tomsi42 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Her er et forsøk på nattebilde. Noe plaget av støy, så det ble ikke pent når jeg lettet opp skyggene mer. Edit: EXIF: 1/160, f/2 35mm, ISO400 Tom Edit: Lagt inn mindre bilde Endret 15. oktober 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Tja, du trenger vel egentlig ikke gjøre noe mer med dette bildet. Det eneste jeg er i tvil om, er hvorvidt du bør klone bort vegetasjonen oppe til venstre. Synes bildet er flott med sin dype blåfarge med et innslag av hvitt lys. Ganske fint, faktisk. Veldig dekorativt, og dermed også et godt bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Det eneste jeg er i tvil om, er hvorvidt du bør klone bort vegetasjonen oppe til venstre. 9326629[/snapback] Ja, jeg lurer på det selv. Liker egentlig at det litt slikt i kantene - men det er mulig det ikke passer her. Tom Lenke til kommentar
mariusN Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 var kanskje litt mye støy på bildet? hvilken iso-verdi brukte du? :E Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Uten å kommentere støy og sånn kan jeg si at jeg likte bildet. Det gav meg samme følelsen jeg får av "Lili Marlene"-sangen: http://www.geocities.com/fstringe/vii/u128.html Kanskje det hadde gjordt seg i sorthvitt med litt "gammelt" preg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 var kanskje litt mye støy på bildet? hvilken iso-verdi brukte du? :E 9326976[/snapback] Var nok 400 eller 800 - i og med de mørke delene er undereksponerte blir også støyen mer fremtredende - skal finne EXIF i morgen. Tom Lenke til kommentar
netrex Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Stativ er nok kjekt på nattebilder, så slipper man høy ISO Men synes den store versjonen er for stor for å sees ordentlig på skjerm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Stativ er nok kjekt på nattebilder, så slipper man høy ISO Men synes den store versjonen er for stor for å sees ordentlig på skjerm. <{POST_SNAPBACK}> Her er en litt nedskalert versjon for de av dere som syner nr. 1 er for stor. Edit: Har skalert ned originalen istedet. Tom Endret 15. oktober 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Selv om jeg ikke har noen erfaring til å uttale meg om slike bilder så vil jeg si at jeg syns dette var ganske så stilig. Støyen er vel ikke så alt for plagsom, når man må forstørre og studere for å se den skikkelig så blir det nesten å lete etter feil i bildet. Om det virkelig er ett problem at den er der så er det slett ingen sak å fjerne den med riktig software uten at det går ut over detaljer i selve lyset, i mørket er det vel ikke noe problem at detaljer blir borte.. eller er det det? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Støyen plaget ikke meg i det hele tatt. Det får da være grenser for pixelpeeping. Selv følere jeg ofte at jeg må legge til litt støy for å få det skikkelig, og ikke like antiseptisk klinisk rent som en operasjonsal på et sykehus for smittefarlige sykdommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå