Mrlarseirik Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg trenger et script som teller, letteste måten for at dere skal forstå er vel å vise! http://home.no.net/mrlarsee/ Jeg vil telle hvor mange ganer jeg har skrevet 7" f. eks. (eller 12" 10" osv.) Sånn at jeg har oversikt over hvor mange 7", 12" og 10" jeg har. Håper noe kan hjelp! takker! Lenke til kommentar
___ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg trenger et script som teller, letteste måten for at dere skal forstå er vel å vise! http://home.no.net/mrlarsee/ Jeg vil telle hvor mange ganer jeg har skrevet 7" f. eks. (eller 12" 10" osv.) Sånn at jeg har oversikt over hvor mange 7", 12" og 10" jeg har. Håper noe kan hjelp! takker! 9325855[/snapback] Jeg tror ikke JavaScript er løsningen her, akkurat. Tallene du ser nederst på siden du henviser til, er generert på server-siden, ikke på klient-siden (i browseren). Når det er sagt... Det ER mulig å få til, f.eks. via Ajax. Hvis du i body sin onLoad lager en Ajax-request mot gjeldende URL, så kan du kjøre en regex-match på respons-teksten, som jo blir HTML-koden til siden. Da er det en grei sak å telle antall forekomster av en gitt streng, og putte resultatet inn i noen span-elementer nederst på siden din. Hilsen Werner Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Tallene helt nede på siden er det bare jeg som har skrevet, etter egen kunnskap. haha! Jeg har null peiling på Ajax. Kunne du ikke linke til en side eller forklare meg hva jeg må gjøre.. takk! Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Tallene helt nede på siden er det bare jeg som har skrevet, etter egen kunnskap. haha! Jeg har null peiling på Ajax. Kunne du ikke linke til en side eller forklare meg hva jeg må gjøre.. takk! 9330896[/snapback] Vil nok også anbefale deg å gjøre dette på server-siden, f.eks i php. Når det er sagt kan du kanskje søke gjennom htmlen ved å bruke innerHTML, f.eks: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <html> <head> <script type="text/javascript"> function count(){ var searchvalue = '<td>12"</td>'; var fromindex = 0; var tableContent = document.getElementById('testTable').innerHTML; alert(tableContent.length + '\n\n' + tableContent); var test = 0; var result = 0; for(var count = 0; fromindex < tableContent.length; count++){ test++; result = tableContent.indexOf(searchvalue,'0'); tableContent = tableContent.replace(searchvalue, '-'); if(result < 0){ break; } if(test > 1000){ alert(result + ' failed 1000'); break; } } alert(count); } </script> </head> <body> <table id='testTable'> <tr> <td>12"</td> <td>12"</td> <td>12"</td> <td></td> <input type='button' id='countButton' name='countButton' value='count' onclick='count()'> </tr> </table> </body> </html> Ser for meg ut til å funke, bare endre litt på den slik at den printer tallet uten at du trenger å trykke på en knapp, og at du sjekker for alle de verdiene du ønsker å finne... men pent er det ikke. Da burde du heller gå gjennom alle cellene i tabellen og sjekke for riktig innhold. Endret 23. august 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) problemet er at jeg ikke kan noe utenom begrenset HTML og CSS. Jeg hadde vært veldig takknemlig om du eller noe andre hadde hjulpet meg litt.. haha Jeg skal prøve meg litt fram med scriptet du postet Endret 23. august 2007 av smurfen6506 Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 problemet er at jeg ikke kan noe utenom begrenset HTML og CSS. Jeg hadde vært veldig takknemlig om du eller noe andre hadde hjulpet meg litt.. haha Jeg skal prøve meg litt fram med scriptet du postet 9343834[/snapback] Fikk du løst dette? Tittet litt på det og dette ser ut til å fungere: Funksjon i headeren: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function count(){ var searchvalue = '<td>12"</td>'; var fromindex = 0; var tableContent = document.getElementById('testTable').innerHTML; var test = 0; var result = 0; for(var count = 0; fromindex < tableContent.length; count++){ test++; result = tableContent.indexOf(searchvalue,'0'); tableContent = tableContent.replace(searchvalue, '-'); if(result < 0){ break; } if(test > 1000){ //alert(result + ' failed 1000'); break; } } return count; } Funksjon der du vil ha tallet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tallet er: <span id='count'></span> <script type="text/javascript"> document.getElementById('count').innerHTML = count(); </script> !!! Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 wow! Det virker! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Jeg bruker scriptet som magicgunnar postet, men det fungere kun i Firefox, i Opera og Explorer blir resultatet bare 0. Noen som kan fikse det? haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå