Gå til innhold

Ny LCD-tv til pc/360 og film/tv

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del rundt på forumet her etter tips om tv'er men har ikke funnet de svarene jeg er ute etter:

- Tatung 42" full-hd, er det noen som har erfaring med denne?

- Hvilken tv vil dere anbefale fra 37" til 42"? Pris bør helst ikke overstige 15k, men litt

over skal jeg godta. Helst mindre hvis mulig. (vil jo selvfølgelig ha veldig god tv til en

billig penge, men det er jo bortimot umulig!)

- LCD er vel det beste for meg? skal bruke den til xbox360, koble opp pc'en og se film

fra dvd-spiller. LCD er vel bedre som allround-tv, sant?

- Trenger ikke ha full-hd, men er å foretrekke, men skal klare meg med hd-ready, men

da vil jeg gjerne bruke mindre penger sett at den gjerne må byttes ut om kanskje 2-4

år.

Det jeg har sett på er Tatung sine 37" hd-ready og 42" full-hd, samt noen Samsung'er med hd-ready/full-hd mellom 37"-42".

Jeg må ha HDMI, DVI (viktig med DVI), scart/av-inngang, samt hd-komponent inngang siden jeg har 360 som ikke kjører med HDMI (gidder ikke kjøpe Elite).

Er veldig opptatt av at den er bra når det gjelder tilkobling av pc, siden jeg kommer til å se mye filmer fra pc til tv. Bildekvalitet på vanlig tv er også meget viktig.

Tar imot alle svar med stor takknemlighet og håper på gode svar spesielt ang tatuns 42", om den er verdt 12k eller om jeg bør går opp i 14-15k for en samsung 40/42 full-hd.

Mvh MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme situasjon som deg når det gjelder innkjøp av ny tv, men nå har jeg blitt mer overbevist om at plasma er veien å gå. Lest meg ør i hodet på avforum de siste dagene og det virker som om at "majoriteten" går for plasma, dermed har jeg nærmest utelukket LCD helt siden plasma visstnok skal gi et mye bedre bilde. Full HD har visstnok heller ikke så mye å si i den størrelsen du/vi har tenkt å kjøpe og dermed blir plasma bare mer og mer aktuelt for min del.

LCD skal jo være noen hestehoder foran når det gjelder konsoll og PC, men samtidig så lurer jeg på om det er en marginal forskjell når jeg leser at de med plasma er strålende fornøyd med bildet de får fra tv'n når de kobler til sine konsoller og datamaskiner.

Den beste LCD-tv'n som er på markedet i dag er Sony Bravia KDL-40D3000 i følge diverse tester man har lest, den scorer høyt hvert fall. Det er den som er mest aktuell for meg når det gjelder LCD, men så var det plasmaskjemene jeg har tatt en titt på i det siste:

Pioneer PDP-427XA

Pioneer PDP-4270XA

Panasonic TH-42PV70E

Panasonic TH-42PX700E

Her er Panasonic sine skjermer noen lapper billigere enn Pioneer sine skjermer og jeg mistenker at noen av de lappene ligger i at skjermen kun bærer navnet Pioneer, kan godt være at jeg tar feil for alt jeg vet. Er en av de skjermene som virker mest aktuell for meg, spesielt siden PV70 ligger på rundt 11.000kr i pris noe som må sies å være en veldig greit pris i den klassen.

Ikke helt sikker på de Pioneer-skjermene, men er ganske sikker på at det ikke er DVI-inngang på Panasonic-skjermene hvis hukommelsen min er rett. Man får kjøpt overgangskabel så jeg tror ikke det blir det største problemet for min del.

Vet ikke helt om jeg hjalp deg noe med dette innlegget, er i samme båt som deg, men der har du mine erfaringer i tv-jungelen hittil. I det man har sett seg ut en tv så leser man masse negativt om den, ser seg ut en ny tv og det samme skjer med den..*sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...