basushjerne Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, Jeg har kjøpt disse rambrikkene og innstalert dem, men det vises bare 3,2 gb i bios'n Det står: "current memory: 4096 available memory: 3218(eller noe rundt der, husker ikke helt)" Noen som vet hva jeg bør gjøre...For meg ser dette ut som noe som kan fikses ved en enkel instilling, men jeg vet ikke.... Jeg har dette hovedkortet forresten Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har du 64-bit windows? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Se i bios efter nånting som heter memory remapping. Enabla det så ska du ha 4GB i bios. Är den redan enablad så är det skärmkortet eller annat som har allokerat en del ram. Ganska vanligt det. Lenke til kommentar
BoB64 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har du 32bit windows xp, får du maks 2.75gig ram 64bit windows xp må du ha for å benytte mer... Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Beklager sene svar... Familiebesøk og sånt Jeg har windows vista 64 bit.... da skulle det fungere... skal prøve det med bios'n , har en følelse at det er det som er feilen... Takk mackanz Edit: Jepp! det var feilen Endret 24. august 2007 av basushjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå