Gå til innhold

Hjelp! ulyd på tv fra dvd spiller

Anbefalte innlegg

Har et problem.

Lyden fra tv slår igjennom når vi ser på dvd film.

Ganske så plagsomt.

Hva kommer dette av?

Har funnet ut at det ikke er tv sin feil, siden det gjelder på alle tv som har blitt koblet til den dvd spilleren.

Det er en eldre pioneer spiller.

Trodde det var noe rart med scart kontakt, men lyden av en tv kanal kommer også ut av phono (lyd) utgangene på dvd spilleren. Prøvde å koble den rett til eksterne høytalere..med samme dårlige resultat.....

noen som har peiling?

må jeg kjøpe ny dvd spiller? hd spiller kanskje;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulyden var der i en philips tv og ja.. men nå er den der fra en LG flat tv. Nest dyreste utgave i størrelse 32. Derfor er det utelukket at tv lager lyden. Kilden MÅ være dvd spilleren.. tror jeg... har koblet til med scart.

Har også en vanlig antenneforsterker koblet direkte til tv. Kan dette gjøre noe utslag?

Lenke til kommentar

Hmm... det virker kanskje som det er lekkasje fra «TV-out» og inn til DVD-spilleren. Og at dette signalet går så inn på TV-en igjen?

Hva skjer hvis du stiller tuneren på TV-en på en kanal/program som ikke er i bruk (der det ikke sendes noe, men er bare snø)? Da burde vel pratelyden fra TV-en komme bort? Men kanskje det i såfall kommer inn støy fra kanalen?

P.S. hadde/har dette problemet med en Panasonic TV / Pioneer DVD jeg også. Det vil si at f.eks. NRK-lyden kunne høres på stille partier i en DVD-film. Men... da kjørte jeg lyden ut fra headset-koblingen på TV-en og inn på stereo-anlegget. Det ble OK da jeg tok lyden direkte ut fra DVD-spilleren og inn på stereoanlegget.

Er dette til noen hjelp?

EDIT: prøv også å ta ut antenneforsterkeren når du tester.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

absolutt til hjelp....

men når jeg setter på en kanal med snø... så hører jeg snøen isteden... veldig plagsomt.... har merket meg at lyden ut av dvd spilleren har blitt lavere i det siste... må forsterke den mye mer enn tv lyden... kan det være spilleren som takker for seg? samme hvor jeg tar lyden fra, så er ulyden der....

Lenke til kommentar
absolutt til hjelp....

men når jeg setter på en kanal med snø... så hører jeg snøen isteden... veldig plagsomt.... har merket meg at lyden ut av dvd spilleren har blitt lavere i det siste... må forsterke den mye mer enn tv lyden... kan det være spilleren som takker for seg? samme hvor jeg tar lyden fra, så er ulyden der....

9334834[/snapback]

Aha, kanskje det ligger noe der... altså i den svake lyden fra DVD-spilleren.

Har du f.eks. ved et uhell overstyrt utgangslyden på DVD-spilleren. På min egen DVD-spiller finnes det ingen slik justering, men vet at det finnes på fjernkontrollen på en del spillere. Sjekk ut dette også. Eventuelt gå inn i «setup-menyen» på spilleren og se om du finner noen instillinger for lyden der.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...