MartinGM Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hei! Har en Athlon 1000MHz som har funka helt fint den korte tida jeg har hatt den. Her om dagen skulle jeg teste å skifte FSB hastigheten og tok derfor å kjørte blyant tricket på L1'ene. Har gjort dette før på en Duron 800 og der funka det helt fint. På Athlonen derimot var jeg litt uforsiktig og kortslutta et par av L1ene, samtidig med at jeg lot CPUen prøve å starte i 10 sek uten vifte, for å sjekke om det fønka. Vifta er pess å feste liksom. Men skjermen var svart. Tok derfor å prøvde å fixe litt på loddingene. Og neste gang jeg prøvde var det like svart. Nå har også fjernet *ALT* grafitten på L1ene men den vil forsatt ikke starte... er den død? Og i så fall kom dette av kortsluttede L1er eller ikke vifte i 10 sek? _________________ Martin - "Det handler om respekt. Vil du være som oss osv." [ Denne Melding var redigert av: killerost på 2002-01-02 12:57 ] Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Den skal ikke ta kvelden av F1-mod. Mulig det er rester igjen. Isopropanol, kr 17,- på Esso og vattpinne. Noen hovedkort nekter å boote uten cpu-vifte. Om ditt boota uten tar det mye mindre enn 10 sek å svi en T-bird. Prøvd å resette cmos ? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Hmm.... sitter å ser på CPUen nå...skal den "firkanten" på midten ha helt jevne sider. Hvis ikke er det mulig jeg rett og slette har "knust" bort litt?? Den ene siden er nemlig litt "bøyete" (den siden opp mot der man strapper på den jævla vifta!) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Høres mistenkelig ut som en knust kjerne. Lenke til kommentar
Xorroh Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Ja det høres veldig ut som en knust kjerne, har sett et par av disse og det er ikke noe moro. Må nok kjøpe deg en ny, og vær veldig nøye med å ikke vippe kjøleribben når du skal sette den på, da knuser du nemlig lett kantene på kjernen. Du kan jo kjøpe deg en shim hos http://www.microplex.no så unngår du dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå