Gå til innhold

Corsair TWIN2X2048-6400C4, 800mHz?

Berzerk74

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig frekvens du hadde.

Men minnet ditt går faktisk på 757,4 Mhz. DDR står for "double data rate", dvs at det i realiteten sender data på begge sider av klokkesignalet, dvs at klokkefekvensen er 400 Mhz (som er det som vises i cpu-z, viser alltid klokkefrekvens, dvs single), men da det sendes 2 bits pr klokkepuls blir reell hastighet på 800 Mhz.

Nå veit jeg ikke i hvor stor grad HK ditt håndterer asynkron justering av minnehastighet, vanligvis kan den bare være definerte forhold knyttet til FSB, f.eks (FSB:RAM) 1:1, 2:3, 3:4, 4:5, 3:2, 4:3, 5:4.

Alt dette stilles i bios. Men noen som har dette HK kan sikkert svare på det i detalj, ellers skal det være beskrevet i manualen.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at du har overklokket, og at DRAM Frequency står på Auto. Endrer du dette til Manual kan du velge mellom 3-4 forskjellige frekvenser som er beregnet ut ifra din FSB multiplisert med en av brøkene Bolson nevner.

Dersom du har multiplier som er ulåst, kan det iblant lønne seg å sette ned denne for så å sette opp FSB for å finne en frekvens som passer rambrikkene dine bedre.

Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at du har overklokket, og at DRAM Frequency står på Auto. Endrer du dette til Manual kan du velge mellom 3-4 forskjellige frekvenser som er beregnet ut ifra din FSB multiplisert med en av brøkene Bolson nevner.

Dersom du har multiplier som er ulåst, kan det iblant lønne seg å sette ned denne for så å sette opp FSB for å finne en frekvens som passer rambrikkene dine bedre.

9331562[/snapback]

Hvor finner jeg DRAM Frequency på dette hovedkortet? Har sett i manualen og inne i bios'en, men det er jo ein haug med ting en kan stille på minnet....

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg DRAM Frequency på dette hovedkortet? Har sett i manualen og inne i bios'en, men det er jo ein haug med ting en kan stille på minnet....

9338210[/snapback]

Jeg regner med at de fleste Asus-bios'er er relativt like, så da ligger det under Jumperfree Configuration. Det er mulig du først må sette det øverste valget til Manual før du ser DRAM Frequency, men i så fall er ikke PCen din overklokket fra før uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt 800mHz på minnet i bios'en og satt innstillingene til 4-4-4-12 1T 2.1v.

Når jeg går inn i bios'en etterpå så ser alt ok ut, 800mHz 4-4-4-12 1T. Men når jeg kjører cpu-z etterpå så ser det ut som minnet går på en lavere frekvens, hva kan jeg gjøre for å få den opp på 800 mHz?

Endret av Berzerk74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...