Berzerk74 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan får jeg dette minnet til å gå på 800mHz? Jeg har Asus M2N32-SLI Deluxe hovedkort... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Artig frekvens du hadde. Men minnet ditt går faktisk på 757,4 Mhz. DDR står for "double data rate", dvs at det i realiteten sender data på begge sider av klokkesignalet, dvs at klokkefekvensen er 400 Mhz (som er det som vises i cpu-z, viser alltid klokkefrekvens, dvs single), men da det sendes 2 bits pr klokkepuls blir reell hastighet på 800 Mhz. Nå veit jeg ikke i hvor stor grad HK ditt håndterer asynkron justering av minnehastighet, vanligvis kan den bare være definerte forhold knyttet til FSB, f.eks (FSB:RAM) 1:1, 2:3, 3:4, 4:5, 3:2, 4:3, 5:4. Alt dette stilles i bios. Men noen som har dette HK kan sikkert svare på det i detalj, ellers skal det være beskrevet i manualen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg går ut i fra at du har overklokket, og at DRAM Frequency står på Auto. Endrer du dette til Manual kan du velge mellom 3-4 forskjellige frekvenser som er beregnet ut ifra din FSB multiplisert med en av brøkene Bolson nevner. Dersom du har multiplier som er ulåst, kan det iblant lønne seg å sette ned denne for så å sette opp FSB for å finne en frekvens som passer rambrikkene dine bedre. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg går ut i fra at du har overklokket, og at DRAM Frequency står på Auto. Endrer du dette til Manual kan du velge mellom 3-4 forskjellige frekvenser som er beregnet ut ifra din FSB multiplisert med en av brøkene Bolson nevner. Dersom du har multiplier som er ulåst, kan det iblant lønne seg å sette ned denne for så å sette opp FSB for å finne en frekvens som passer rambrikkene dine bedre. 9331562[/snapback] Hvor finner jeg DRAM Frequency på dette hovedkortet? Har sett i manualen og inne i bios'en, men det er jo ein haug med ting en kan stille på minnet.... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvor finner jeg DRAM Frequency på dette hovedkortet? Har sett i manualen og inne i bios'en, men det er jo ein haug med ting en kan stille på minnet.... 9338210[/snapback] Jeg regner med at de fleste Asus-bios'er er relativt like, så da ligger det under Jumperfree Configuration. Det er mulig du først må sette det øverste valget til Manual før du ser DRAM Frequency, men i så fall er ikke PCen din overklokket fra før uansett. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg har valgt 800mHz på minnet i bios'en og satt innstillingene til 4-4-4-12 1T 2.1v. Når jeg går inn i bios'en etterpå så ser alt ok ut, 800mHz 4-4-4-12 1T. Men når jeg kjører cpu-z etterpå så ser det ut som minnet går på en lavere frekvens, hva kan jeg gjøre for å få den opp på 800 mHz? Endret 23. august 2007 av Berzerk74 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå