut Routeren: På forhånd takk! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Under fanen "Wireless" vil du kunne skjule SSID slik att nettverket ikke vil vises for alle og enhver. MEN i praksis gir dette deg null sikkerhet ,da en person med litt peiling lett kommer forbi denne hindringen. Kryptering er det eneste som duger. Lenke til kommentar
Ben =) Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 bra ståle..takker da vet jeg det også Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kryptering er det eneste som duger. Ikke nødvendigvis. WPA2 er jo så godt som sikkert, men WEP går fort ned. Ville heller gått for MAC-filtrering da. Å skjule SSID hjelper svært lite hvis noen litt kyndige vil komme seg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå