mihcaoj Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vel, er veldig mange føflekker som går i ett med huden(om du kan si det på den måten), mens andre er en del kraftigere og minner om skorper fra vanlige sår, og det er disse jeg mener det burde være mulig å pelle av, ikke at jeg har noen erfaringer med det da.. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har fjernet ett par føflekker hos legen, var rimelig greit egentlig. Hun satte lokalbedøvelse, tok en bittelitten skje, formet som en isskje - og skrapte den av. Satte på bomull og teip over, og vops. Nå ser det bar ut som ett bitte lite arr Lenke til kommentar
superninja Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Tok ein på ryggen, dobbelt så stort arr som føflekken var før.. Litt rart egentlig, men er det farlig å skjære av det sjølv? Kva er det værste som kan skje? Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Den er litt stor ja. Vil egentlig ha den vekk nå, siden den er blå ytterst 9325473[/snapback] Jeg vil råde deg til å gå til lege for sikkerhets skyld. En føflekk som er blå bør sjekkes. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tok ein på ryggen, dobbelt så stort arr som føflekken var før.. Litt rart egentlig, men er det farlig å skjære av det sjølv? Kva er det værste som kan skje? 9332683[/snapback] Det som er problemet er at en føflekk har også en rot. Derfor må man skjære 5-10 mm ned i huden for å gjerne hele føflekken. Dette må du naturligvis ikke sette i gang med selv, da dette også må syes. Skjæring i føflekken kan også irritere den og kan i verste fall "provosere" frem kreftceller. Så mitt råd til deg er å absolutt ikke skjære den selv. Gå til lege. Det er gjort på 15 minutter :-) Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Den gror tilbake... snakker av erfaring Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Om hele roten er fjernet "gror" den ikke bare tilbake av seg selv. ? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hos meg tok legen lokalbedøvelse, ventet en liten stund slik det fikk bedøvd, og så klipte han dem av med en saks. Var ganske så fasinerende å se på... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Klipte av føflekken? Jeg hadde en på ryggen (diameter 0,8cm kanskje) og han skjærte ganske dypt inn og fikk med hele "roten". Sikkert 0,5-0,8cm inn. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Som det så vidt ble nevnt her, en blå føflekk bør sjekkes! Har lest at blå føflekk tyder på kreft, sving innom legen du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå