Gå til innhold

Det lukkede mørket

steinrr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker bildet. De utbrente vinduene er ikke bare umulige å unngå, men det er heller ikke ønskelig å unngå dem. Utsnitt og komposisjon er stram, og det er ingen elementer som irriterer. Riktignok er jeg motstander av å forandre for mye på slike bilder mht kloning, så det er deilig når det ikke er noe å klone bort. For meg er dette altså et komplett bilde.

Fin konvertering, forresten.

Lenke til kommentar

Ah, Terezienstadt (riktig staving) var en interessant kz-leir. Den ble brukt av nazistene som et utstillingsvindu som skulle vise hvor "humane" deres interneringspolitikk var. I virkeligheten hadde de det nesten like jævlig så snart evt observatører fra Røde Kors hadde forlatt leiren. Det burde være interessante bilder å ta der.

Lenke til kommentar

JA! Det var det første jeg tenkte da jeg så dette bildet. Bare et eneste stort skrikende ja. Syns dette fungerer veldig bra. Mange flotte linjer på gulvet som trekker øynene mot de intense vinduene, og de mange linjene på veggen som gir mer oppmerksomhet til de forlatte, skitne dassene. Veldig lekkert, rått og møkkete preg på det hele. Men, jeg tror bildet ville gjort seg med litt mer detaljer i de helt skyggene og med litt økt kontrast i rommet utenom vinduene.

Lenke til kommentar
Ah, Terezienstadt (riktig staving) var en interessant kz-leir. Den ble brukt av nazistene som et utstillingsvindu som skulle vise hvor "humane" deres interneringspolitikk var. I virkeligheten hadde de det nesten like jævlig så snart evt observatører fra Røde Kors hadde forlatt leiren. Det burde være interessante bilder å ta der.

9328744[/snapback]

var en utrolig plass. Byen var fin med vakre hus og gater. mens 200 meter unna lå en forferdelig leir med fangehull, galger og plasser hvor folk ble henrettet. Så et bilde av byen fra lufta, den er bygd for å forsvares mot angrep fra landstyrker. praha hadde også mange fantastiske motiver. må tilbake dit neste år

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger. Det var ganske skremmende en del av det som var i den leiren. Det er ganske rart å gå igjennom noe sånt, og treffe på grupper av turister som går og ler og smiler - tror ikke helt de har forstått hva som har skjedd der.

Når det gjelder Sachsenhausen som fotomål, så vil jeg egentlig ikke anbefale det veldig sterkt. Det var ikke veldig mange motiv det gikk an å gjøre noe utav, men de jeg har postet her var iallefall brukbare. Mye av det som var igjen bar et museumspreg, og noe av den fæle følelsen var borte.

Men absolutt verdt å ta en tur og repetere litt historie.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...